کد خبر: ۶۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
معاون عمرانی استاندار فارس مطرح کرد:

افزایش ۲.۵ برابری حضور گردشگران خارجی در شیراز

معاون عمرانی استاندار فارس گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در فارس بحث گردشگری است که داشتن فرودگاه مناسب یکی از زیرساختهای مهم است.
به گزارش خبرنگار شیرازه، خلیل رضائیان در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل فرودگاه‌های استان فارس بیان کرد: فرودگاه به عنوان پیشانی یک شهر و منطقه برای گردشگران است بنا بر این زمانیکه فرودگاهی مجهز و نمونه را داشته باشیم می‌توانیم شاهد اشتیاق گردشگران برای ورود به شیراز نیز باشیم.

وی افزود: خوشبختانه طی دو سال گذشته وضعیت حضور گردشگران به استان فارس رونق چشمگیری داشته به خصوص در سال گذشته شاهد افزایش۲.۵برابری حضور گردشگران خارجی در شیراز بودیم.

معاون عمرانی استاندار فارس تصریح کرد: حمل و نقل و اقامت دو فاکتور بسیار مهم در جذب گردشگر است که خوشبختانه استان فارس در این دو مورد رشد بسیار مثبتی داشته است.

رضائیان با اشاره به اینکه امروز وضعیت فرودگاه شیراز با گذشته تفاوت فراوان کرده، گفت: طرح توسعه فرودگاه شیراز با سرعت بسیار مناسب در حال انجام است و اعتبارات خوبی نیز تزریق شد اما مدیر کل جدید فرودگاه‌های استان فارس کار مشکلی در پیش رو دارد زیرا باید بیش از این تلاش کند.

وی یادآور شد: مدیران فرودگاه بین المللی شیراز باید با برنامه ریزی مناسب روندی را در پیش بگیرند که این فرودگاه به تمام فرودگاه‌های بزرگ دنیا ارتباط داشته باشد.

توسعه گردشگری در یک استان به یک بسته احتیاج دارد که از جمله آن داشتن ترمینال‌های مناسب است

در ادامه این مراسم مدیر کل جدید فرودگاه‌های استان فارس نیز گفت: فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز در کشور دارای جایگاه خاصی است که باید بیش از گذشته برای رشد آن تلاش کرد.

رضا بدیعی فرد افزود: توسعه گردشگری در یک استان به یک بسته احتیاج دارد که از جمله آن داشتن ترمینال‌های مناسب است.

وی تصریح کرد: وضعیت درآمدی فرودگاه باید متناسب باشد تا بتوانیم کارهای مثبت و بزرگ در آن انجام داد.

نظرات بینندگان