کد خبر: ۶۹۴۵۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
اعضای شورای شهر شیراز:

به داد بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور برسید/ ساختمان شورا را به کانون رهپویان بدهید

پاک فطرت گفت که کاش زودتر از این مجموعه حمایت می شد تا کار به تعطیلی جلسات نکشد.
به گزارش شیرازه، اعضای شورای شهر شیراز نسبت به تعطیلی فعالیت کانون رهپویان وصال به‌عنوان بزرگترین‌ و فعال‌ترین کانون این شهر به علت اختلاف نظرهای وارث حسینیه کانون انتقاد کردند.
 رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در نطق پیش از دستور خود در نود و ششمین جلسه شورای شهر اظهار داشت:متاسفانه با خبر شدیم روز گذشته کانون فرهنگی رهپویان وصال با صدور اطلاعیه‌ای جلسات خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرده است.

این موضوع برای جامعه فرهنگی- مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) جای تاسف دارد. انتظار می رود مسئولین تدبیر کنند؛ بزرگترین مجموعه فرهنگی- مذهبی کشور در شیراز تعطیل شد!

رضا محمدیان تصریح کرد: مجموعه مذکور بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور و زبانزد خاص و عام است که بزرگترین اعتکاف جوانان کشور طی سال‌های اخیر توسط آن انجام شده است. علاوه بر آن بیشترین مراسم مذهبی در سطح شهر شیراز، اعزام پرجمعیت‌ترین کاروان‌های زیارتی به مشهد مقدس، عتبات عالیات و مناطق جنگی، تشکیل گروه‌ها و برگزاری دوره‌های فرهنگی و عقیدتی مختلف، جذب چندین هزار از جوانان شهر شیراز و برگزاری مراسم مختلف در سطح کشور و ... از جمله فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی بوده است.

وی در خصوص علت تعطیلی این کانون گفت: سال 80 مرحوم حاج جواد جلایر که از متدینین و خیرین شهر بود با وقف قطعه زمینی به مساحت حدود 2600 مترمربع در خیابان شهید آقایی شیراز جهت احداث حسینیه سیدالشهدا(ع) در حضور شاهدین و دو تن از علمای بزرگ شهر اقدام کرد و با دعوت و پشتیبانی از مجموعه رهپویان وصال که آن زمان در مسجد خیرات شیراز فعالیت داشتند عملاً زمینه رشد کانون مذکور را فراهم نمود. ایشان که مردی بی‌نظیر و بزرگوار بود با حمایت‌های مادی و معنوی خود همواره به دنبال رشد فرهنگ امام حسین(ع) بوده و با پیگیری ایشان و تعدادی از مسئولین محترم و همچنین کمک خیرین تغییر کاربری و صدور مجوز احداث یک مجتمع فرهنگی و حسینیه با زیربنای 10 هزار مترمربع صادر و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 شایان ذکر است در احداث ساختمان مذکور علاوه بر کمک‌های مرحوم جلایر، با پیگیری مجموعه رهپویان وصال دولت محترم، شهرداری شیراز، خیرین مختلف، گروه مهندسی اجرایی و دیگران کمک‌های مادی و معنوی مختلفی نموده‌اند.

متاسفانه گردش روزگار فرصت دیدن بهره‌برداری از مجتمع مذکور را به مرحوم جلایر نداد نهایتاً ایشان در سال 92 دیدار حق را لبیک گفت.

این عضو شورا افزود: علی‌رغم اینکه اداره اوقاف می‌بایستی طبق قانون بلافاصله نسبت به تعیین هیئت امنای حسینیه سیدالشهدا(ع) طبق نظر روحانی مجتمع اقدام می‌نمود اما این امر محقق نشد. بعد از حدود یک سال از فوت مرحوم جلایر ورثه نامبرده طبق ارائه یادداشتی از ایشان که بدون تاریخ و بدون تائید شهود بود مدعی شدند که مرحوم جلایر پیوستی بر وقف‌نامه قبلی نوشته که موقوفه را موروثی و تولیت حسینیه را به فرزندان خود واگذار نموده است و ورثه مذکور که از قبل نیز با فعالیت‌های رهپویان موافق نبودند شروع به گذاشتن شرط و شروط و پیگیری اخذ تولیت مجموعه کردند.

متاسفانه در این بین نیز چند نفری از افراد سیاسی نیز که روحیه انحصارطلبانه دارند فرصت را مغتنم شمرده و شروع به رایزنی به اداره اوقاف جهت امر مذکور کردند. این در حالی است که وقف نامه اصلی در تاریخ 92/7/27 طبق رای اداره تحقیق اوقاف وقف عام تلقی شده و صدور حکم آن صورت گرفته است.
 محمدیان ادامه داد: طبق فتوای اکثریت مراجع، حسینیه و مسجد تولیت‌بردار نیست. همچنین طبق فتوای رهبر معظم انقلاب(مد ظله) و دیگر مراجع، قرار دادن تولیت توسط واقف باید هنگام ابقاء وقف باشد در غیر این صورت حق تعیین تولیت پس از آن برای واقف وجود ندارد و طبق قوانین جاریه تعیین هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها می‌بایستی بر اساس نظر روحانی مشهور آن محل انجام گردد.

وی با بیان اینکه به دلیل بلاتکلیفی مجموعه، حاج آقای انجوی نژاد تصمیم به تعطیلی آن تا اطلاع ثانوی گرفته است که بسیار تاسف برانگیز است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که پس از فوت مرحوم جلایر شورا و شهرداری شیراز و خیرین مختلف به منظور تکمیل ساختمان اعلام آمادگی نموده بودند و این ساختمان می‌بایستی تاکنون به بهره‌برداری می‌رسید اما افراد مذکور منّاع‌الخیر شدند.

به داد بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور برسید

محمدیان از نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز حضرت آیت‌اله ایمانی، حضرت آیت‌اله دستغیب و حضرت آیت‌اله حائری نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، استاندار فارس، فرمانده سپاه در استان فارس، ریاست دادگستری استان، مدیر کل اداره اوقاف، نمایندگان محترم شیراز و دیگر مسئولین محترم استان فارس و شهر شیراز و متولیان امر فرهنگ و مذهب استدعا کرد به داد بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور برسید و اجازه ندهید دشمنان نظام و کسانی که توطئه بمب‌گذاری در این مکان و امثال آن را طراحی کردند، همچنین بهائیت، وهابیت و منافقان خوشحال شوند.

همه مردم کشور واقعه بمب‌گذاری نوروز سال 87 و شهادت مظلومانه 14 عضو این کانون را که در مراسم عزادارای امام حسین(ع) اتفاق افتاد را به یاد دارند و عملاً این جوانان عزیز به اقرار مسئولین امنیتی پیش‌مرگ یک سری عملیات‌های تروریستی سازماندهی شده جدید توسط گروه‌های ضد نظام و سلطنت‌طلب شدند که الحمدلله در همان زمان مشخص و توطئه‌های بعدی آنان خنثی گردید. بنابراین موضوع می‌بایستی هر چه سریع‌تر تدبیر و ان‌شاءالله با پشتیبانی جوانان و مردم هیئتی شهر حل و فصل گردد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز دراین باره گفت: ما فضا کم نداریم در اطراف حرم احمد ابن موسی و در منطقه تاریخی حداقل 20 مسجد بزرگ وجود دارد که در هفته کمتر از یک روز از فضاهای آنها استفاده می شود لذا جای بسی تاسف است که یک برنامه موثر و قوی در بخشی از شهر فقط بدلیل اختلافات هیئت امناء تحت تاثیر قرار گیرد، بطوریکه اخبار تعطیلی آن حتی به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال گردد.

حق نگر تاکید کرد: تقاضا دارم مدیر کل اداره اوقاف و امام جمعه و نماینده محترم مقام معظم رهبری و سایر علماء بزرگ هرچه سریعتر دست بکار شده و فضای فوق را که به خون 14نفر از بهترین فرزندان این شهر معطر گردیده را با همکاری شهرداری تملک و در اختیار کانون رهپویان وصال قرار دهند –و ترتیبی اتخاذ گردد که هیئت امناء حسینیه فوق با مشارکت فرزندان مرحوم جلایر و کانون رهپویان وصال تشکیل شود.

محسن معین دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز تصریح کرد: باید این مسئله را خیلی جدی گرفت باید این کانون فرهنگی فعالیت‌های خود را در مکان خود ادامه دهد.

تربیت دینی فرزندانم را مدیون کانون هستم
دیهیمی نیز در این خصوص گفت من هم مانند خیلی از شهروندان تربیت دینی فرزندانم را مدیون کانون هستم نباید به راحتی از کنار تعطیلی ان بگذریم همه باید تمام تلاش خود را برای حل این مشکل انجام دهند.
کمال پاک فطرت هم تصریح کرد: کاش زودتر از اینها از این مجموعه حمایت می شد تا کار به تعطیلی جلسات نکشد.

ساختمان شورا را در اختیار مجموعه رهپویان وصال قرار دهیم
عرب نیز در حالی که همه اعضای شورا در حمایت از کانون از هم سبقت می گرفتند پیشنهاد داد تازمانی که مشکل مکان کانون حل شود ساختمان شورا را در اختیار مجموعه رهپویان وصال قرار دهیم تا در این مدت جلسات هفتگی انها تعطیل نشود.

شهردار شیراز نیز در این جلسه با اشاره به کمک‌های صورت گرفته به ساخت حسینیه کانون فرهنگی رهپویان وصال اظهار داشت: زمانی که پول مردم هزینه می‌شود به راحتی نمی‌توان مجموعه‌ای را تعطیل کرد.
وی افزود: کانون رهپویان وصال از لحاظ مسائل فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی حائز اهمیت است و باید برای تقویت آن و ادامه فعالیت‌های ان به عنوان یک مجموعه فرهنگی اجتماعی و نه تنها یک هیات مذهبی کمک کرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
خوب خود محمدیان چندتا از ساختموناشو بده کانون
بالاخره به نام کانون به اب و نونی رسیده و رفته توشورا حالا باید جبران کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
امیدواریمکه در حد حرف و شعار نباشد. عمل کنید...
فرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
بررسی شود شهر شیراز با این همه طلبه چه نیاز به این اقای اصفهانی داردا مسجد جامع عتیق خالی است بفرمایید کار فرهنگی کنید بالا شهر و پایین شهر هم نداریم اگر واقعا قصد خدمت است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
اگه راست ميگن زمينشو بدن مردم سه سوته ميسازنش
كارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
آقاي محمديان از صدقه سر كانون به عضويت شورا رسيده و مي خواهد حالا دينش را ادا نمايد؟
عرفان روشن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
بسمه تعالي
سلام عليكم
در خبرها آمده كه نمازجمعه از اين به بعد در حرم مطر حضرت شاهچراغ عليه و علي آبائه السلام برگزار مي شود.
از طرفي مراسم باشكوه اعتكاف اخير هم در مسجد شهدا محل برگزاري فعلي نماز جمعه بر گزار شد، حال كه مشكلي وقفي براي حسينه سيد الشهدا عليه السلام به وجود آمده تا رفع مشكل در همين مسجد شهدا جلسات كانون ادامه يابد.
آيا رسانه هاي انبوه و بيشمار اينترنتي و شبكه هاي مختلف ماهواره اي و... براي لحظه اي برنامه هاي خود را تعطيل مي كنند كه كانون براي مدت نامعلوم برنامه هاي خودش رو تعطيل كنه.
حنان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
آقای اصفهانی؟؟
شما یکم‌برو اطلاعاتتو زیاد کن