کد خبر: ۶۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

مجوز برای «رپ» تیشه به ریشه موسیقی ایرانی

یک استاد موسیقی معتقد است که موسیقی رپ، موسیقی فساد و انحطاط است و صدور مجوز برای آن، تیشه زدن به ریشه موسیقی ایرانی است.
به گزارش شیرازه به نقل از کیهان، هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی در واکنش به صدور مجوز برای موسیقی رپ توسط وزارت ارشاد گفت: پروفسور رابرت بورک جامعه شناس آمریکایی در کتابی با نام «در سراشیبی به سوی گومورا» که در ایران هم منتشر شده یک بحثی دارد راجع به فساد در آمریکا که در این بخش از کتاب، از موسیقی رپ به عنوان «آنچه به زوال رسیده» یاد می‌کند.

وی افزود: برای من مشخص نیست که چرا می‌خواهند به این نوع موسیقی مجوز بدهند؟ رپ، فرمی از موسیقی فرنگی است که ذات آن از جامعه آدم‌هایی با افکار پست برخاسته است. شگفت‌انگیز است که می‌خواهند به این نوع موسیقی که موضوع آن فساد است، در جامعه‌ای انقلابی مجوز بدهند. به کجا می‌رویم؟

جاوید تصریح کرد: صدور مجوز برای موسیقی رپ، در صورت وقوع، روزنه‌ای برای مسخ فرهنگی کشورمان خواهد بود. از ابتدای انقلاب تا الان بارها فریاد زده‌ایم که هدف این گونه موسیقی‌ها مسخ فرهنگی جامعه ایران است.

این کارشناس موسیقی در پایان گفت: واقعا برای مسئولین فرهنگی و هنری متأسفم که هیچ واکنشی به این گونه مسائل ندارند و حتی کمیسیون فرهنگی مجلس هم بی‌تفاوت است. واقعا ترویج فرهنگ بیگانه به کشور، به چه قیمتی؟


نظرات بینندگان