کد خبر: ۶۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

بزرگداشت روز فارس در نمایشگاه کتاب تهران/ وعده های بزرگی که عملی نشد

پرداختن به سخنان وزیر کشور در جمع استانداران، اخبار این هفته ی شورای شهر، مصاحبه مشاور عالی استاندار مبنی بر پیشنهاد تغییر 25 مدیر کل و تعطیلی جلسات هفتگی حسینیه رهپویان وصال از مطالب مهم امروز روزنامه ها بود.

به گزارش شیرازه؛ گزیده‌ای از مطالب روزنامه‌های امروز استان را می توانید در زیر بخوانید:

 وزیر کشور معتقد است در برابر انتخابات پیش رو «ماباید بی طرفی خود را حفظ کنیم». این خبر که تیتر یک افسانه شده با تیتر: «هشدار وزیر به استانداران» به چشم می خورد. رحمانی فضلی در حاشیه این جلسه از ارسال اسامی و مستندات حادثه شیراز به قوه قضاییه خبر داده است.

شهرداری شیراز طی تقاضایی از شورای شهر درخواست کرده که سقف معاملاتش با شرکت های تابعه بانک شهر تا سقف 500 میلیارد تومان افزایش یابد. این موضوع که از محورهای جلسه شورای شهر بود با تیتر «تقاضای قرارداد 500 میلیارد تومانی شهرداری با بانک شهر» در کنار عکسی از جلسه علنی شورا خودنمایی می کند.

سال گذشته بیش از 11 هزار هکتار از مراتع استان طعمه آتش شد و چند روز قبل نیز آتش سوزی خرامه و دستگیری دو گروه زغال گیری خبر ساز شد که رسانه ها از آن به عنوان شروع آتش سوزی های فارس یاد کردند. روز گذشته اما مدیر کل منابع طبیعی استان گفته: «بیش از 100 کانون بحران آتش سوزی در فارس وجود دارد». این تعداد کانون بحران نیازمند تدابیر بسیار دقیق و برنامه ریزی هدفمند است درغیر این صورت امسال هم شاهد آتش سوزی های وسیع خواهیم بود.

فراموشی چند روزه این روزنامه در انعکاس خبرهای استان امروز هم کاملا مشهود است تا آن جا که اخبار مربوط به استان در نیمه پایینی صفحه نخست تیتر شده است که هردو مربوط به شورای شهر است. اول؛ «بزرگ ترین مجموعه فرهنگی و مذهبی کشور در شیراز تعطیل شد» که مربوط به تعطیلی کانون رهپویان وصال است که به علت مشکلاتی که با واقفان ایجاد شده اتفاق افتاده است. دوم؛ «احیای باغات حاشیه چمران به عنوان فضای سبز» که مطالبه رییس کمیسیون محیط ریست شورای شهر است.

در بررسی صفحات داخلی هم دو مطلب توجه ما را به خود جلب کرد. اول؛ کمک 276 میلیارد ریالی خیران استان به ایتام که مدیر کل کمیته امداد استان این خبر را داده است. دوم؛ گزارشی جالب در مورد خمیر مرغ که بررسی تولید این ماده غذایی و استفاده از آن در صنعت سوسیس و کالباس پرداخته است. این گزارش هم با تیتر «همه چیز درباه تولید خمیر مرغ، سوسیس و کالباس» چاپ شده است.

 این طور که از تیتر یک این روزنامه بر می آید باید منتظر تغییرات گسترده ای در استان باشیم. در این راستا مشاور عالی استاندار با اعلام اینکه: «بعد از گذشت 20 ماه فرصت آزمون و خطا به پایان رسیده»  پیشنهاد تغییر 25 مدیر کل از سوی استاندار فارس را داده است.

«بزرگداشت روز فارس در نمایشگاه کتاب تهران» هم تیتر دیگر این روزنامه است که با عکسی از نمایشگاه کتاب دیده می شود. گفتنی است این بزرگداشت با معرفی چهار کتاب در نمایشگاه برگزار شده است.

روز گذشته معاون فرهنگی شهرداری شیراز طی مصاحبه ای گفته بود فعالیت در حوزه گردشگری وظیفه شهرداری نیست. یکی از اعضای شهر هم با تقدیر از شهردار به خاطر همکاری گسترده با سازمان میراث فرهنگی در همین زمینه صحبت های فرخ زاده را گل به خودی خوانده است. این مطلب در صفحات داخلی با تیتر «گل خودی مدیر شهرداری ب شهردار» به چاپ رسیده است.

ماجرای تعطیلی کانون رهپویان را تیتر کرده است. این قضیه در شورای شهر عنوان شده است. تیتر دیگری هم با موضوعیت شورای شهر در این صفحه چاپ شده با تیتر: «شیراز تنها شهری است که برای ساخت هتل عوارض نمی گیرد».

«وعده های بزرگی که عملی نشد» عنوان گزارشی است که به میزان تحقق وعده هایی پرداخته که در جریان سفر دولت های نهم و دهم به استان داده شد. این خبر هم در صفحه اول به چاپ رسیده است. البته در بررسی این پروژه ها باید کم لطفی دولت فعلی در تکمیل این پروژه ها را نیز در نظر بگیریم.

«سوگ بمو» عنوان دیگر این صفحه است. رییس شورای شهر زرقان با انتقاد از پروژه فاز دوم پالایشگاه شیراز آن را باعث نابودی بمو خوانده است.

 تیتر یک خود را به مصاحبه وزیر کشوراختصاص داده است «ارجاع لیست افراد متخلف در حادثه شیراز به قوه قضائیه». همچنین این روزنامه لحظه ورود پیکر چهار شهید گمنام در فرودگاه شیراز را به تصویر کشیده و این تیتر را انتخاب کرده« فضای شیراز با ورود شهدای گمنام دفاع مقدس عطر آگین شد» پوشش اخبار روز گذشته شورای شهر از محورهای این روزنامه است.

نظرات بینندگان