کد خبر: ۶۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

رئیس شورای شهر شیراز: درآمد شهرداری‌ها بیش از درآمد دولت است

اگر شورا‌ها نبودند دولت در زمان تحریم نمی‌توانست مشکلات و نیازهای شهر‌ها را پاسخگو باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همدلی و همزبانی در حد اعلا در استان فارس حکفرما است که عامل اصلی آن حضور نماینده ولی فقیه و استاندار فارس است.

غلام‌مهدی حقدل در اجلاس روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های کشور با بیان اینکه اگر شورا‌ها نبودند دولت در زمان تحریم نمی‌توانست مشکلات و نیازهای شهر‌ها را پاسخگو باشد، اظهار کرد: در صد سال گذشته شهرداری و انجمن‌های شهری فعال بوده‌اند و اگر آن ۸۵ سال را در یک کفه بگذاریم و مدت فعالیت شورا‌ها را نیز در کفه دیگر، پی می‌بریم از زمانی که شورا‌ها فعال شده‌اند بسیار بیشتر از تمام آن‌ سال‌ها کار شده و وضعیت کاملا متفاوت است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها، خاطرنشان کرد: امروز شورا و شهرداری درآمدی بیش از دولت دارند و اگر این موقعیت نبود دولت برای اداره شهر‌ها دچار مشکلات بسیاری می‌شد.

رئیس شورای شهر شیراز یادآور شد: استان فارس دارای ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، مذهبی، گردشگری گسترده‌ای است که بخشی از آن به فعلیت رسیده بخشی نیز بالقوه است.

حقدل با اشاره به وجود هزار و ۵۰۰ امامزاده در فارس گفت: حضور امامزادگان واجب‌التعظیم در این استان به معنای آن است که در گذشته این دیار مکان امنی برای فرزندان ذریه رسول الله(ص) بوده و هر جا این بزرگواران دفن ‌شده‌اند مزار آنان زیارتگاه مردم ‌شده است.

وی به پیشینه درخشان فارس و شیراز در طول انقلاب و بعد از آن اشاره و تصریح کرد: فارس تنها استانی بوده که سه شهر آن در انقلاب دچار حکومت نظامی شد و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید از این دیار تقدیم انقلاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: فارس در میراث فرهنگی از نظر تعداد آثار در شمار ۱۰ نقطه بر‌تر جهان است و از نظر فقاهت این استان همواره علمای بزرگ و مطرح را در خود جای داده است.

حقدل با تصریح اینکه فارس تنها استانی است که در یک زمان چهار فصل را داراست، گفت: از نظر علمی فارس و شیراز جایگاه بالایی را داشته و دانشمندان، شعرا و ادبای بزرگی را به جهان معرفی کرده است.

عضو ارشد شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به توانمندی‌های شیراز در حوزه بهداشت و درمان یادآور شد: شیراز از نظر انجام پیوند کبد رتبه بالایی دارد. همچنین خیران سلامت در این استان جایگاه خاصی دارند چنانکه مقام معظم رهبری پیشگامی خیرین سلامت این استان را مورد تایید قرار دادند.

وی اظهار کرد: شهردار توانمند شیراز به همراه تیم متخصص خود کارهای خوبی را انجام داده‌اند و شیراز در این چند سال اخیر متحول شده و همکاری قوی بین شورا و شهرداری در جریان است.

حقدل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساختمان جدید شورا در بافت قدیم این شهر احداث شده و تمام بزرگان علم و ادب شیراز تا سال ۱۳۴۰ در این ۳۶۰ هکتار بافت قدیم زندگی کرده‌اند، گفت: میراث فرهنگی در بافت قدیم شیراز اجازه بلند‌مرتبه‌سازی را نمی‌دهد و شیراز تنها شهر کشور است که حاشیه‌نشینی را در قلب شهر دارد.

به گفته وی شورا برای احیای بافت قدیم شیراز تصمیم گرفت ساختمان اداری خود را به این قسمت منتقل کند که این کار با مشکلات بسیار انجام شد.


نظرات بینندگان