کد خبر: ۶۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

پرداخت زکات، حلال مشکلات مردم

امام جمعه قیروکارزین گفت: تمام مسئولان باید در راستای گسترش فرهنگ زکات که از واجبات الهی در کنار نماز است تلاش کرده و باعث نزول برکت بر اهل آن با انجام این واجب الهی شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از پرگون اولین جلسه ستاد احیاء زکات شهرستان قیروکارزین با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر کمیته امداد قیروکارزین و دیگر اعضا در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری امام جمعه قیروکارزین در ابتدای این جلسه با اشاره به فصل برداشت گندم در قیروکارزین و لزوم احیاء امر زکات گفت: تمام مسئولان باید در راستای گسترش فرهنگ زکات که از واجبات الهی در کنار نماز است تلاش کرده و باعث نزول برکت بر اهل آن با انجام این واجب الهی شوند.

وی خاطرنشان کرد: با فراموشی زکات برکت از کسب و کار و زندگی می‌رود چرا که پرداخت زکات یکی از مهم‌ترین دستورات دین مبین اسلام است که آثار اجتماعی فراوانی به دنبال دارد و باعث عمران و آبادانی و برطرف‌شدن نیاز جوامع انسانی می‌شود.

اکبری با بیان اینکه زکات، حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی است و احیای این فریضه الهی ضمن برطرف کردن نیاز نیازمندان زمینه توسعه کشور را فراهم می‌کند، اضافه کرد: مبلغان دینی نیز باید به تبلیغ اهمیت پرداخت خمس و زکات و همچنین انفاق بپردازند چرا که خواندن نماز مسلمان زمانی مورد قبول درگاه خداوند قرار می‌گیرد که فریضه زکات نیز در کنار آن ادا شود.

امام جمعه قیروکارزین با اشاره به اینکه موارد استفاده زکات نیز در اسلام مشخص شده است، گفت: نحوه هزینه‌کرد زکات بسیار مهم است و باید ضمن اعتمادسازی در میان عموم همراه با نظارت روحانیون زکات و کمک‌های مردمی با اولویت‌بندی نوع نیاز در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

در ادامه این جلسه مرید زاده مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) قیروکارزین با اشاره به آمار پرداخد زکات در سال گذشته گفت: در سال 93 ملبغ مبلغ 8 میلیارد و 750 میلیون ریال زکات جمع آوری گردیده که نسبت به مدت مشابه سال 92 به میزان 143 درصد در امر جمع آوری زکات رشد درآمد داشته ایم. وی افزود: این درآمدها در زکات پروژه ، امور محرومین نیازمند و جهیزیه نوعروسان هزینه گردیده است. 


نظرات بینندگان