کد خبر: ۶۹۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
معاون دانشجویی وزارت علوم در شیراز:

می خواهیم 2 درصد دانشجویان کل کشور خارجی باشند/ دانشجویانی از ۱۹۷ کشور در ایران تحصیل می‌کنند

امیدواریم دستاوردهایی که دانشجویان غیرایرانی در ایران کسب کرده‌اند در خدمت مردم سرزمینشان قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آمار نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه‌های کشور نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده‌اند که این به دلیل تغییر سیاست‌های جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل است.

مجتبی صدیقی در سیزدهمین آیین دانش‌آموختگان دانشجویان غیر ایرانی و هشتمین جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان غیر ایرانی سراسر کشور که در محل دانشکده مهندسی شیراز برگزار شد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با تلاشی که در عرصه بین‌الملل مصروف داشته است فضا را برای ورود دانشجویان غیرایرانی بیشتر کرده‌اند، افزود: امنیت بالای جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه و همچنین کیفیت مناسب آموزشی و ظرفیت‌های دانشگا‌ه‌های ما برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی باعث شده تا شاهد حضور بیشتری از این دانشجویان در دانشگاه‌های کشور باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابراز کرد: مردم ایران مردمی صلح‌دوست، فرهنگی و به دنبال اسلام رحمانی هستند و از هرگونه خشونت و خونریزی دوری می‌کنند.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: جمهوری اسلامی و مردم ایران به دنبال همزیستی مسالمت‌آمیز و دوستی با تمام ملل دنیا هستند و در این دنیای بزرگ تلاش خواهند کرد با استقلالی که برای خود رقم زده‌اند در عین حال ارتباط دوستانه‌ای با تمام دنیا داشته باشند و امیدواریم دستاوردهایی که دانشجویان غیرایرانی در جمهوری اسلامی کسب کرده‌اند در خدمت مردم سرزمینشان قرار گیرد.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از هزار دانشجوی بورسیه غیرایرانی را پذیرفتیم و در بخش غیر بورسیه‌ها نیز ۳ هزار دانشجوی غیر ایرانی پذیرش داشتیم ضمن اینکه هدف ما از پذیرش این دانشجویان بزرگ است و در کوتاه مدت می‌خواهیم این تعداد را به دو درصد دانشجویان کل کشور برسانیم که البته هنوز با این مسئله فاصله زیادی داریم.

وی از تحصیل بیش از ۲۱ هزار دانشجوی غیرایرانی در دو وزارتخانه علوم و بهداشت جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: اکثر این دانشجویان در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل هستند.

صدیقی با بیان اینکه دانشجویان غیرایرانی به صورت بورسیه، غیر بورسیه و پذیرش از طریق کنکور در دانشگاه‌ها ما مشغول به تحصیل هستند، گفت: تاکنون از ۱۲۱ کشور فارغ‌التحصیل و از کشور دانشجوی مشغول به تحصیل در جمهوری اسلامی ایران داریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه۵۰ درصد دانشجویان غیرایرانی در رشته‌های گروه علوم انسانی، ۳۰ درصد فنی مهندسی، ۱۷ درصد علوم پایه و پزشکی و ۳ درصد هنر مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانش‌آموختگان غیر ایرانی در سال جاری ۲۴۱ نفر هستند که از این تعداد ۱۵۱ آقایان و ۹۰ نفر بانوان هستند که از ۲۷ کشور و از ۲۳ دانشگاه کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند و از بین دانش‌آموختگان ۱۲۲ نفر علوم انسانی، ۸۱ نفر فنی و مهندسی، ۱۳ نفر علوم پایه، ۱۲ نفر کشاورزی، ۱۳ نفر در رشته هنر فارغ التحصیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان امسال ما ۴۱ نفر در مقطع دکترا، ۱۲۷ نفر کار‌شناسی ارشد، ۷۰ نفر کار‌شناسی و ۲ نفر کار‌شناسی ناپیوسته و یک نفر کاردانی هستند، گفت: بیشتر فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران، مشهد، اصفهان، شهید بهشتی، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، شیراز و هنر تهران هستند.
صدیقی با اشاره به تلاش‌ها در سال گذشته نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی و پرداخت‌های دانشجویان و با بیان اینکه امسال نیز در حد بضاعت خود این افزایش‌ها را خواهیم داشت، گفت: در دانشگاه‌های خود طرح استاد مشاور را برای دانشجویان خارجی دنبال می‌کنیم که تحصیل خود را با کیفیت بهتری در جمهوری اسلامی دنبال کنند ضمن اینکه تلاش داریم تا پوشش بیمه‌ای این دانشجویان را بیشتر کنیم و وضعیت معشیتی مناسبی را برای آنان مهیا سازیم و همچنین از دانشجویان بر‌تر تحصیلی نیز حمایت مالی ویژه‌ای انجام خواهیم داد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
صنعت نیوز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
علامه صنعتی دیگه چیه ؟ علامه طباطبایی ؟ منظور دانشگاه علامه است . یه کمی دقت کنید تو حروف چینی خبررررررررررررررررراتون