کد خبر: ۶۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
نبض نی ریز بررسی می کند:

ماجرای لغو کلنگ زنی پروژه بیمارستان نی ریز چه بود؟

هیئت تحریریه نبض نی ریز بر آن است تا در این گزارش به بررسی مواضع متفاوت این ماجرا بپردازد.

به گزارش شیرازه به نقل از  نبض نی ریز، ماجرای لغو کلنگ زنی بیمارستان جدید نی ریز چند روزی است که بر سر زبان ها افتاده است.

پس از این ماجرا هر یک از رسانه های محلی نی ریز و مسئولین شهرستان موضع گیری متفاوتی را در این باره از خود نشان دادند.

هیئت تحریریه نبض نی ریز بر آن است تا در این گزارش به بررسی مواضع متفاوت در مورد این ماجرا بپردازد.

هفته نامه نی ریزان در شماره 31 خود، با سرمقاله ای تحت عنوان «ماجرای لغو کلنگ زنی پروژه بیمارستان نی ریز در دقیقه 90! » و به نقل از «منابع آگاه » این طور می نویسد: «در سفر هیأت دولت به استان فارس، ‌از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، کلنگ‌زنی پروژه بیمارستان جدید نی‌ریز در جوار دانشگاه‌های آزاد و پیام نور بود. اما متأسفانه این برنامه در روز چهارشنبه مورخ ٩/٢/١٣٩٤ که وزیر راه وشهرسازی به نمایندگی از دولت در  نی‌ریز حضور یافت، اجرا نشد. گفته می‌شود نماینده‌ی مجلس به بهانه‌ی این‌که پروژه، مجوزکمیسیون ماده ٢١٥ را ندارد، مانع این کلنگ‌زنی شده است.
پس از آن رئیس دانشگاه علوم پزشکی دکتر ایمانیه و فرمانداری تصمیم گرفتند این کلنگ‌زنی را در تاریخ چهارشنبه ١٦ اردیبهشت‌ماه انجام دهند و لذا فرمانداری اقدام به دعوت از مردم ومسئولین برای شرکت در این برنامه نمود.  منابع آگاه به ما گفتند نماینده مجلس در تماس تلفنی رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز اعلام نموده که  شما حق چنین کاری را ندارید.  ظاهراً نماینده پس از ناامیدشدن از لغو این برنامه توسط مسئولان محلی، دست به دامان استانداری می‌شود و از آن طریق برنامه را لغو می‌نماید.
پس از اطلاع مردم از این موضوع و انعکاس آن به امام جمعه، ‌نشستی در دفتر امام‌جمعه با حضور حجه‌الاسلام سیدمهدی فال اسیری برگزار می‌گردد. در این نشست امام‌جمعه مراتب اعتراض شدید مردم، خود و روحانیت را تلفنی به مقامات استانی و کشوری اعلام می‌دارد. در نهایت مسأله به وزیر بهداشت و درمان منعکس می‌شود و براساس اظهار منابع آگاه، وزیر بهداشت و درمان قول داده‌اند که خودشان برای کلنگ‌زنی پروژه به شهرستان نی‌ریز سفر کنند؛ که امید است هر چه سریع‌تر این اقدام مدبرانه که از جمله مطالبات قاطبه‌‌ی اهالی شهرستان نی‌ریز است، محقق شود و ساخت این پروژه آغاز گردد. گفته می‌شود منابع غیردولتی، تأمین بخشی از بودجه‌ی این بیمارستان را تقبل نموده‌اند.»

«سقّایی جلوی کلنگ زنی بیمارستان را گرفت! » تیتر یک هفته نامه شهر سبز در شماره 49 خود است.  این هفته نامه نیز ماجرای لغو کلنگ زنی بیمارستان را از زبان حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی فال اسیری این چنین بیان می کند: «همچنان که بعضی از عزیزان در جریان هستید؛ بازحماتی که بعضی‌ها کشیدند بالاخره زمینی برای بیمارستان نی‌ریز، زیر دانشگاه تهیه شد و باتلاش همگی نقشه آماده شد و وعده پرداخت دو میلیارد تومان توسط آقای وزیر راه که به‌عنوان نماینده دولت در سفر استانی آقای روحانی آمده بود اعلام شد. تا اینجا هیچ مشکلی نبود، همه همراه بودند و برادر گرامی‌مان، نماینده محترم نی‌ریز و استهبان هم ایشان را پشتیبانی می‌کرد. ولی بعد از آن جریانی پیش آمد که من یاد بختیار افتادم... بعضی از عزیزان نی‌ریز به حول قوه الهی از یک منبع غیردولتی، مبلغی بالای سی میلیارد تومان آماده‌ کرده بودند و قرار بود آن‌هایی که دست‌اندرکار بودند (من، امام جمعه و...) همه دست‌به‌دست هم دهیم به کوری چشم آن‌هایی که نمی‌توانند ببینند؛ بیمارستان را حدود یک سال یا یک سال و اندی تمام کنیم. این‌که در مواقع حساس گفته می‌شود که آقا باید حرف روحانیت را گوش کرد و به دنبال جوبازی و جوسازی نرفت؛ نتیجه‌اش اینجا معلوم می‌شود... آقای نماینده مطلع شد که واقعاًمی‌خواهند بیمارستان را درست کنند فوراً بلند شد جلوی آن را گرفت. فرماندار، استاندار، هیچ‌کس نتوانست کاری انجام دهد. لذا کسی که این دفعه محکم ایستاد و جلوی ساخت بیمارستان را گرفت برادر گرامی جناب آقا سقایی نماینده بعضی از افراد نی‌ریز و اطراف و بعضی از مردم استهبان بود.»



فرماندار نی ریز در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما علت لغو این برنامه را این طور بیان می کند: به دلیل یکسری هماهنگی های اداری و انتخاب پیمانکار و تا حدودی عدم حضور وزیر برنامه کلنگ زنی بیمارستان لغو شد.

امیری تاکید کرد: علی رغم همه این موارد، کار متوقف نشده است. ما کارهای اولیه ساخت بیمارستان را شروع کرده ایم. آزمایشگاه مکانیکی خاک کار خود را شروع کرده و عملیات ساخت بیمارستان را با جدیت به پیش خواهیم برد.

وی همچنین در مورد تعیین پیمانکار این پروژه بیان داشت: این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

تماس های تلفنی مکرر ما با محمد سقایی نماینده مردم نی ریز، استهبان در مجلس همچنان ادامه دارد تا بالاخره امکان مصاحبه با وی فراهم گردد.
نظرات بینندگان