کد خبر: ۶۹۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

انتقاد نماینده مردم لامرد از حاشیه‌های ایجاد شده در مورد پروژه‌های بزرگ این شهرستان

این اقدامات توسط برخی از گروه‌ها و افراد سیاسی صورت گرفته که باید نسبت به این تحرکات هوشیار بود.

به گزارش شیرازه، نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس گفت: پروژه‌های این شهرستان هیچ ارتباطی با سفر هیئت دولت به استان فارس ندارد و یک ریال آنها نیز از محل اعتبارات دولتی نیست.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر سید موسی موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد از برخی حاشیه‌های اخیر سفر هیئت دولت به استان فارس انتقاد کرد و اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود شهرستان‌های لامرد و مهر بیشترین سهم از مصوبات سفر هیئت دولت به استان فارس را داشته‌اند خلاف واقع است که توسط برخی از مسئولان با اهداف سیاسی خاص مطرح‌شده است.

وی افزود: چهار پروژه بزرگ صنعتی تولیدی شامل بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور، پیشرفته‌ترین نیروگاه برق کشور، نخستین طرح فرآورده‌های تبدیل گازی کشور (GTL) و نیز طرح اتان‌گیری پالایشگاه پارسیان که علمیات اجرایی آن‌ها در سفر دولت به فارس آغاز شد، همگی توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و این پروژه‌ها هیچ ارتباطی با سفر هیئت دولت به استان فارس ندارد و یک ریال آن‌ها نیز از محل اعتبارات دولتی نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش دولت در اجرای این ۴ پروژه بزرگ صنعتی تولیدی نقش حمایتی و نظارتی و تسهیل در روند انجام کار بوده است، گفت: در سه سال اخیر بنده وقت و انرژی زیادی صرف دیدار با گروه های اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی کشور نمودم و سرانجام نیز موفق شدم نظر تعدادی از آنان را نسبت به سرمایه گذاری در منطقه استراژیک و زرخیز لامرد و مهر جلب کنم و بعد از آن نیز تمامی مراحل اجرای کار از قبیل صدور مجوز، اخذ تسهیلات، تامین منابع از محل فاینانس، گشایش ال سی و … را پیگیری کردم و از این پس نیز با قوت بیشتری رفع مشکلات را پیگیری خواهم نمود.

موسوی با اشاره به اینکه از کوتاه‌نظری برخی افراد تعجب می‌کنم، تصریح کرد: مگر این پروژه‌ها ربطی به اعتبارات دولتی دارد که حق شهرستانی دیگر تضییع‌شده باشد و این پروژه‌ها همگی در نوع خود برترین و پیشرفته‌ترین طرح‌های صنعتی کشور به شمار می‌روند و اجرای آن‌ها نه‌فقط برای جنوب فارس، بلکه برای کل کشور و استان فارس حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دلیل این‌ حسادت‌ها و حساسیت‌های بی‌جا نسبت به لامرد و مهر قابل‌ درک نیست، ادامه داد: آیا ما به دلیل اینکه توانسته‌ایم چند سرمایه‌گذار مطرح کشور را به لامرد و مهر بیاوریم، در حق سایر مناطق ظلم کرده‌ایم؟ مگر کسی جلوی سایر شهرستان‌ها برای جذب سرمایه‌گذار را گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه‌ها در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که اعتبارات مصوب سفر هیئت دولت به استان فارس کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان است؛ حال چگونه گفته می‌شود که لامرد و مهر سهم تمام شهرستان‌های فارس را به خود اختصاص داده‌اند و اگر این‌گونه باشد باید گفت سهم این دو شهرستان ۱۰ برابر کل شهرستان‌های فارس بوده است.

وی اضافه کرد: لامرد و مهر از اعتبارات دولتی و مصوبات سفر هیئت دولت به استان فارس همان‌قدر بهره برده است که دیگر شهرستان‌های استان فارس برده‌اند.

موسوی تصریح کرد: پیش از انجام سفر دولت رایزنی‌های مختلفی با معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سایر مسئولان ارشد دولت انجام دادم و به آن‌ها اعلام کردم اجرای این پروژه‌ها خبر بسیار خوشی برای مردم استان فارس خواهد بود که آنان نیز استقبال کردند و همکاری لازم را برای کلنگ‌زنی آن‌ها در این سفر انجام دادند.

عضو مجمع نمایندگان فارس در مجلس در مورد برخی موضع‌گیری‌های اخیر نسبت به استاندار فارس و یکی از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: استاندار فارس و نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی افرادی فعال و دلسوزی بوده‌اند که برخی افراد به دلیل مخالفت‌های سیاسی به دنبال تخریب آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه این قبیل افراد پروژه‌های صنعتی لامرد و مهر را بهانه کرده و می‌گویند استاندار و نماینده شیراز به دنبال سوق دادن اعتبارات دولتی به جنوب فارس هستند، اذعان داشت: این در حالی است که همان‌گونه که گفته شد هیچ‌یک از این پروژه‌ها با اعتبارات دولتی نبوده و این دو مسئول نقشی در اجرای این پروژه‌ها نداشته‌اند و این تهمت‌ها تنها در راستای تخریب آنان صورت می‌گیرد.

موسوی متذکر شد: استاندار فارس و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با دیدی یکسان نسبت به تمام مناطق فارس مشغول فعالیت و خدمت هستند و تمام پروژه‌های صنعتی تولیدی سراسر این استان مدنظر آنان است و در اجرای چهار پروژه بزرگ اجرا شده در لامرد و مهر نیز نقش خاص و متفاوتی نداشته‌اند.

نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این اقدامات توسط برخی از گروه‌ها و افراد سیاسی صورت گرفته که باید نسبت به این تحرکات هوشیار بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فارسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
فکری به حال فرودگاهتون بکنید که درحا تعطیل شدن است وقتی مسافر ندارید پول دولت را بی خودی هدر ندهید برید از فرودگاه لارستان یا عسلویه پرواز کنید که بسیار مجهز هستند