کد خبر: ۶۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 28 اردیبهشت 94

تولیدکنندگانی که زندان نصیبشان شد/ پورسانت‌های بادکنکی

صفحه اول اکثر روزنامه‌ها در اجاره شهرداری صدرا است. افتتاح اولین فاز از بزرگ‌ترین اکوپارک کشور که در این شهر جدید در حال احداث است، یکه‌تاز روزنامه‌های شیراز شده است.

تولیدکنندگانی که زندان نصیبشان شد/ پورسانت های بادکنکیبه گزارش شیرازه؛ گزیده ای از روزنامه های فارس را می توانید در زیر بخوانید:

تولیدکنندگانی که زندان نصیبشان شد/ پورسانت های بادکنکی اولین فاز از بزرگ‌ترین اکوپارک شهری ایران در صدرا افتتاح شد. خبری که یکه تاز صفحه نخست این روزنامه است. تیتر یک به صحبت‌های استاندار در مراسم افتتاحیه این پارک اختصاص یافته که گفته: «شهرهای بزرگ، نیازمند فضاهای تفریحی هستند». علاوه بر تیتر یک نیمه‌ی پایی صفحه هم به این مراسم اختصاص یافته است.

«نشست هم‌اندیشی رسانه و روابط عمومی در شیراز برگزار شد» تیتر دیگر این روزنامه است که در کنار عکسی از این نشست به چاپ رسیده است.

شهردار خبر داده: «طرح شهر الکترونیک به صورت پایلوت در شیراز اجرا می شود». شهردار در مراسم افتتاح بزرگ ترین دیتاسنتر در شیراز این خبر را داده است که در صفحه نخست تیتر شده است.

سرپرست فرمانداری جهرم طی مصاحبه‌ای مدعی شده بود دخالت وی در قضیه علی مطهری باعث برکناری وی از این سمت شده است. امروز اما در اکثر روزنامه‌ها و سایت‌های خبری جوابیه استانداری به ادعای وی منتشر شده است. در همین راستا عصر مردم در صفحات داخلی و به نقل از مشاور عالی استاندار تیتر زده: «تغییر سرپرست فرمانداری جهرم ربطی به حادثه علی مطهری ندارد.

تولیدکنندگانی که زندان نصیبشان شد/ پورسانت های بادکنکی چند روزی است که اقدامات غیرحرفه‌ای این روزنامه افزایش یافته است. چیدمان صفحه اول بر خلاف چند روز اخیر بی‌نظم‌تر شده و چندین تیتر و عنوان در این صفحه به چشم می‌خورد. تیتر یک امروز که در وسط صفحه جا گرفته مربوط به انتقاد معاون سیاسی امنیتی استانداری به میزان سود بانک‌ها است. کدخداپور در همایش ملی ساخت، تولید و توزیع در شیراز گفته: «سودهای کمرشکن بانک ها سرمایه داران و عاشقان تولید را روانه زندان کرده است» این خبر با تیتر «تولیدکنندگانی که زندان نصیبشان شد» چاپ شده است.

خبر افتتاح فاز اول بزرگ ترین اکوپارک شهری ایران در صدرا هم از جمله تیتر های این صفحه است که مشروح آن کل صفحه گردشگری این روزنامه را به خود اختصاص داده است.

گزارش امروز این روزنامه که به مناسبت روز جهانی موزه تهیه شده به بررسی کمی و کیفی موزه‌ها پرداخته و میزان بازدید از موزه‌های فارس را هم بررسی کرده. همچنین از تبدیل آب انبار وکیل به موزه گالری آب خبر داده است. این گزارش در صدر اخبار داخلی چاپ شده و تیتر آن هم در صفحه اول به چشم می‌خورد: «چیدن چند ویترین اسمش موزه نیست».

«افتتاح 520 میلیارد ریال پروژه عمرانی، فرهنگی ورزشی و زیرساختی توسط شهرداری شیراز» تیتر دیگر این صفحه است که نیمی از یک صفحه داخلی به آن اختصاص داده شده است. گفتنی است این پروژه‌ها به مناسبت عید مبعث و با حضور مسئولان افتتاح شده است.

تقریبا تمام عناوین داخلی در صفحه اول تیتر شده است ازجمله «تمام واحد های نان سنگک استان فارس آزادپز می شود». استان فارس از پیشتازان آزادسازی نرخ نان بود که به دلیل عدم افزایش قیمت در استان‌های دیگر، این اقدام به فراموشی سپرده شد و مجددا قرار است این اتفاق در استان بیفتد.

تولیدکنندگانی که زندان نصیبشان شد/ پورسانت های بادکنکی در یک اقدام بسیار کم سابقه این روزنامه تمام مطالب خود را استانی زده است. اقدامی که مدت‌هاست از سوی این روزنامه‌ی شیرازی به فراموشی سپرده شده بود. ضمن اینکه سبک چینش صفحه نخست هم نسبت به روزهای گذشته تغییر کرده است. تیتر یک این روزنامه به افتتاح بزرگترین دیتاسنتر کشور در شیراز اختصاص یافته است و در کنار عکسی از مراسم افتتاح این مرکز به چاپ رسیده است.

تیتر دوم که به بالای صفحه منتقل شده و به طور مشروح در نیمه‌ی پایینی این صفحه هم به چاپ رسیده مربوط به افتتاح اکو پارک شهر صدرا است.

تولیدکنندگانی که زندان نصیبشان شد/ پورسانت های بادکنکی امروز هم تمام تیترهای اصلی خود را به موضوعات کشوری اختصاص داده است. تیتر یک امروز این روزنامه به صحبت‌های اژه‌ای اختصاص یافته که گفته: «بدون تعارف هر مفسدی را محاکمه می کنیم».

نیمه‌ی پایینی این صفحه هم میزبان تعدادی عناوین کشوری و یک تیتر استانی است. این تیتر مربوط به افتتاح اولین باغ هنر ایرانی اسلامی است که به مناسبت عید مبعث برگزار شده است. استاندار در این مراسم گفته: «شهرداری شیراز متناسب با نیازهای مردم گسترش فضاهای سبز را در دستور کار خود قرار داده است».

صفحه آخر این روزنامه اما تمام و کمال به تبلیغ یکی از هتل‌های شیراز اختصاص یافته است.

تولیدکنندگانی که زندان نصیبشان شد/ پورسانت های بادکنکی امروز دو عکس را در صفحه اول خود چاپ کرده است؛ اولین عکس مربوط به افتتاح باغ هنر اسلامی ایرانی است و دومین عکس هم مربوط به افتتاح فاز اول اکوپارک صدرا است که علاوه بر این عکس نیمه‌ی پایینی این صفحه هم به این اکوپارک اختصاص یافته است.

اما تیتر این صفحه که در میان دو عکس این صفحه کوچک شده است مربوط به ادعای سرپرست فرمانداری جهرم در مورد علت برکناری وی از این سمت است. رضایی با غیرواقعی خواندن تکذیبیه‌ای که استانداری در این رابطه منتشر کرده است گفته: «پیگیری حمله به مطهری در برکناری ام بی تاثیر نبود». در ادامه این مطلب تکذیبیه استانداری هم از زبان مشاور عالی استاندار به چاپ رسیده است.

یادداشت امروز این روزنامه اما به انتقاد از پورسانت‌ بنگاه‌های معامله املاک پرداخته است و افزایش این پورسانت‌ها را طی سال های اخیر از عوامل رکود  بازار مسکن دانسته است. این یادداشت با تیتر «پورسانت های بادکنکی» دیده می‌شود.

نظرات بینندگان