کد خبر: ۶۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 29 اردیبهشت 94

دلیل برکناری فرماندار جهرم مشخص شد/ ادعای جالب یک روزنامه در مورد بیمارستان نمازی 2

موضوعات متنوعی در روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد؛ از قیمت‌های عجیب‌ و غریب بازار میوه تا شعارزدگی مسئولین در بحث گردشگری استان!
بالاخره علت اصلی برکناری فرماندار جهرم مشخص شد/ ادعای جالب یک روزنامه در مورد بیمارستان نمازی 2

به گزارش شیرازه؛ سالاد امروز به بررسی روزنامه‌های فارس پرداخته که خواندن آن‌را به شما خوانندگان عزیز توصیه می‌کنیم.

بالاخره علت اصلی برکناری فرماندار جهرم مشخص شد/ ادعای جالب یک روزنامه در مورد بیمارستان نمازی 2 در نگاه اول صفحه اول این روزنامه به چهار بخش تقسیم شده است. بخش اول، دو تیتر مهم را در خود جای داده است؛ «بخت نفرین شده بختگان» که تیتر یک این روزنامه است. مربوط به آتش سوزی این منطقه حفاظت شده است. این آتش سوزی قریب 48 ساعت طول کشیده و مردم با دست‌های خالی آن را مهار کرده‌اند. سوالی که مسئولان باید پاسخ بدهند این است که چرا با وجود احتمال بالای این گونه آتش سوزی‌ها، اقدام پیش‌گیرانه‌ای انجام نشده؟ و چرا تجهیزات مناسبی برای مهار آتش تهیه نشده است؟

«علت اصلی برکناری فرماندار جهرم» تیتردیگر این بخش است. سخنگوی وزارت کشور گفته: «به من گفته شده که نماینده جهرم پیگیری هایی انجام داده است» و ارائه‌ی توضیحات بیشتر را به استاندار محول کرده است. استاندار هم در این رابطه با اشاره به اختلافات فرماندار جهرم با نماینده این شهر در مجلس گفته: «مگر نماینگان بیکار هستند که به دنبال برکناری فرمانداران باشند». این درحالی است که رضایی فرماندار سابق جهرم معتقد است که دخالت وی در ماجرای علی مطهری علت برکناری وی از این سمت است.

بخش دوم این صفحه به گزارش این روزنامه از بازار نابسامان میوه اختصاص یافته است. این روزنامه به سراغ قیمت میوه‌ها در بازار رفته و در این رابطه نوشته: «با پول چهار کیلو میوه می توان یک کیلو گوشت گوسفند، 5 کیلو مرغ، 6 کیلو برنج و 30 عدد نان سنگک خشخاشی دو بر کنجدی خرید». حال در این آشفته بازار ناظران کجا هستند و چی می‌کنند خدا می‌داند. این گزارش با تیتر «سکته های ناگهانی با میوه های آنچنانی» و کاریکاتوری با همین مضمون در صفحه اول چاپ شده است؛

بالاخره علت اصلی برکناری فرماندار جهرم مشخص شد/ ادعای جالب یک روزنامه در مورد بیمارستان نمازی 2

اختلاف بین شهردار و معاون فرهنگی شهرداری بر سر موضوع گردشگری موضوع صحبت رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر شده که گفته: «خودمان را به گوچه علی چپ زده‌ایم!». این تیتر هم در سومین بخش صفحه اول خودنمایی می‌کند.

«ایزدبانوی 3000 ساله فارس در بیابان رها مانده است!» این تیتر در بخش چهارم چاپ شده که به رها افتادن سنگ نگاره یا ایزدبانو در بیابان مربوط می‌شود. لازم به ذکر است این سنک توسط میراث فرهنگی به ثبت رسیده است اما برای حفظ آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است. این طور که از این گونه اخبار برمی‌آید بحث گردشگری تبدیل به موضوعی شعاری شده و در عمل شاهد هیچ گونه اقدام قابل توجهی از سوی مسئولین نیستیم.

بالاخره علت اصلی برکناری فرماندار جهرم مشخص شد/ ادعای جالب یک روزنامه در مورد بیمارستان نمازی 2 مطالبی که دیروز در روزنامه‌ها به چاپ رسیده بود را تیتر کرده است. «شیراز شهر هوشمند می شود» تیتر امروز این روزنامه است که به افتتاح پروژه‌های شهرداری در هفته شیراز مربوط می‌شود.

عکس امروز این روزنامه به موضوع تخریب و به آتش کشیدن باغات شیراز اختصاص یافته. این گونه اقدامات معمولا برای تغییر کاربری باغات به کاربری مسکونی انجام می‌شود که با انجام این تغییر کاربری قیمت ملک چندین برابر می‌شود. عضو شورای شهر شیراز با بیان این مطلب گفته: «غزل خداحافظی باغ‌های شیراز باید خوانده شود».

بالاخره علت اصلی برکناری فرماندار جهرم مشخص شد/ ادعای جالب یک روزنامه در مورد بیمارستان نمازی 2 تیتر یک خود را به صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با اعضای ستاد کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان کرد اختصاص داده است. رهبر انقلاب در این دیدار فرموده اند: «آمریکا ضد هر چیز است که نشانی از اسلام دارد».

«شیراز میزبان اجلاس بین المللی شهرهای تاریخی جهان می شود» مصوبه دیروز شورای شهر است که در کنار عکسی از ارگ کریم خانی به چاپ رسیده است.

بالاخره علت اصلی برکناری فرماندار جهرم مشخص شد/ ادعای جالب یک روزنامه در مورد بیمارستان نمازی 2 تیتر یک خود را به شورای شهر اختصاص داده: «شیراز میزبان شهرهای تاریخی جهان». این تیتر مربوط به جلسه شورای شهر است که در بخشی از آن ذیل همین تیتر به چاپ رسیده و مابقی آن در نیمه‌ی پایین این صفحه کار شده است.

عکس امروز این روزنامه اما به کارگردان برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» اختصاص یافته که در جریان سفر خود به شیراز گفته: «سفرنامه جنوب را می نویسم» که این گفته ی ضابطیان در کنار عکس امروز افسانه چاپ شده است.

یادداشت امروز این روزنامه که با تیتر «بیمارستان نمازی» چاپ شده به توقف پروژه بیمارستان نمازی 2 مربوط می‌شود. از نظر نویسنده، توقف این پروژه به این علت است که موقوفات مرحوم نمازی که برای بحث درمان اختصاص یافته اند، تبدیل به ملک شخصی شده. در بخشی از این یادداشت آمده: «گویا ساخت چند ویلا و منزل مسکونی و آپارتمان در اراضی خوش آب و هوای شیراز مانع اجرای نظر واقف شده است».

بالاخره علت اصلی برکناری فرماندار جهرم مشخص شد/ ادعای جالب یک روزنامه در مورد بیمارستان نمازی 2 صحبت‌های استاندار در حاشیه دیدار مردمی مسئولین فارس را تیتر یک خود کرده است. احمدی در حاشیه ی این دیدار مردمی گفته: «چهارهزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای فارس مصوب شد».

این روزنامه امروز در صفحات داخلی خود مطلب قابل ذکری نداشت.

نظرات بینندگان