کد خبر: ۶۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیر جهاد کشاورزی شیراز:

سالانه ۶۵ تن گیاه دارویی در شیراز تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شیراز از تولید سالانه ۶۵ تن گیاه دارویی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، با تأکید بر اینکه با وجود خشک سالی توسعه کشت گیاهان داروی توجیه‌پذیری اقتصادی دارد، گفت: 100 هکتار از اراضی شهرستان شیراز  به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سالانه 65 تن گیاه دارویی در شیراز تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تولید پایدار و منظم توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان دنبال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز عمده تولید گیاهان دارویی این شهرستان را خاکشیر عنوان و تصریح کرد: علاوه بر خاکشیر گیاهان دارویی دیگر که مصرف آنها به‌ صورت عرقیات است در این شهرستان کشت می‌شود.

وی با اشاره به وجود 5 واحد صنعتی تولید عرقیات و نوشیدنی در شهرستان شیراز، افزود: این واحدها سالانه 25 هزار و 750 تن انواع عرقیات و نوشیدنی تولید می‌کنند.

دهقان با بیان اینکه واحدهای صنعتی تولید عرقیات و نوشیدنی به‌ طور مستقیم برای 45 نفر ایجاد اشتغال می‌کنند، گفت: در حال حاضر چندین متقاضی برای ساخت واحد صنعتی تولید عرقیات و نوشیدنی گیاهی در شیراز تسهیلات دریافت کرده‌اند که به‌ زودی عملیات ساخت این واحدها آغاز می‌شود.

وی در مورد تولید سنتی عرقیات و نوشیدنی‌های گیاهی، گفت: تولید سنتی عرقیات در شیراز بسیار کم است و شاید تنها 5 هزار تن عرقیات و نوشیدنی یا به عبارتی 20 درصد میزان تولید صنعتی به این شیوه تولید می‌شود.

انتهای پیام/ ی

نظرات بینندگان