کد خبر: ۶۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

برنامه‌های سالروز سوم خرداد در فارس تشریح شد؛ برگزاری 2 هزار برنامه با شعار «ما می توانیم»

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: بیش از دوهزار برنامه با شعار «ما می‌توانیم» در سالروز سوم خرداد در نقاط استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شیرازه، خداداد ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران به تشریح ویژه‌ برنامه‌های سالروز سوم خرداد، فتح خرمشهر در این استان پرداخت و گفت: امسال بنا داریم تا برنامه‌های گرامیداشت این موفقیت و فتح را طی پنج روز اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با شعار «ما می‌توانیم» در نقاط استان فارس برگزار می‌شود، از اجرای بیش از دوهزار برنامه در این ایام خبر داد و افزود: رویکرد ما در برگزاری این برنامه‌ها آن است که به صورت مردمی برگزار شوند.

ابراهیمی با یادآوری اینکه برای هر کدام از پنج روز اجرای برنامه‌ها نام ویژه‌ای در نظر گرفته شده که متناسب با آن برنامه‌های مختلفی نیز اجرا می‌شود، گفت: پنجشنبه، 31 اردیبهشت‌ماه به نام روز شهدا، راست‌قامتان، فخرآفرینان؛ جمعه، اول خرداد روز پاسداران، رزمندگان، حماسه‌آفرینان؛ شنبه، دوم خردادماه روز جانبازان، ایثارگران‌، عزت‌مداران؛ یکشنبه، سوم خرداد مقاومت، ایثار و پیروزی، ولایت‌مداری حماسه‌سازان؛ دوشنبه، 4 خرداد مقاومت، ایستادگی، پایداری و صلابت، روز دزفول (به دلیل مقاومت تاریخی مردم دزفول در ایام دفاع مقدس) نام‌گذاری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع فارس ابراز کرد: برنامه‌های این ایام با غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در صبح روز فردا، 31 اردیبهشت آغاز خواهد شد و در ادامه نیز با تقدیر از خانواده‌های شهدا ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در روز جمعه، اول خرداد نیز برنامه‌های مختلفی چون گرامیداشت میلاد پربرکت امام حسین (ع)، حضور گسترده پاسداران و بسیجیان با لباس‌های فرم و سازمانی در نمازهای جمعه سراسر استان فارس، سخنرانی فرمانده ارشد نظامی استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان به ویژه پاسداران به مناسبت روز پاسدار برگزار خواهد شد.

ابراهیمی اظهار کرد: برنامه‌های سومین روز گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در روز شنبه با اجرای جشن میلاد باسعادت حضرت اباالفضل (ع)، تقدیر از جانبازان و ایثارگران تمامی سازمان‌ها و نهادهای لشکری و کشوری که در عملیات‌های دوران دفاع مقدس به خصوص عملیات بیت‌المقدس به مقام جانبازی و ایثارگری نائل شده‌اند و همچنین تجلیل از همسران و خانواده‌های آنان صورت می‌گیرد.

به گفته وی، در روز یکشنبه، سوم خرداد نیز جشن میلاد امام سجاد (ع)، پخش سوت، زنگ، مارش و سرود فتح و پیروزی آزادسازی خرمشهر قهرمان در ساعت 11 صبح، حضور فرماندهان و رزمندگان، پیشکسوتان و کارشناسان دفاع مقدس در برنامه‌های سازمان صدا و سیما و سایر سازمان‌ها به منظور تبیین عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و بیان خاطرات آن، مراسم تجلیل و تقدیر از حماسه‌سازان، ایثارگران و شهدای عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و مراسم صبحگاه نیروهای مسلح، دانشکده‌ها و مراکز و پادگان‌های آموزشی اجرا خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به برنامه‌های روز پنجم (دوشنبه) این گرامیداشت عنوان کرد: پرداختن به موضوع نبرد شهرها در رسانه ملی و تبیین حماسه پایداری و مقاومت مردم دلیر ایرن زمین به خصوص مردم دزفول، تجلیل از خانواده‌های ایثارگران و شهدای دزفول و حضور فرماندهان در پایگاه‌ها و مراکز بسیج و تبیین حماسه و مقاومت مردم از جمله برنامه‌های این روز است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جهت برگزاری برنامه‌های این ایام جلسات مختلف و متعددی در استانداری فارس با حضور مسئولان سازمان‌ها برگزار شده است، گفت: هر کدام از سازمان‌ها نیز موظف به اجرای برنامه‌های مختلفی در این راستا شده‌‌اند.

ابراهیمی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، صدا و سیما، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرودگاه‌ها، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، امور بانوان استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان، حمل و نقل و پایانه‌های استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از جمله سازمان‌ها و نهادهایی برشمرد که هر کدام در طول این برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهند کرد.

نظرات بینندگان