کد خبر: ۶۹۷۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیر کانون رهپویان وصال شیراز پاسخ می دهد:

هزینه های کانون از کجا تامین می شود؟/ انتقاد پذیر هستید؟/ فعالیت های شما سیاسی است؟/ در انتخابات آینده از چه کسی حمایت می کنید؟

موضوع تعطیلی جلسات کانون موجی از شادی را در بین عناصر ضد دین در داخل و خارج از کشور ایجاد کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، جلسات بزرگترين مجموعه فرهنگي مذهبي کشور با بيش از شصت هزار عضو که امسال ميزبان ده هزار جوان معتکف تحصيل کرده جنوب کشور بود اخیرا دچار برخی حواشی شده و چند روزی است که تعطیل شده است. اهمیت و تاثیرگذاری فعالیت مجموعه رهپويان وصال شيراز آنقدر برجسته است که 7 سال پیش توسط معاندین نظام، انقلاب و اسلام ناب، هدف بمب گذاري کور قرار گرفت که بر اثر آن 14 کودک و نوجوان به شهادت رسیدند.

کانون رهپویان وصال

موضوع تعطیلی جلسات کانون موجی از شادی را در بین عناصر ضد دین در داخل و خارج از کشور ایجاد کرد. اما هوشیاری و همت مسئولان اجازه نداد تا سرمستی سلطنت طلب ها، بهائی ها و برخی سیاسیون روشنفکر دوامی داشته باشد.

برخی شواهد حاکی از آن است به دنبال درخواست های مکرر مردم، روحانیون و علما، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر و سایر نهادها و ارگان های انقلابی، مشکل کانون رهپویان وصال در حال حل شدن است و جلسات کانون به قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

کانون رهپویان وصال

فعالیت های این کانون از ابتدا (سال 76) که توسط حجت‌ الاسلام  «سيد محمد انجوي‌ نژاد» و جمعي از دوستانش كه همگي از رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند، راه اندازي شد با برخی انتقادهای نابجا و بعضا منصفانه مواجه بود. از چگونگی کسب درآمد تا فعالیت های سیاسی کانون زیر تیغ منتقدین قرار گرفت.

شیرازه در حالی که فعالیت های کانون رهپویان وصال دچار برخی حواشی ناخواسته شده، پاسخ مدیر بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور به برخی انتقادها را منتشر می کند که در جای خود، هم روشنگری است و هم پاسخی است درخور به شبه های برخی منتقدین از زبان متولی اصلی پرطرفدارترین هیئت مذهبی فارس.

سید محمد انجوی نژاد وقتی به دفتر شیرازه آمد در خصوص مسایل مختلفی صحبت کرد که بخش اول آن را در اینجا می توانید بخوانید. بخش دیگر گفتگوی شیرازه با انجوی نژاد که در این قسمت منتشر می شود نیز می تواند پاسخی باشد به منتقدان. البته قسمت هایی از این صحبت ها، انتقادهای مدیر کانون به عملکرد کانون به حساب می آید.

کانون رهپویان وصال

افراد مشرف به کارهای فرهنگی کانون را نقد کنند

مسئول کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال درخصوص فعالیت‌های کانون و نقد کردن آن گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که هرکس ضمن داشتن اشراف به مسائل، فعالیت‌های کانون را نقد کند از نقد او استقبال می‌کنیم.

کار فرهنگی حرفه ای نیاز به هزینه دارد

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد با بیان اینکه کانون فعالیت‌های اقتصادی ندارد چراکه بدین منظور باید مسیر خاصی را طی کرد، گفت: ورود ما فقط به مسائل فرهنگی است هرچند برای اینکه کار خودمان را به صورت حرفه‌ای انجام دهیم یک شرکت سیاحتی زیارتی داریم که اصلا سودی ندارد و همچنین با توجه به اینکه خرج‌های کانون زیاد است، خیریه دو مغازه برای تامین هزینه‌های خود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ورود ما در مباحث سیاسی آزاد است، گفت: ممکن است شایعاتی مطرح کنند که کانون پشت سر فلان کاندیدا قرار گرفت اما در حقیقت در کانون هرکسی آزاد است که به کاندیدای موردنظر خود رای دهد و ممکن است در دفاتر تمامی نمایندگان مجلس، اعضای کانون را ببینید.

اگر در انتخابات مجلس اصولگرایان لیست واحد بدهند ما هم حمایت می کنیم

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد تاکید کرد: اعلام می‌کنیم که در انتخابات مجلس شورای اسلامی، کانون هیچ رایی به هیچ کسی ندارد که بدهد، مگر اینکه بحث وحدت اصولگرایان مطرح باشد که در این صورت ما هم دست وحدت می‌دهیم. اما اگر مانند دور قبل انتخابات مجلس بیش از یک لیست اصولگرا باشد، ما وارد نمی‌شویم.

مردم از الگوهای اخلاقی، تقلید سیاسی نمی کنند

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات شورای شهر، بزرگان بحث وحدت را مطرح کردند و ما هم برای حفظ وحدت پای کار آمدیم اما اینکه اسم کانون در لیست حامیان باشد یا نه، در رأی مردم تاثیر زیادی ندارد و باید قبول کنیم که مردم از الگوهای اخلاقی خود، تقلید سیاسی نمی‌کنند.

حضور اعضای کانون در دفتر نامزدها موید رای کانون نیست

مسئول بزرگ‌ترین هیات مذهبی شیراز با بیان اینکه متاسفانه اقبالی که امام حسین(ع) برای ما جور کرده است را گمان می‌کنیم به‌خاطر خودمان است، گفت: گاهی ممکن است دیدن جمعیتی که برای مراسم مذهبی می‌آید ما را دچار توهم کند که در انتخابات هم به هرکس ما بگوییم رای می‌دهند درحالی که اینگونه نیست و در انتخابات مجلس هم گفتم برادران کانون در دفتر همه کاندیداها می‌توانند بروند و بودن اعضای کانون در دفتر هرکدام از کاندیداها نشان‌دهنده رای کانون نمی‌باشد، کمااینکه برخی از اعضاء در دفتر اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کردند.

در انتخابات 88 موسوی را در بدنه انقلاب ندیدیم

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد تصریح کرد: در برخی جاها که بحث انقلاب اسلامی است مانند انتخابات 88 وقتی دیدیم آقای موسوی را نمی‌توان در بدنه انقلاب تعریف کرد، گفتیم هرکس که می‌خواهد ناراحت شود و تمام قد روی این موضوع کار کردیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
نماینده اول در پی کسب کرسی هیت امنا کانون رهپویان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
ضرغام صادقی به خاطر چی در حال ورود به هیت امنا کانون است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
کوچویکتر از این حرفا هستید که بخواهید لیست بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
اولا اسمی از دکتر ضرغام برای ورود به هیات امنا نیست.
دوما ایشون ادعایی برای دادن لیست نکردن ، آقای بزرگ .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
کانون نباید در اختیار نمایندگان قرار گیرد بعضی این این ها فقط دنبال منافع خودشان هستند
برخورد آقای صادقی با آقای روزیطلب برادر سه شهید واز استوانه های انقلاب در کشور از خاطره ما پاک نمی شود