کد خبر: ۶۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

دریافت شهریه در مدارس عادی ممنوع/حذف یک پایه تحصیلی از سال آینده

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بااشاره به طراحی و ایجاد سامانه الکترونیک ثبت نام از دانش آموزان گفت: امسال تنها والدین و دانش آموزان پایه های اول و هفتم باید برای ثبت نام در مدارس حضور یابند.
پایه اول دوره دوم متوسطه از سال تحصیلی آینده در مدارس سراسر کشور حذف می شود
به گزارش شیرازه به نقل از تابناک، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امروز در گردهمایی مدیران آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس در شیراز گفت : با توجه به استقرار پایه ششم ابتدایی از سال تحصیلی 91- 92 ، در پایه اول دوره دوم متوسطه از سال تحصیلی آینده ورودی نخواهیم داشت .

علی زرافشان با اشاره به اضافه شدن پایه نهم به نظام آموزشی افزود : حذف پایه اول تحصیلی دوره دوم متوسطه از مهرماه امسال در مدارس مقطع متوسطه اول سراسر کشور اجرا می شود .

وی افزود : بر اساس قانون شوراها دریافت کمک‌های مردمی و هزینه برگزاری کلاس‌های فوق برنامه به دلخواه والدین و با نظارت انجمن اولیا و مربیان بلامانع است .

برای ثبت نام نیاز به حضور در مدرسه نیست

علی زرافشان ،چهارشنبه در همایش مدیران آموزش متوسطه فارس در شیراز افزود:دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان نهایی و به استان های مختلف ارسال شده است که بر مبنای آن دانش آموزان بین پایه ای برای ثبت نام نیاز به حضور در مدارس ندارند.

به گفته این مقام مسوول، دانش آموزانی که به عنوان نمونه، پایه (کلاس) اول را با موفقیت گذرانده اند، نیازی به مراجعه به مدرسه برای ثبت نام برای پایه دوم ندارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اطلاعات دانش آموزان در مدارس موجود است و مدیران مدارس دانش آموزان بین پایه ای را از طریق سامانه طراحی شده ثبت نام می کنند.

وی به زمان آغاز ثبت نام از دانش آموزان پایه های اول و هفتم در مدارس اشاره ای نکرد.



دریافت شهریه در مدارس عادی ممنوع

زرافشان با بیان این که مدارس هزینه ای بابت شهریه از دانش آموزان دریافت نخواهند کرد،گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، شهریه تنها در مدارس غیردولتی، تیزهوشان و ... دریافت می شود.

وی ادامه داد:با این حال، در طول سال تحصیلی و بر اساس برنامه تحصیلی، مشارکت مالی والدین دانش آموزان میسر می شود که این مشارکت می تواند به ارتقای آموزش دانش آموزان منجر شود.

دانش آموزان فارسی به رشته ریاضی بیشتر توجه کنند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرایش شمار زیاد دانش آموزان استان فارس به رشته های تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه ای و کاردانش گفت:با توجه به این که رشته ریاضی زیربنای توسعه کشور تلقی می شود ضرورت دارد دانش آموزان استان فارس بیش از پیش به تحصیل در رشته ریاضی هدایت شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش را در سفر به استان فارس، مدیران کل دوره اول آموزش متوسطه، متوسطه نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش همراهی می کنند.
نظرات بینندگان