کد خبر: ۶۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

استان فارس به چهارراه حمل و نقل ریلی جنوب کشور تبدیل می‌شود

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان فارس با توجه به گسترش خطوط ریلی استان فارس گفت: این استان در آینده‌ای نزدیک به چهارراه حمل و نقل ریلی جنوب کشور تبدیل می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، هوشنگ عشایری اظهار داشت: استان فارس به دلیل شرایط مکانی، جغرافیایی، صنعتی، معدنی، پزشکی، علمی و جذابیت های گردشگری از اهمیت زیادی در حوزه حمل و نقل و شهرسازی در کل کشور برخوردار است به همین دلیل تلاش ما بر این است که در آینده‌ای نزدیک استان فارس به چهارراه حمل و نقل ریلی جنوب کشور تبدیل شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان فارس افزود: اجرای طرح راه آهن شیراز - بوشهر، تکمیل خط ریلی شیراز - گل گهر و احداث راه آهن شیراز - اهواز از جمله اقداماتی است که امکان محقق شدن این هدف را فراهم کرده و این منطقه را به هاب جنوبی کشور و در نهایت منطقه آزاد تجاری تبدیل می‌کند.

وی همچنین توسعه فرودگاه بین المللی شیراز در ساخت 25 هزار متر مربع سالن بین المللی، 22 هزار متر مربع سالن داخلی، باندها و پارکینگ را از برنامه‌های امسال این استان بیان کرد.

عشایری در زمینه توسعه و بهسازی راه ها نیز گفت: امید است با ساخت سالانه 160 کیلومتر بزرگراه هرچه زودتر پروژه 5 توسعه با احداث در کل یک هزار و 600 کیلومتر بزرگراه و آزادراه به پایان رسیده و با توجه به میزان قیر تأمین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز امسال 300 کیلومتر راه روستایی در استان روکش آسفالت شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس درباره پروژه‌های مسکن مهر استان نیز گفت: تلاش اداره بر این است که تا پایان سال 94 همه واحدهای این پروژه به پایان رسیده و پس از تکمیل خدمات رفاهی آن به مالکان تحویل داده شود.

عشایری همچنین رسیدگی به مسئله بافت فرسوده، ساخت 30 هزار مسکن در این مناطق و افزایش ایمنی راه‌ها را از دیگر اهداف این اداره کل بیان کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان