کد خبر: ۶۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
شهردار شیراز:

شیوه نظارت بر شهرداری‌ با فعالیت آن سنخیت ندارد/ دولت بودجه‌های مصوب حمل‌ونقل همگانی را محقق کند

شوراها از شهرداری‌ها انتظار کارهای بزرگ را نداشته باشند زیرا دیوان محاسبات اداری فعالیت شهرداری‌ را کند می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، شهردار شیراز گفت: افرادی که تجربه فعالیت اداری دارند می‌دانند نحوه نظارت دیوان محاسبات اداری با نوع فعالیت‌های شهرداری‌ها که محدود به یک زمان و مکان خاص نیست، هم‌خوانی و سنخیت ندارد.

علیرضا پاک‌فطرت در دومین روز از پنجاه‌ویکمین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های کشور که در شیراز برگزار شد با بیان اینکه دیوان محاسبات اداری نظارت‌های خود بر روند فعالیت‌های شهرداری‌ها را محدود به استقرار شهرداری در یک نقطه خاص می‌داند، گفت: دیوان محاسبات اداری اعلام کرده که اگر زمینه نظارت بر شهرداری فراهم نشود به دستگاه قضایی منعکس می‌شود که به دلیل درخواست دیوان مبنی بر استقرار در یک نقطه، برای شهرداری‌ها از جمله شهرداری شیراز مشکلاتی ایجاد می‌شود.

شهردار شیراز نظارت و بازرسی از روند فعالیت هر مجموعه‌ای از جمله شهرداری‌ها را امری ضروری توصیف و اظهار کرد: نظارت باید متناسب با نوع فعالیت یک مجموعه باشد و سبب بسته شدن دست مدیران نشود این در حالی است که سیستم نظارتی دیوان محاسبات اداری روند فعالیت‌های شهرداری‌ها را کند می‌کند و شوراهای اسلامی با وجود سیستم نظارتی دیوان محاسبات از شهرداری‌ها انتظار کارهای بزرگ را نداشته باشند چراکه نحوه محاسبات دیوان با فعالیت شبانه‌روزی شهرداری‌ها متفاوت است.

پاک‌فطرت پافشاری شوراهای اسلامی بر تعهد دولت در تحقق بودجه‌هایی که هر سال برای حمل و نقل، جرائم رانندگی و غیره مصوب می‌کند را یکی از مهم‌ترین درخواست‌های شهرداری‌ها عنوان کرد.

شهردار شیراز لزوم تاکید بر تحقق مدیریت یکپارچه شهری را یادآور و متذکر شد: تاکنون هر چه درمورد مدیریت یکپارچه شهری سخن گفته شده در عمل به این موضوع اهمیتی داده نشده است و شاید برخی افراد این موضوع را مطرح کنند که شوراهایی که نمی‌توانند با شهرداری‌ها یکپارچه شوند چگونه می‌توانند مدیریت یکپارچه شهری را بپذیرند.

شهردار شیراز هماهنگی و همکاری بین شهرداری و شورا‌ها را در کلان‌شهر شیراز مناسب ارزیابی و اضافه کرد: تحقق سیستم مدیریت هماهنگ شهری و همکاری شورا‌ها و شهرداری‌ها سبب تسریع در امور شهر‌ها می‌شود و باید این هماهنگی بین شوراهای اسلامی و شهرداران وجود داشته باشد تا سریع‌تر اقدام لازم برای واگذاری وظایف قانونی مصرح به شهرداری‌ها محقق شود.

وی در ادامه برگزاری اجلاس شهرداران و شوراهای اسلامی در شیراز را ارزشمند خواند و افزود: نتیجه این همایش باید ارتقای مدیریت شهری، افزایش رضایتمندی مردم و تسریع در کار آنان را به بار آورد.

شهردار شیراز با اشاره به سالن محل برگزاری اجلاس که ساختمان جدید شورای اسلامی شهر شیراز در نزدیکی شاهچراغ است، گفت: این سالن جدید، ساختمانی است که حاصل کار مشارکتی سرمایه‌گذار و شهرداری بوده و از 30 هزار متر مربع مساحت آن، 12 هزار متر مربع برای ساختمان پارلمان محلی شهر شیراز در نظر گرفته شده و سمن‌ها و یاوران شورا می‌توانند در آن به فعالیت بپردازند.

پاک‌فطرت با بیان این که حضور اعضای شورا در بافت قدیم رونق این منطقه را به دنبال دارد، اظهار امیدواری کرد که این عمل باعث شود تا سایر مدیریت‌ها نیز ساختمان خود را به بافت قدیم شیراز منتقل کنند.


نظرات بینندگان