کد خبر: ۶۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

مدیرآبفای جهرم: آب پتروشیمی جهرم از پساب تصفیه خانه تامین می شود

مدیر امور آبفا جهرم گفت: این شهرستان از لحاظ منابع آبی و سفره های زیر زمینی وضعیت بحرانی دارد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، ابوالفضل پژوهش، مدیر امور آبفا جهرم در گفتگو با پسین جهرم گفت: با توجه به کمبود بارش ها در سال زراعی جاری با افت چاه های آب شرب رو به رو هستیم که در این راستا 2 حلقه چاه عملاً دچار مشکل و از مدار خارج شده است.

وی با اشاره به اخذ مجوز کف شکنی برای این 2 حلقه چاه آب، به استقرار دستگاه های حفاری برای این منظور اشاره کرد و افزود: همچنین مجوز حفر سه حلقه چاه جدید گرفته شده تا با راه اندازی آن تابستان امسال مردم با مشکل روبه رو نشوند.

مدیر امور آبفا جهرم اضافه کرد: حفر این سه حلقه چاه جدید که اعتبار آن از محل تنش و خشکسالی تامین شده است در مناطق سنگ جوغنی، دره نمی و سه گاله و کف شکنی ها نیز در شهرک محمدآباد و کله قوچی انجام می شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ منابع آبی و سفره های زیر زمینی وضعیت بحرانی دارد، بیان کرد: با توجه به تلاش های شبانه روزی پرسنل امور آب جهرم در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم از همشهریان تقاضا داریم تا در مصرف آب صرفه جویی کنند.

پژوهش تعداد چاه های آب شرب جهرم را 30 حلقه عنوان کرد و گفت: سال گذشته 2 هزار و 160 کیلومتر عملیات خط انتقال انجام و سه حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

وی با اشاره به فرسودگی بسیار انشعابات و محدودیت های اعتباری برای اصلاح آن، خاطرنشان کرد: این فرسودگی و ترکیدگی ها با توجه به قدمت بالای انشعابات و فرسایش لوله های آب به وجود آمده است.

مدیر امور آبفا جهرم با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای اصلاح شبکه های فرسوده آب، تصریح کرد: امسال برای این منظور اعتباراتی در نظر گرفته شده که بر اساس اولویت انجام می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 927 متر اصلاح شبکه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا پنج هزار و 560 متر مربع توسعه شبکه اجرا شده است.

پژوهش با اشاره به مشکل تامین آب پتروشیمی جهرم گفت: این مهم از پساب تصفیه خانه جهرم انجام می شود.

نظرات بینندگان