کد خبر: ۶۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 24 اردیبهشت 94

کاهش آمار طلاق در فارس/ کودک ربوده شده‌ی شیرازی بعد از سه ماه آزاد شد

موضوع دیدار رهبر انقلاب با رییس جمهور عراق از جمله موضوعاتی است که در تمام روزنامه ها به آن پرداخته شده است.
رهایی کودک ربوده شده‌ی شیرازی بعد از سه ماه/ بالاخره مسئول خشکی «بَمو» کیست؟

به گزارش شیرازه؛ تبریک عید مبعث در تمام روزنامههای امروز به چشم میخورد؛ درحالی که حتی اشارهای کوچک به شهادت امام موسی کاظم(ع) نشده است.

رهایی کودک ربوده شده‌ی شیرازی بعد از سه ماه/ بالاخره مسئول خشکی «بَمو» کیست؟ دیدار رهبر انقلاب با رییس جمهور عراق تیتر این روزنامه شده که همراه با عکسی از این دیدار به چاپ رسیده است. تیترهای استانی هم در حاشیه سمت چپ این روزنامه چاپ شده است.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس گفته: «آمار طلاق در فارس رو به کاهش است». موسوی در این رابطه گفته در برابر هر 53 ازدواج 10 طلاق ثبت می‌شود. این خبر را می‌توانید در صفحه سوم بخوانید.

رهایی کودک ربوده شده‌ی شیرازی بعد از سه ماه/ بالاخره مسئول خشکی «بَمو» کیست؟ برای دومین روز متوالی خبر بازدید شهردار صدرا از دفتر این روزنامه تیتر یک شده است. همچنین یکی از صفحات داخلی هم به شهرداری صدرا اختصاص یافته که نیمی را با مشروح خبر بازدید پرکرده و نیمه‌ی دیگر را با صحبت‌های رییس و اعضای شورای شهر صدرا.

به عقیده‌ی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ «از دید جهانیان ایران مترادف با فارس است». این موضوع که تیتر دوم امروز است مربوط به رونمایی از چند جلد کتاب در نمایشگاه کتاب است که با حضور مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس انجام شده است. صفحه فرهنگ و هنر خبرجنوب به طور مبسوطی به این خبر پرداخته است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه شیراز در پاسخ رییس شورای شهر زرقان که ادعا کرده بود فعالیت‌های پالایشگاه شیراز پارک ملی بمو را نابود می‌کند، گفته: «خشکیدن چشمه‌ها و آب‌های زیرزمینی منطقه بمو زیر سر پالایشگاه شیراز نیست». وی با انتقاد از مصاحبه‌های غیرمسئولانه گفته: «این پالایشگاه به هیچ وجه روزی 9000 مترمکعب آب مصرف نمی کند».

«افزایش 35 درصدی حقوق کارکنان جهاد کشاورزی تا پایان سال» از زبان معاونت توسعه منابع انسانی این سازمان و «نکوداشت مقام علمی سه استاد برجسته دانشگاه شیراز» از جمله عناوین داخلی این روزنامه است.

رهایی کودک ربوده شده‌ی شیرازی بعد از سه ماه/ بالاخره مسئول خشکی «بَمو» کیست؟ تیتر اول و دوم خود را به رهبر انقلاب اختصاص داده است. صحبت‌های رهبری در دیدار با رییس جمهور عراق که فرموده‌اند: «جنایات سعودی ها در یمن گریبان آنها را خواهد گرفت» تیتر یک شده و بازدید ایشان از نمایشگاه همراه با عکسی از این بازدید هم در صفحه اول به چاپ رسیده است.

«آغاز نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس فارس» تیتر داخلی این روزنامه است که مربوط به کنفرانس خبری رییس سازمان بسیج رسانه فارس می‌شود. وی در این کنفرانس از چند و چون برگزاری این جشنواره گفته است. این جشنواره در 12 رشته برگزار خواهد شد.

صفحه حوادث اما آزادی کودک ربوده شده شیرازی را تیتر کرده است. این کودک هشت ساله، سه ماه قبل در شیراز ربوده و به زاهدان منتقل شده بود که با تلاش ماموران نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان از چنگال آدم ربایان آزاد شده است.

رهایی کودک ربوده شده‌ی شیرازی بعد از سه ماه/ بالاخره مسئول خشکی «بَمو» کیست؟ «شورای ما شورای دیگران» عنوان گزارشی است که این روزنامه آن را تیتر یک خود کرده است. موضوع این گزارش اجلاس مشترک شهرداران و شورای اسلامی کشور است که روز روز گذشته به میزبانی شیراز آغاز به کار کرده است. نیمه پایینی این صفحه هم به همین موضوع اختصاص یافته است.

عکس امروز هم به موضوع عید مبعث و تبریک این روزنامه به مسلمانان جهان مربوط می‌شود.

در صفحه دوم این روزنامه که معمولا اخبار کشوری را پوشش می‌دهد به بررسی احتمالات تغییرات در کابینه پرداخته است. در بخشی از این مطلب که در مورد استان فارس است به موضوعات تغییرات استاندار در سطح مدیران استان پرداخته و در این مورد به صحبت‌های مشاور عالی استاندار استناد کرده است.

«تهیه طرح‌های جامع انتقال پادگان‌ها و زندان‌ها به خارج از شهرها» در صدر اخبار داخلی این روزنامه به چاپ رسیده است. این طرح در نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی مطرح شده است.

رهایی کودک ربوده شده‌ی شیرازی بعد از سه ماه/ بالاخره مسئول خشکی «بَمو» کیست؟ طبق معمول کشوری تیتر زده و صحبت‌های رهبر انقلاب را درد دیدار با رییس جمهور عراق تیتر یک خود کرده است و عکسی هم از دیدار به چاپ رسانده است.

این روزنامه در اقدامی جالب ممنوعیت فروش سیگار در دکه‌های مطبوعاتی تهران! را در صفحه اول خود تیتر کرده اما موضوعات استانی را در حاشیه صفحه اول به چاپ رسانده است. از این گذشته موضوع ممنوعیت فروش سیگار در دکه‌های تهران جزو موضوعات کم اهمیت و حتی بی اهمیت است و چاپ چنین مطلبی در صفحه اول به دور از قواعد روزنامه‌نگاری است.

آیت الله ایمانی در دیدار با روابط عمومی‌های استان گفته: «وظیفه روابط عمومی‌ها در سال همدلی و هم زبانی سنگین تر است». این مطلب اولین خبر استانی صفحات داخلی است.
نظرات بینندگان