کد خبر: ۶۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 30 اردیبهشت 94

«بافت تاریخی شیراز 8 هکتار آب نشست!»/ بازتاب اخبار شیرازه در روزنامه‌های استان فارس

روزنامه‌های امروز به مطالب مختلفی پرداخته‌اند، از مشکلات بحران کم آبی در استان گرفته تا تغییرات در حوزه مدیریت استان.
بازتاب اخبار شیرازه در روزنامه های استان فارس

به گزارش شیرازه؛ گزیده ای از مطالب روزنامه های استان را تقدیم شما خوانندگان عزیر می کنیم؛

بازتاب اخبار شیرازه در روزنامه های استان فارس روحانی برای شرکت در برنامه سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به این دانشگاه رفته است. صحبت های وی در این برنامه را تیتر یک عصرمردم شده است: «نخبگان از ما منزلت اجتماعی می خواهند».

عکس امروز اما به کلنگ زنی چهار پروژه عمرانی در شیراز مربوط می شود که توسط شهردار شیراز بر زمین کوبیده شده است. تیتر «شهر، چهره عوض می کند؛ آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه عمرانی دیگر در شیراز» در کنار این عکس به چشم می خورد.

بازتاب اخبار شیرازه در روزنامه های استان فارس برخلاف روزهای گذشته که اکثرا مطالب صفحه نخست را به مسائل کشوری می پرداخت، تیتر یک امروز خود را به گفت و گوی قادری با سایت شیرازه اختصاص داده است. قادری در گفت و گوی صمیمی خود با هیئت تحریریه شیرازه که در دفتر این سایت انجام گرفته به برخی مشکلات استان اشاره کرده و گفته: «حمایت از سرمایه گذار در فارس فقط یک ادعاست» این صحبت نماینده شیراز تیتر یک نیم نگاه شده است.

اخبار داخلی این روزنامه اما چندان چنگی به دل نمی زند.

بازتاب اخبار شیرازه در روزنامه های استان فارس هم مانند عصر مردم تیتر یک خود را به صحبت های روحانی و عکس صفحه اول خود را هم به مراسم کلنگ زنی شهردار برای 4 پروژه عمرانی جدید، اختصاص داده است.

جلسه شورای کشاورزی استان فارس با حضور استاندار برگزار شده است. احمدی در این جلسه گفته: «بیش از 22 درصد اشتغال فارس بر پایه کشاورزی ایجاد شده است». این خبر در صدر اخبار داخلی این روزنامه مشاهده می شود.

بازتاب اخبار شیرازه در روزنامه های استان فارس شورای کشاورزی فارس پس از ده سال تعلیق، مجددا احیا شده و اولین جلسه این شورا نیز با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی و استاندار فارس برگزار شده است. احمدی در این جلسه گفته: «همه کارهای فارس اسیر سیاست بازی یک عده شده است!» که تیتر یک شده است. گلایه های تند استاندار از استفاده های غلط از سفره های آب زیرزمینی فارس برای کاشت و گندم و هندوانه و حتی برنج محور صحبت های استاندار در این جلسه است.

این روزنامه تیتر دوم خود را نیز به شورای کشاورزی فارس اختصاص داده است. یعنی دو تیتر مجزا در صفحه اول برای یک مطلب! «25 هزار چاه غیرمجاز بحران آب را در فارس رقم زده اند» تیتر دوم این روزنامه است که به نقل از رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در اولین جلسه شورای کشاورزی، به چاپ رسیده است.

«تغییرات برقی در استان فارس» تیتر دیگر این صفحه است که مربوط به تغییر مدیر عامل سازمان برق منطقه ای فارس می باشد، که جای خود را به نوبندگانی داده، این خبر به نقل از سایت شیرازه در این روزنامه به چاپ رسیده است.

«بافت تاریخی شیراز 8 هکتار آب نشست!» هم از دیگر تیتر های صفحه نخست می باشد که با عکسی در همین رابطه به چاپ رسیده. سرپرست پایگاه میراث فرهنگی گفته بررسی های ما نشان می دهد طی سال های گذشته بین 7 الی 8 هکتار از آثار تاریخی شیراز از بین رفته است. این اتفاق درحالی می افتد که طی چند سال اخیر مسئولان آستین بالا زده اند تا گردشگری فارس را مجددا احیا کنند اما ظاهرا صحبت های مسئولان در حد حرف باقی مانده است.

«زمین در فارس دهان گشود» هم دیگر تیتری است که با موضوع آب به چاپ رسیده. مدیر عامل آب منطقه ای فارس با اشاره به برداشت بی رویه آب از ذخایر زیرزمینی گفته: «فرونشست و ترک خوردگی زمین بر اثر افت آب در نقاط مختلف فارس است». ای خبر در صفحات داخلی به چاپ رسیده است.

بازتاب اخبار شیرازه در روزنامه های استان فارس تیتر یک خود را به گزارشی اختصاص داده که خودش آن را تولید کرده است. «خانه های دور از دسترس» که تیتر این گزارش است به بررسی خانه های گران قیمت در شیراز پرداخته و از عواملی اسم برده که این روزها قیمت خانه ها را نجومی بالا می برند مانند استخر و سونا، لوسترهای سلطنتی و غیره.

عکس امروز و تیتر آن اما مربوط به کلنگ زنی چهار پروژه عمرانی در شیراز است که شهردار شیراز را با کلنگی در دست نشان می دهد.

صفحات داخلی هم که اکثر اخبار آن مربوط به خبرگزاری ها است که ما از پرداختن به آن می گذریم.
نظرات بینندگان