کد خبر: ۶۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

باغ هنر ایرانی ـ اسلامی شیراز افتتاح شد

طی مراسمی باغ هنر ایرانی ـ اسلامی شیراز افتتاح شد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، شامگاه یکشنبه باغ هنر ایرانی ـ اسلامی پارک بعثت به مساحت 6 هزار و 500 مترمربع به‌عنوان یکی از 80 پروژه عیدانه مبعث رسول اکرم (ص) و بزرگداشت هفته شیراز، افتتاح شد.

وجود غرفه‌های متعدد آثار هنری از قبیل پیکرتراشی، منبت، آبکاری آهن، نقاشی گل و مرغ و ... که با طراحی هندسی زیبایی به یکدیگر متصل شده و جای‌جای پارک را به فضاهای واجد حیات مدنی بدل ساخته بود، درخشش مسیری سنگچین شده در زیر نور آفتاب عصرگاهی که اتصال این غرفه‌ها را به یکدیگر میسر می‌کرد و خنکای غروب اردیبهشت شیراز و لذت نوشیدن چای اعلا از سماورهای بزرگ سنتی آنقدر بود که جمعیت پرشمار را به دیدار گوشه دنج دیگری در چادری عشایری رهنمون می‌کرد و در این میان البته المان‌های حجمی مدرن به نمایش درآمده کنجکاوی کودکان را برمی‌انگیخت و بزرگ‌ترها را به ثبت عکس یادگاری ترغیب می‌کرد.

حجم‌ها و المان‌های زیبای ساخته دست هنرمندان شیراز در هر قسمت باغ خودنمایی می‌کرد و علاوه بر این در فضاهای مابین آلاچیق‌های هنری، کاشت گیاهان دارویی، فضایی معطر و زیبا را به وجود آورده و دیدگان هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد و در این میان نباید از مناسب‌سازی پارک برای معلولان درگذریم که در خیل بازدیدکنندگان حضور ویلچرسواران نیز بارز بود.

در مراسم افتتاح باغ هنر ایرانی ـ اسلامی شیراز، استاندار فارس به‌درستی جای چنین باغی در شیراز را خالی عنوان کرد و گفت: ایجاد غرفه‌هایی برای نمایش زنده آثار هنرمندان بسیار ارزشمند است.

سید محمد احمدی افزود: این فضای آرام برای نمایش آثار هنری و رونق فعالیت‌های هنری کاربرد خواهد داشت و می‌تواند رونق هنرهای اصیل و صنایع‌دستی شیراز را به ارمغان بیاورد.

شهردار شیراز نیز در همین مراسم اظهار داشت: این 80 پروژه به مناسبت هفته شیراز با اعتبار 52 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و از جمله مهم‌ترین موارد آن افتتاح مرکز «دیتاسنتر» شهرداری بود.

علیرضا پاک‌فطرت گفت: «دیتاسنتر» شهرداری شیراز با هدف حرکت به سمت شهرداری الکترونیک و تحقق شهر الکترونیک، افتتاح شد و پروژه دیگر «باغ هنر» بود که از نظر معماری منحصربفرد بوده و هنرمندان می‌توانند در این مکان توانمندی خود را در معرض دید مردم بگذارند.

وی ادامه داد: برای دستیابی به شهر الکترونیک و ارتقای خدمات‌رسانی به مردم، افتتاح مرکز «دیتاسنتر» شهرداری شیراز ضرورت داشت که با اعتبار 60 میلیارد ریال محقق شد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مرکز دیتاسنتر شهرداری علاوه بر ارائه خدمات به شهرداری الکترونیک به دستگاه‌های خدمات‌رسانی دیگر مانند آب، گاز و ... خدمات ارائه می‌دهد و از این به بعد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف برای هرگونه حفاری و سایر خدمات در سطح شهر توسط این دیتاسنتر انجام می‌شود.

پاک‌فطرت تصریح کرد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف شهر در راستای ارائه خدمات توسط مرکز دیتاسنتر سبب می‌شود ساخت و توسعه شهر بدون نیاز به جابجایی تأسیسات شهری انجام‌شده و زمان اجرای پروژه‌ها بسیار کاهش یابد.

وی ابراز داشت: 20 پروژه آسفالت، جدول‌گذاری و بهسازی معابر، لوله‌گذاری آب‌های سطحی در نقاط مختلف، زمین چمن مصنوعی، اجرای پیست دوچرخه‌سواری در بوستان آزادی، احداث کندرو شهرک جوادیه، سیستم مدیریت مکانیزه پارک، تعدادی سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهر، دو پل عابر پیاده، نورپردازی تعدادی از پل‌های عابر پیاده به‌منظور زیبا‌سازی و کف‌پوش کردن پله‌ها و رمپ‌های آن از دیگر مواردی است که امروز افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم مشاور مناسب‌سازی معلولان و جانبازان شهردار منطقه یک نیز گفت: پارک بعثت نخستین پارک در سطح شیراز است که به‌طور کامل مناسب‌سازی شده و جنس کف، نیمکت‌ها، آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی آن در اجرا و طراحی به‌طور کامل برای معلولان و سالمندان مناسب است.

سید محمدرضا شریفیان افزود: در ورودی پارک بعثت از ضلع پارکینگ با طراحی «اس شکل» طوری تعبیه شده که موتورسیکلت نمی‌تواند وارد شود اما برای عبور ویلچر معلولان مانعی ایجاد نمی‌کند و از این نظر این پارک مکانی مناسب برای ایجاد حظ بصری و آرامش خانواده در دیدار آثار هنری و اتراق در طبیعت است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان