کد خبر: ۶۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 27 اردیبهشت 94

آه استاندار برای کاری که در «دبی» انجام شد/ معتادهای 11 ساله!

روزنامه‌ها پس از دو روز تعطیلی، کار خود را از سر گرفته‌اند که گزیده‌ای از مطالب امروز آنها را تقدیم شما خوانندگان عزیز می‌کنیم.
سالاد

به گزارش شیرازه؛ روزنامه‌ها پس از دو روز تعطیلی، کار خود را از سر گرفته‌اند که گزیده‌ای از مطالب امروز آنها را تقدیم شما خوانندگان عزیز می‌کنیم.

سالاد تیتر یک خود را به موضوع دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب اختصاص داده و تیتر زده: «جاهلیت مدرن، خطرناک‌تر از جاهلیت قبل از اسلام است». دو عنوان دیگر هم در این صفحه توجه جلب می‌کند؛ اول، عکس این صفحه است که به موضوع گردهمایی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی کشور مربوط می‌شود که در شیراز برگزار شد. این خبر با تیتر «محوریت کارهای محلی باید به شوراها واگذار شود» به نقل از شهردار تهران چاپ شده است.

دومین تیتر به صحبت‌های تکان دهنده ی مدیر کل بهزیستی فارس در همایش پیشگیری از اعتیاد مربوط می‌شود که با عنوان «کاهش سن اعتیاد به 11 سالگی» چاپ شده است. وی با اعلام این خبر گفته متاسفانه سن ازدواج به 32 سال افزایش یافته است.

ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس هم در حمایت از شورای شهر گفته: «باید به شوراها وظایف سنگین تری واگذار کرد» که از عناوین نیمه‌ی پایینی صفحه نخست است.

وزیر فرهنگ بنگلادش در شیراز با استاندار دیدار کرده است. خبر مربوط به این دیدار در صفحات داخلی با تیتر «تاکید استاندار و وزیر فرهنگ بنگلادش بر تعاملات فرهنگی» به چشم می‌خورد.

سالاد تیتر یک خود را به صحبت‌های استاندار در گردهمایی 1062 حافظ قرآن کریم اختصاص داده است: «فارس جایگاه فکر و فرهنگ اسلامی است».

عکس امروز و تیتر مربوط به آن اما به دیدار مسئولان نظام به رهبر انقلاب مربوط می‌شود که در این صفحه خودنمایی می‌کند.

خطبه‌های نماز جمعه این هفته در صدر اخبار داخلی و با تیتر: «امام جمعه شیراز: قدرت اسلام جایگاه ایران را رفیع کرده است» به چشم می‌خورد. آیت الله ایمانی با بیان این مطلب در خصوص جنایات آل سعود در یمن گفته: «جنایات آل سعود روی اسرائیل را سفید کرد».

سالاد «مخالفت شهرداری ها با نظارت دیوان محاسبات» را تیتر یک کرده. این عنوان مربوط به بیانیه‌ی پایانی اجلاسیه شهرداران و روسای شوراها می‌شود.

عکس امروز مربوط به حضور وزیر علوم در شیراز و عکس یادگاری وی با دانشجویان غیر ایرانی می شود. وزیر در مراسم فارغ التحصیلی این دانشجویان از تحصیل 35 هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور خبر داده است.

یادداشت امروز اما به موضوع ترافیک اختصاص یافته است. نویسنده با بررسی پروژه ها و طرح های شهرداری در راستای کاهش ترافیک به نقاط قوت و ضعف این طرح ها اشاره کرده است.

سالاد صفحه اول این روزنامه به سه بخش تقسیم شده؛ اولین بخش که بیش از نیمی از این صفحه را در بر می‌گیرد به اجلاسیه شهرداران و روسای شوراها در شیراز اختصاص یافته است. صحبت های استاندار در این اجلاسیه تیتر یک شده: «دوبی با شنزارهای خود صنعت توریسم را به کجا رساند و ما به کجا!». گزیده ای هم از صحبت های قالیباف، چمران، حقدل و پاک فطرت نیز در قالب تیتر دیگر این صفحه و در همین بخش به چاپ رسیده است. درواقع دو تیتر کاملا مجزا برای یک خبر! کاری که از هیچ روزنامه ای انتظار نمی رود.

دومین بخش مربوط به تغییر مدیر کل فرودگاه های فارس است که جای خود را با رضا بدیعی‌فرد داده است. بدیعی قبل از این مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان بوده است. سیدی هم به عنوان مدیرکل فرودگاه امام خمینی به کار خود ادامه می‌دهد.

خبرهای متفرقه این روزنامه هم در سومین بخش این صفحه جای گرفته اند.

صفحات داخلی هم میزبان اخبار گوناگونی است. «گردهمایی 1000 مفری حافظان قرآن کریم در شیراز» که در بیت الاحزان شیراز برگزار شده، «دستگاه های دیالیز در شیراز شبانه روز کار می کنند!» به نقل از رییس اداره امور بیماران خاص و «شیراز میزبان جشنواره فرهنگ و ملل شد» که مربوط به سفز وزیر علوم به شیراز و افزایش ظرفیت دانشگاه ها برای دانشجویان غیرایرانی می باشد از جمله عناوین داخلی این روزنامه است.

«کشف یک کیلو و 200 گرم هروئین از یک منزل» از تیتر های صفحه حوادث است. گفتنی است که با تماس با شماره تلفن 2184269 می‌توانید اطلاعات و اخبار خود را در حوزه خرید و فروش مواد به پلیس بدهید.

سالاد هم مانند عصرمردم تیتر یک خود را به صحبت های رهبر انقلاب اختصاص داده و عکس امروز خودرا هم به اجلاس شهرداران و روسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها اختصاص داده است. نیمه ی پایینی صفحه اول هم مثل روزهای گذشته با اخبار کشوری پر شده است.

دو صفحه اخبار فارس این روزنامه اما چند عنوان توجه جلب می کند؛ اول خبر تحصیل 35 هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه کشور است. وزیر علوم طی مراسم آیین دانش آموختگان غیر ایرانی که در شیراز برگزار شده این خبر را عنوان کرد است.

دو عنوان دیگر این صفحه به کانون رهپویان اختصاص یافته است. قادری نماینده شیراز در مجلس و رییس شورای هیئت های مذهبی فارس خواستار مرتفع شدن مشکلات این کانون هستند که مطالبات آنها در قالب دو مطلب در این صفحه چاپ شده است.

آخرین صفحه این روزنامه هم تمام و کمال به روز روابط عمومی پرداخته و به سراغ تعدادی از روابط عمومی ها رفته و به معرفی آنها پرداخته. همچنین سابقه ی مختصری از این افراد را به همراه عکسشان به چاپ رسانده است.
نظرات بینندگان