کد خبر: ۶۹۴۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

تخریب یک خانه تاریخی در فسا + تصاویر

تخریب خانه معروف به شاهپور کریمی واقع در محدوده خانه های قدیمی و تاریخی محله حوض ماهی و متعلق به قبل از دوره قاجار، با وجود ارزش های منحصر به فردش، طی شبانه روز گذشته تخریب شده است.
خانه قدیمی «شاهپور کریمی» یکی از آخرین بناهای با ارزش منطقه بازار در محدوده حوض ماهی، بازار قدیمی فسا طی  ۲۴ ساعت گذشته تخریب شده است.

سلام فسا نوشت: تخریب خانه معروف به شاهپور کریمی واقع در محدوده خانه های قدیمی و تاریخی محله حوض ماهی و متعلق به قبل از دوره قاجار، با وجود ارزش های منحصر به فردش، طی شبانه روز گذشته تخریب شده است.
تخریب خانه «شاهپور کریمی» از صبح روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شد و تا نیمه شب گذشته به پایان رسیده است. و هم اکنون اثری از این بنای کهن وجود ندارد.

این خانه تاریخی که از قدیمی ترین بناهای فسا می باشد  که با قدمت بیش از ۲۰۰ سال و مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در انتظار ثبت آثار ملی بوده است که متاسفانه دیروز بر اثر بی توجهی مسئولین امر، توسط عوامل مالک تخریب گردیده است.

این خانه بزرگ معماری سنتی و زیبایی داشت و تاریخ بنای آن به دوره قاجاریه یا قبل از آن مربوط است و تا کنون توسط کارشناسان متعدد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تعدادی از مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری بازدید شده است.

این بنای تاریخی در لیست ممنوع تخریب ها و در آستانه ثبت آثار ملی بوده است.

خانه تاریخی «شاهپور کریمی» ابتدای کوچه (خیابان جدید بازار) منتهی به بازار قدیم و محله حوض ماهی قرار گرفته است.

سلام فسا ضمن تاسف از این اقدام، آماده انتشار پاسخ مسئولین از جمله: شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری، شورای شهر فسا، فرمانداری و ... و  مالک، درباره دلایل تخریب این بنای مهم و تاریخی است.

تخریب یک خانه تاریخی در فسا

تخریب یک خانه تاریخی در فسا

تخریب یک خانه تاریخی در فسا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نیازمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
من نمیدونم دیگه گرفتاریها مشکلات مردم و کشور کم شده که باید فکر همچی چیزهایی باشیم خو بجای بودجه هنگفتی که میخواد خرج این خرابه بشه بیان به مردم فقیر مستمند به مشکلات مردم معیشت مردم فکر کنن یعنی ما دیگه همه چیمون درست شده و این کار نادرست خدا اصلشو درست کنه.