کد خبر: ۶۹۳۳۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

آیا استاندار فارس مشمول تغییرات در دولت می شود؟

هر چند مشاور فرهنگی آقای رئیس جمهور می خواهد خبر ترمیم کابینه را صرفا یک تحلیل شخصی عنوان کند برخی شواهد اما نشان دهنده عزم جدی دولت برای تغییر برخی استانداران و ترمیم کابینه است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، «برخی از سفرهای استانی برای تیم رئیس‌جمهور روشن کرد که بر خلاف تصور اولیه بعضی از استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند لذا تغییرات در دولت هم در سطح وزرا و هم در سطح استانداران اتفاق خواهد افتاد.» این بخشی از صحبت های 2 روز پیش حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور روحانی با یکی از نشریات اصلاح طلب است.

رييس جمهور هم در نشست خبري سفر اخیر خود به شيراز در پاسخ به سوالي درباره ترميم کابينه گفته بود « وزراي فعال کم نداريم اما در عين حال چنانچه کابينه نياز به ترميم داشته باشد انجام مي دهيم اما امروز نيازي به اين کار وجود ندارد.»

«آشنا» امروز اما در گفتگو با «روزنامه اعتماد» این موضوع را یک تحلیل شخصی دانسته و گفته است: «تصميمات دولت توسط سخنگوي دولت اعلام مي‌شود و اظهارات من در گفت‌وگوي اخيرم يك تحليل شخصي است و من به عنوان يك تحليلگر سياسي اين موضوع را عنوان كرده‌ام و هيچ تصميمي در دولت در اين مورد گرفته نشده است».

هر چند مشاور فرهنگی آقای رئیس جمهور می خواهد خبر ترمیم کابینه را صرفا یک تحلیل شخصی عنوان کند برخی شواهد اما نشان دهنده عزم دولت برای تغییر برخی استانداران و ترمیم کابینه است.

مدتی است که این موضوع در رسانه ها مطرح شده است. برخی رسانه ها خبر از استعفای یکی از معاونان رئیس جمهور می دهند. سایت سراج 24 حتی پا را فراتر از این گذاشته و اسامی وزرایی که تغییر خواهند کرد را منتشر کرده است. اگر فشار برخی چهره های اصلاح طلب مبنی بر ضرورت تغییر برخی استانداران را در کنار صحبت های «آشنا» قرار دهیم به خوبی روشن می شود که تغییرات در ترکیب کابینه و استانداران جدی است.

به نظر می رسد قطار چنین تغییراتی به استان فارس هم برسد، چون از زمانی که محمد احمدی استاندار فارس شد، برخی اصلاح طلبان افراطی که از عملکرد نسبتا اعتدالی وی رضایتی نداشته و ندارند، به هر بهانه ای متوسل می شوند تا با اعمال فشار زمینه برکناری وی را فراهم آورند. افراطیون در جدیدترین بهانه، حمله عده ای ناشناس به علی مطهری در شیراز را پیراهن عثمان کردند تا استاندار فارس برکنار شود. آنها وقتی احمدی برای خوش آمدگویی به هیئت دولت در حرم شاهچراغ پشت تریبون رفت، شعار «استعفا استعفا» سر دادند.

بار دیگر به مصاحبه آشنا برگردیم. او گفته است که روحانی متوجه ناکارآمدی برخی استانداران در سفرهای استانی شده. این در حالی است که آخرین سفر استانی روحانی به فارس بود. با این اوصاف باید منتظر ماند آیا تغییر استاندار فارس هم جز مصوبات این سفر بوده است؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
به نظر من ایشون در این 18 ماه عملکرد نسبتا خوبی داشته اند البته 18 ماه برای قضاوت در مورد عملکرد یک مدیر خیلی کمه شاید یعد از 3 سال بشه گفت اما در مجموع من فکر میکنم در یک دهه گذشته ایشون بهترین استاندار فارس بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
عده اي ناشناس !!!!! واقعا اين رو از روي صداقت مي گيد؟
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
بهترین استاندار فارس !!!!
چرا برخی کاربران بکار بردن هر کلمه ای هیچ ابایی ندارند و سریع تصمیم می گیرند و مزه مزه نمی کنند کلمه ای را که می خواهند به کار گیرند استاندار کجایش بهترین استاندار فارس بوده چه حرکتی چه اقدامی چه رفع مشکلی از سوی استاندار صورت گرفته بخودبیاییم و همین طور کلمات زیبا را بیهوده خرج نکنیم حرف درست و منطقی و مستدل بزنیم گفتن بهترین فرد نیاز به کار کارشناسی دارد چه برسد به اینکه عملکرد این استاندار بدون کار کارشناسی هم مشخص است و آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است
سنجیده صحبت کردن و دقت کردن در صحبت بسیار مهم و لازمه حال امروز جامعه ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
سلام. دوستانی که انتقاد به استاندار دارند از انتصابات ایشان ناراضی هستند. در صورتی که عملکرد ایشان در حوزه عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و... قابل دفاع هست. چرا همیشه باید فقط عملکرد سیاسی افراد رو دید؟ اگر به عملکرد سیاسی استاندار هم نگاه کنیم تلاش ایشان دو بکارگیری نیروهای معتدل و ایجاد تفاهم بین گروهها تحسین برانگیزه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
ما که به رفتنش راضی هستیم
رضا
United States of America
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
چرا نظر موافقين استاندار را نشان نمي دهيد راه نجات استان فارس عزل ايمانيه هست اگر سايت شيرازه كه متعلق به ايمانيه هست اجازه بدهد ؟؟؟
علی فیروزآباد
United States of America
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
آقای استاندار دیدید بظاهردوستان به خودتان هم رحم نکردند.کسانی که جلوتان خم میشوندوازپشت خنجر میزنند.....چاپلوسان بی اعتقاد