کد خبر: ۶۹۳۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
شصت و هفتمین معجون وبلاگی شیرازه؛

دلنوشته های مسئولین فارس در بزرگترین اعتکاف کشور/ شیرازه شیراز کجاست؟

در شصت و هفتمین قسمت از معجون وبلاگی، منتخبی از مطالب وبلاگ نویسان فارس در موضوعاتی از قبیل «زوزه گرگ‌ها بلند شده… یمن این‌بار یکه و تنهاست»، «گناه به سبک شهدا» و موضوعات دیگر منتشر شده است.
شیــــــرازه: وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر، شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخش ارتباط با ما ارسال نمایند.

رفاقت های ماندگار نوشت: زوزه گرگ‌ها بلند شده یمن این‌بار یکه و تنهاست

یمن

پشت لبخندهای بی‌معنی، باز دندان اجنبی پیداست
زوزه گرگ‌ها بلند شده… یمن این‌بار یکه و تنهاست

از کمان کسی رها شده که…کارش این بوده "حق‌ستیزی محض”
تیر مسموم غرب آمده و هدفش قلب ملت صنعاست

پشت این فتنه مکر روباه است، غافل از اینکه راه بی راه است
چاه‌کن خود همیشه در چاه است، جبهه حق همیشه پا بر جاست

امر از سمت صهیونیست یهود، دشنه در دست خاندان سعود
منطقه باز سخت ناامن است، سگ نحس نجس دوباره رهاست

کینه دارند کینه‌ای شتری، خیبر و بدر یادشان مانده
دشمنی با حکومت علوی بغض دیرینه یهودی‌هاست

هر کجای زمین که ظلمی هست، هر زمانی که خون و خون‌ریزی است
حرف از ظلم در میان باشد… پای ثابت همیشه آمریکاست

انظروا یا جماعه الاعراب!… یمینیون شعب اخوتنا
ها هناک هناک الاستکبار… این سکوت دوباره بی‌معناست

وحدت و یک‌صدایی و ایمان، این سه با هم نوید پیروزی است
نور قرآن، ولایت و عترت… در دل شب چراغ راهنما است

و سحر می‌رسد باذن الله که قدم‌های صبح در راه است
می‌رسد فصل سبز آرامش، می‌رسد از نشانه‌ها پیداست

شاعر:محمد صادق آتشی

وبلاگ پاتوق وبلاگ نویسان برتر مرودشت نوشت : عشق به اسلام ما را از اسارت نجات می دهد

وصیت نامه شهدا

کلام فارس نوشت: دست نوشته های مهمانان بزرگترین اعتکاف جوانان شیراز

امسال هم همچون سال های گذشته بزرگترین اعتکاف جوانان کشور در مسجد جامع شهداء شیراز برگزار شد. مهمانانی در این مراسم معنوی دعوت شده بودند که برخی از آنها یاداشتی را با حال و هوای اعتکاف از خود به جا گذاشتند؛

بزرگترین اعتکاف

آیت الله اسدالله ایمانی در جمع معتکفین مسجد جامع شهداء شیراز گفت: اعتکاف آماده سازی خود برای جامعه است و الا اسلام با عزلت مخالف است.

ایت الله ایمانی شیراز

آیت الله حائری شیرازی در جمع معتکفین مسجد جامع شهداء شیراز اعتکاف را تمرین قرب به خدا دانست و گفت: انسان در اعتکاف به خدا عادت می کند.

حائری شیراز

یادداشت حجت الاسلام انجوی امیری در اعتکاف ۹۴

انجوی بزرگ

سردار حسین یکتا در جمع معتکفین شیراز گفت: در اربعین به آدم ها نظر می کنند، به اعتقاد من بساط راهیان نور جمع شد و رفت اربعین، اربعین خیلی اتفاق مهم افتاده؛ باید اربعین کربلا آمد، امام حسین خودش روضه گرفته است برای اربعین باید کار کنیم.

دست نوشته حسین یکتا

سردار غیب پرور همچنین با حضور در جمع معتکفین به سوالات برخی از آنان پاسخ گفته و  غرفه های فرهنگی مسجد شهداء بازدید نمود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره روایتی از پیامبراکرم(ص) زدودن زنگار را از دل بوسیله یاد مرگ و قرآن دانست و افزود: متاسفانه برخی از محبین حضرت علی(ع) توجه خوبی به قرآن ندارند.
وی از جوانان معتکف خواست از این فرصت استفاده نموده و انس بیشتری با قرآن داشته باشند و حداقل روزی ۵۰ آیه که سفارش معصومین است را بخوانند.

سردار غیب پرور

کرسی آزاد اندیشی با حضور حجت الاسلام زائری در مراسم اعتکاف برگزار گردید.

زائری

قادری مجلس

zolanvar_handwrite

pakfetrat_handwrite


یادداشت دکتر رائفی پور در اعتکاف بزرگ جوانان اردیبهشت ۹۴

رائفی پورشیراز

یادداشت حاج مهدی مختاری در اعتکاف بزرگ جوانان اردیبهشت ۹۴


مختاری

برای دیدن یاداشت مسئولین از بازدید بزرگترین اعتکاف کشور اینجا کلیک کگنید

مرجع وبلاگ نویسان فارس منتشر کرد: گناه به سبک شهدا

گناه به سبک شهدای

وبلاگ نکته های جا مانده نوشت: آقا سید علی، چراغ خانه ما…

چه دورانیست دوران نوجوانی   …
دورانی که پر است از الگوهای مختلف و متنوع
از هنرپیشه های سینما گرفته تا فوتبالیست ها، شخصیت های کارتونی که تصویر آنها به بهانه های مختلف به در و دیوار  خانه های ما آویزان است.
به خاطر دارم وقتی عکس تیم فوتبال مورد علاقه خودم  را به دیوار اتاقم نصب می کرد گاهی اوقات ناپدید می شد و بعد از مدتی کاشف به عمل می آمد که کار پدر است …
و وقتی دلیل آن را جویا می شدم پدر می گفت: هر کسی را که دوست داشته باشی با آن محشور خواهی شد…
الآن می فهمم که امثال من عکس کسانی را در خانه نصب می کردیم و به آن عشق می ورزیدیم که خودشان هم نیاز به الگو داشتند چه رسد که بخواهد الگویی برای دیگران باشند.
و اکنون بعد از سالها که به عکس روی دیوار خانه مان نگاه می کنم می بینم که این عکس دیگر نا پدید نشده است …
و چه لذتی دارد نگاه به عکسی که بهترین الگو برای من شده است و نه تنها برای من بلکه برای میلیونها نفر در سراسر جهان …
و من به این الگو افتخار می کنم …
الگویی که سالهاست که عضوی از خانه ما شده است …

چراغ خانه ما

شاید این بهانه ای باشد برای شما که مثل من دوست دارید با افتخار این الگو را که سالهاست که چراغ خانه شما شده است به دیگران معرفی کنید …
این تصویر را تقدیم به رهبرم می کنم که سالهاست تصویر او چراغ نورانی خانه ما شده است…

وبلاگ شخصی عبدالحمید روحانی نوشت: بد حجابی سخت غوغا می کند،توی ماشین روسری وا می کند!

بد حجابی سخت غوغا می کند،توی ماشین روسری وا می کند!

نکته ای بشنو زمین بس درد دلها میکند/ از مرام عده ای اینگونه شکوا می کند
گرکه شیراز است مهد دین و علم و اجتهاد/ پس چرا این بد حجابی سخت غوغا می کند
عده ای از بدحجابی رفته رفته بی حجاب/ توی ماشین روز روشن روسری وا می کند
پس چه ارگانی به داد دین و مردم می رسد/ پس چه کس پی گیری این فعل بی جا می کند
ای عزیزان ای بزرگان، مومنان تکلیف چیست/ بعضی از پاساژها یاد از اروپا می کند
عده ای گویند این یک معضل فرهنگی است/ عده ای دیگر بر این اندیشه دعوا می کند
ما به خود مشغول و دشمن آمده در خانه ها/ اینچنین دجالواره فتنه برپا می کند
گرچه هستند خواهرانی با حجاب و با عفاف/ اعتکاف و ذکرشان در عرش نجوا می کند
یا که مردانی که بوی بدر و خیبر می دهند/ نور سیماشان حکایت از مسیحا می کند
لیک مستورند آنها یا که مشغول خدا/ یا که از این دردهها مرگ آرزوها می کند
پس کجا رفتند آن سنگرنشینان دلیر/ واژه ی رزمنده را دیگر که معنا می کند
باکری ها کاظمی ها همت و صیادها/ یا که زین الدین که یادش دل مداوا میکند
جملگی رفتند و در نزد خدایند یرزقون/ هر که در این راه باشد دیده دریا می کند.

باشگاه وبلاگ نویسان فارس نوشت: شیرازه شیراز کجاست؟

یکی از چیزهای بسیار مهمی که در شیراز باید مورد توجه قرار بگیرد مرکزیت و محوریت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(علیهما السلام) است که کمتر شهری از شهرهای کشور ما یک چنین امتیاز و برجستگی دارد.

شعر شیرازه شیراز محوریت سومین حرم اهل بیت را به نمایش کشیده است؛

شیرازه شیراز

مرجع وبلاگ نوسان سحاب نوشت: اقتصاد مقاومتی را از حضرت زهرا (س) بیاموزیم

نقش زنان در استحکام بخشیدن به پایه های زندگی خانواده ها براساس اقتصاد مقاومتی، ناگزیر است؛ لذا بهترین الگو در این رابطه، زندگی حضرت فاطمه(س) است؛ چراکه ایشان الگوی کامل رعایت اقتصاد مقاومتی در خانواده ها می باشند.

asl23_0

اقتصاد مقاومتی واژه ای است که رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر تأکیدات اکیدی بر تحقق آن داشتند؛ از این رو موضوع اقتصاد مقاومتی علاوه بر مسئولان، به تک تک افراد جامعه نیز مربوط می شود.

بنابر این هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد می تواند با اتخاذ سیره اقتصاد اسلامی به این مهم جامه عمل بپوشاند؛ چرا که نقش اقتصاد مقاومتی در تمام ابعاد زندگی، از درآمد گرفته تا مصرف و توزیع مؤثر است.

ناگفته نماند که در این بین نقش زنان در استحکام بخشیدن به پایه های زندگی خانواده ها براساس اقتصاد مقاومتی، ناگزیر است؛ لذا بهترین الگو در این رابطه، زندگی حضرت فاطمه(س) است؛ چرا که ایشان الگوی کامل رعایت اقتصاد مقاومتی در خانواده ها می باشند.

jeld-e1425303830343-365x330

از امام باقر (ع) نقل شده است که «حضرت فاطمه (س) کارهای خانه و آرد کردن گندم و نان پختن و جارو کردن را عهده دار شد و حضرت علی (ع) آنچه به بیرون خانه مربوط بود، مانند جابجا کردن هیزم و آوردن گندم. روزی به حضرت زهرا (س) گفت: آیا در خانه چیزی برای خوردن داریم؟ حضرت فرمود: قسم به خدایی که حق تو را عظیم داشت، سه روز است که چیزی نداریم تا برایت بیاورم. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: پس چرا مرا خبر نکردی؟ فرمود: پیامبر (ص) از این که از تو چیزی بخواهم مرا بر حذر داشت و فرمود: از پسر عمویت چیزی نخواه، مگر این که خودش برایت بیاورد…» (بحار الانوار، ج۴۳، ص۳۱)

گفتنی است که امروزه افراد با توجه به درآمدها تنظیم می شود؛ یعنی هر چه درآمد بیشتر باشد؛ موارد مصرف و محل خرج نیز بیشتر می شود؛ در حالی که با نگاهی به زندگی حضرت فاطمه(س)، می بینیم که عمده توجه ایشان به میزان درآمد مربوط نیست، بلکه توجه اصلی حضرت به نوع مصرف معطوف می باشد.

در زندگی این بانوی مکرمه، تقسیم کار با دقت انجام شده بود؛ به نحوی که کارهای بیرون از خانه بر عهده حضرت علی (ع) و کارهای درون خانه بر عهده حضرت فاطمه (س) بود.

در این تقسیم بندی، برنامه ریزی مصرف بر عهده کسی بود که کار درون خانه را انجام می دهد و میزان درآمد بر عهده فردی بود که کار بیرون از خانه را بر عهده داشت.

حضرت زهرا (س) برنامه ریزی مصرفی خانواده را بر پایه مؤلفه های اصلی تنظیم کرده بود. این مؤلفه ها شامل حلال طلبی، حلال مصرفی و اسراف گریزی است. لذا در چنین برنامه ریزی هایی نه مصرف غلط (تبذیر) را شاهدیم و نه مصرف بیش از اندازه (اسراف).

البته در همین بخش مصرف ممکن است کسی به اسم مصرف صحیح دچار مصرف بخیلانه شود! درحالی که مصرف صحیح از نگاه اسلام نه بخیلانه است و نه مصرفانه؛ بلکه مصرف معتدلانه مورد تأکید آموزه های دینی است.

همچنین حضرت زهرا (س) بر اساس درآمدهایی که داشتند، در شرایط عادی مصرفشان به اندازه بود، اما در شرایط غیرعادی و هنگامی که شرایط سخت اقتصادی پیش می آمد قناعت ایشان فزونی می گرفت.

در زندگی حضرت فاطمه(س)، کار یک عنصر جدانا شدنی بود؛ چرا که ایشان برای تهیه غذا، لباس و اموری از این قبیل تلاش فراوانی می نمودند؛ البته درگذشته تهیه این امور بسیار سخت تر بود، چرا که تمام مواد اولیه را خود خانم خانه دار باید تهیه می کرد.

54f69a85c0a5e

علاوه بر این خانم فاطمه زهرا(س)، هنگامی که در شرایط عادی غذایی تهیه می کردند؛ به اندازه موردنیازشان استفاده می کردند و بیش از آن را به مستمندان می دادند؛ حتی در شرایط غیرعادی، غذای مصرفی روزانه خود را در اختیار دیگران قرار می دادند.

از این رو (آیه ۹، سوره انسان) زمانی نازل شد که حضرت به همراه فرزندانشان سه روز غذای افطاری شان را به یتیم و مسکین و اسیر دادند.

از این ها که بگذریم این احتمال می رود که حضرت حتی در مزرعه نیز کار می کردند. در روایتی آمده است که شخصی از نیشابور به مدینه مراجعه می کند و خانمی هدیه ای برای امام کاظم (ع) می فرستد؛ امام پارچه ای را به آن شخص دادند و فرمودند: «این را به آن خانم بدهید و بگوئید که این پارچه از محصول زمینی تهیه شده است که در آن زمین، کشت محصول توسط مادرمان فاطمه (س) صورت گرفته است.»

از این روایت چنین برمی آید که حتی، ایشان به کار زراعت نیز مشغول بودند و همه مایحتاج زندگی را تولید می کردند؛ نه اینکه فقط مصرف گرا باشند و وسایل موردنیازشان را از بازار تهیه نمایند.

…و در پایان ناگفته نماند که هر چقدر هم که درآمد یک خانواده و حتی یک ملت بیشتر شود؛ تا زمانی که قناعت و ساده زیستی در میانشان نباشد، رنگ آرامش را نخواهند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد ن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
سلام
فعلا که تعطیل شد
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
چرا از وبلاگی که دوبار بهتان معرفی کرده ام و یک وبلاگ معرفتی ارزشی است و متعلق به یک دانشجوی ارزشی دردمند و اهل مطالعه و تحقیق است مطلبی نقل نمی کنید؟؟؟
http://mahdi-h.blogfa.com