کد خبر: ۶۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فعالیت بیش از 35 مرکز جامع سلامت در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اکنون بیش از 35 مرکز جامع سلامت در فارس در حال فعالیت هستند که در بیشتر این مراکز رابطان سلامت که اکثراً بانوان هستند، نقش موثری را در ارائه آگاهی به جامعه در راستای پیشگیری ایفا می‌کنند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه در آیین گشایش سمینار سلامت زنان گفت: در حال حاضر 20 درصد زنان میانسال و سالمند کشور دچار چربی خون بالا، 25 درصد فشارخون بالا و 20 درصد نیز مبتلا به دیابت هستند که این سه فاکتور از عوامل خطرزای بیماری‌های غیر واگیرند و باید به آن‌ها توجه ویژه نمود.

وی افزود: سبک زندگی نامناسب، مصرف مواد غذایی غیر مطلوب، بی تحرکی، کاهش ارتباطات خانوادگی و حمایت‌های روحی روانی از مواردی هستند که زندگی امروز را تحت تأثیر قرار داده‌اند و موجب به خطر افتادن سلامت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه با تمرکز بر روی سلامت زنان می‌توان به سلامت جامعه رسید، اظهار داشت: زنان در زمینه امنیت و ایمنی غذا نقش موثری دارند و در صورت تلاش در اطلاع رسانی مناسب به آن‌ها، از این طریق می‌توان به ارتقای سلامت جامعه رسید.

ایمانیه بیان کرد: اکنون بیش از 35 مرکز جامع سلامت در فارس در حال فعالیت است که در بیشتر این مراکز رابطان سلامت که اکثراً بانوان هستند، نقش موثری را در ارائه آگاهی به جامعه در راستای پیشگیری ایفا می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که حاصل چهارمین سمینار بین المللی سلامت زنان در شیراز، موجب ارتقای سلامت همه مردم ایران و به ویژه زنان گردد.

نظرات بینندگان