کد خبر: ۶۹۶۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
حواشی داغ افتتاح بزرگترین اکو پارک کشور:

از گلایه های شدید استاندار فارس تا سبدهای میوۀ شگفت انگیز و شعر خوانی شهردار صدرا

افتتاح اکوپارک یک قدم بلند از سوی مدیران صدرا بوده است اما برای شهروندان صدرا مهم توجه مدیران به تکمیل زیرساخت ها است.

به گزارش شیرازه؛ در مراسمی ویژه و با حضور مسئولان ارشد استان فارس و شیراز، آيت ا.. ملک حسينی نماينده ولی فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد و همچنین مدیران شهر جدید صدرا، فاز اول اکو پارک این شهر جدید افتتاح شد. اکو پارک صدرا با ۶۰ هکتار وسعت به عنوان بزرگترین اکو پارک کشور مطرح  شده است.






عصر شیراز نوشت: فاز اول اكو پارک صدرا در زمينی به مساحت بیش از 30 هكتار و با بودجه ای نزدیک به 4 میلیارد تومان در ورودی صدرا احداث شده است و بخش های مختلفی نظیر مدرسه بین المللی محیط زیست، باغ گیاه شناسی با تنوع گونه های گیاهی ارزشمند، تونل حیوانات، آکواریوم دریایی با گونه های متنوع و منحصر به فرد جانواری، ساخت دریاچه و مرداب با بهره گیری از اکوسیستم های طبیعی و ایجاد کمپ ورزشی حرفه ای ویژه بانوان نیز برای آن پیش بینی شده است؛ علاوه بر این ، چندین سایت تخصصی از جمله سایت جنگل بارانی، سایت زراعت و برخی سایت های آموزشی دیگر نیز در اکو پارک صدرا در نظر گرفته شده است. گفته می شود  بازيافت زباله و فاضلاب این اکو پارک تا 100 درصد انجام می ‌شود، منبع تامين انرژی آن خورشيد و مصالح به‌كار رفته در ايجاد سازه‌ها همه بومی و سازگار با طبيعت هستند.



در دنیای امروز هدف از احداث اکو پارک ها، افزایش  بازدهی اجتماعی و اكولوژيكی شهروندان و محیط زیست و توجه به مقوله‌هايی مانند آموزش، مشاركت، نظارت و پايداری اقتصادی و خودكفايی است.




استاندار فارس: صدرا بدون تكميل زيرساخت ها، ميزبان بيش از 30 هزار واحد مسكن مهر؛

مهمان ویژه مراسم افتتاح که دكتر سيد محمد احمدی استاندار فارس بود در صحبت های کوتاهی گفت: اين پارك با سرعت بسيار خوبی ساخته شده است و اميدواريم كه بقيه قسمت های آن نيز به زودی تكميل شده و در اختيار مردم قرار گيرند.


استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به مشکلات طرح مسکن مهر در شهر جدید صدرا گفت: متاسفانه صدرا مشکلی برای مرکز استان شده است، 33 هزار واحد مسکونی مهر بدون هیچ زیرساختی ساخته شده است، یعنی به اندازه ای بیش از جمعیت مرودشت، بدون هیچ زیرساختی؛ این شهر فاضلاب می خواهد، آب می خواهد، برق می خواهد، گاز می خواهد، مدرسه می خواهد، امنیت می خواهد، چند کلانتری آن جا ساخته شده است؟ ( یکی از شهروندان حاضر در مراسم: جاده نداریم)، جاده ندارد، حمل و نقل ندارد، یکی از مشکلات اساسی اینجا وقف بودن اینجاست، من تعجب می کنم مگر می شود هفت هزار هکتار دشت و کوه وقف بشود بدون این که احیا شده باشد؟ هفت هزار هکتار با وسیله آن روز، مگر می شده است با اسب و الاغ این همه زمین شخم زد و احیا کرد؟ به هر حال روی این موضوع دارند کار می کنند، اگر بخواهد اجرایی بشود شرکت عمران صدرا بیش از ده هزار میلیارد تومان بدهکار می شود. داریم تلاش می کنیم نه حق وقف و واقف نادیده گرفته شود نه این که مشکلات برای مردم و دولت باشد. فاضلاب اینجا مشکل دارد، هر چیزی که شما شهروندان را رنج می دهد ما داریم روی آن کار می کنیم.

سبدهای میوۀ شگفت انگیز؛ مراسم افتتاح اکوپارک صدرا حاشیه هایی هم داشت، رسم پذیرایی مفصل که مدت زمان کوتاهی است در دستور کار مدیران این شهر جدید قرار گرفته است این بار نیز در مراسم افتتاحیه اکوپارک صدرا به اجرا درآمد به صورتی که سبدهای میوۀ مملو از میوه های تابستانی که این روزها قیمت های نسبتا گرانی هم در بازار دارند به شدت در این مراسم جلب توجه می نمودند و تعدادی از شهروندان حاضر در این مراسم نیز از مشاهده این سبدهای میوه اظهار شگفتی می نمودند، البته شگفت انگیز بودن این سبدهای میوه نه از قیمت گزاف میوه های آن و نه از تعجب بسیار شهروندان صدرا نشات می گیرد، بلکه گویی خود این سبدهای میوه به طرز شگفت انگیزی دلایل برخی عقب ماندگی های این شهر جدید را به طرز روشنی بازگو می نمایند. شاید علاوه بر اظهار نظر مدیران این شهر جدید در تحریریه پرتیراژترین روزنامه استان که گفته بودند " موقوفه بودن صدرا جلوی توسعه این شهر را گرفته است " یا سایر اظهار نظرهایی که در تصویر موجود هستند، حال باید به عامل " نحوۀ مدیریت منابع مالی " در شهر جدید صدرا نیز نیم نگاهی داشته باشیم.






شعر خوانی شهردار صدرا؛ دکتر قائدی در بخشی از صحبت های کوتاه خود در این مراسم به بیان ابیاتی پرداخت. آسمان شو ابر شو باران ببار/ ناودان بارش کند نبود به کار/ آب اندر ابر و دریا فطرتیست/  آب اندر ناودان عاریتیست/ آب باران باغ صد رنگ آورد/ ناودان همسایه در جنگ آورد.



غیبت های پر حرف و حدیث؛از حواشی دیگر این مراسم عدم حضور برخی بزرگان دعوت شده به مراسم افتتاحیه بود، غیبت حجت الاسلام درویشی امام جمعه شهر جدید صدرا در این مراسم نیز حرف و حدیث های بسیاری را در پی داشت، البته دلیل اصلی این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است اما حضور تمام قد مسئلان استان فارس، شیراز و شهر جدید صدرا در این مراسم افتتاحیه و غیبت حجت الاسلام درویشی به خودی خود مسئله ای قابل تامل است.


بازار داغ مصاحبه صوتی، تصویری؛ در حاشیۀ افتتاح چنین طرح بزرگی، انجام چند مصاحبه نیز اشکالی ندارد.



جمعیت ساکن شهر جدید صدرا در شمالغرب شیراز از مرز 100 هزار نفر عبور کرده است، کمبود سرانۀ فضای سبز و پارک ها در این شهر جدید بیش از پیش احساس می شود و افتتاح اکوپارک یک قدم بلند و قابل تقدیر از سوی مدیران این شهر جدید بوده است اما آن چه امروز برای شهروندان شهر جدید صدرا مهم است توجه مسئولان استان فارس و مدیران این شهر جدید به تکمیل زیرساخت ها و امکانات شهروندی این شهر جدید همراه با دوری گزیدن از اختلافات است، نیازهایی همچون سیستم جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب که در فصل گرما دغدغه بسیاری از شهروندان این شهر جدید را به همراه دارد. ناگفته نماند بیشتر مشکلات امروز صدرا زاییده تصمیمات مدیران پیشین این شهر جدید است و نباید تلاش مدیران جدید شهر صدرا را نادیده گرفت. مراسم افتتاح اکوپارک شهر جدید صدرا نیز برگزار شد، همچنان که به رسم سال های اخیر بسیاری از مشکلات صدرا در غبار مراسم پر زرق و برق افتتاح و در حاشیه مصاحبه در روزنامه های پرتیراژ نادیده باقی مانده اند.


برچسب ها: شهر صدرا ، احمدی
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
Germany
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
ممنون از شیرازه بخاطر ریزبینی ،میخوام بگم یکی از علل عقب ماندگی صدرا ،متاسفانه سودجویی ومنافع طلبی عده ایی از مسیولان انجاست آخر مگر می شود برای انتخابات شورا تااین اندازه خرج کرد ، بررسی کنید آیا غیراز این است که منافعی برای آقایان متصور است کاش فقط یک لحظه فقط یک لحظه یادمان می آمد که دنیا با همه یزرق وبرقش محل گذر است .واقعا خدا بدادمان برسد.