کد خبر: ۶۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
امام جمعه موقت شیراز:

اجازه کاپیتولاسیون هسته ای را نمی دهیم/ اقتدار امروز کشور بخاطر وجود سپاه است

استعمار هیچ‌گاه نه به عهد خود وفا می‌کند و نه به حدش قانع است و هر روز ترفند جدید و انتظارات بیشتری دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و روز پاسدار اظهار داشت:نیروهای سپاه در 8 سال دوران دفاع مقدس فداکارترین نیروها بودند و با فداکاری انقلاب را حفظ کردند.

رضوی اردکانی با بیان اینکه امروز در دانشگاه‌های نظامی سپاه پیچیده‌ترین و مدرن‌ترین سلاح‌ها ساخته می‌شود، گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی به عنوان قدرتی بی‌منازع در منطقه مطرح است به دلیل وجود این لشکر الهی و مخلص است.

وی افزود:سپاه نیرویی است که بر اساس عقیده تشکیل شده است و راه امام حسین(ع) را که همان راه اخلاص و فداکاری و مقاومت است، ادامه می‌دهند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به تحریم‌های اقتصادی از همان ابتدای انقلاب خاطرنشان کرد: ملت ایران در اثر محدودیت‌ها و محاصره‌ها امروز مدرن‌ترین سلاح‌های روز را در اختیار دارد و مراکز علمی، انرژی هسته‌ای، پیشرفت‌های درمانی، صنعتی و غیره همگی از برکات این محاصره‌هاست. 

رضوی اردکانی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: برخی‌ها چشمشان به دنبال برداشتن تحریم‌هاست اما مگر چقدر از این تحریم‌ها به دلیل انرژی هسته‌ای است؟

وی تصریح کرد: استعمار هیچ‌گاه نه به عهد خود وفا می‌کند و نه به حدش قانع است و هر روز ترفند جدید و انتظارات بیشتری دارد به همین دلیل مقام معظم رهبری با قاطعیت فرمودند که به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم از مراکز نظامی بازدید کنند.

رضوی اردکانی با اشاره به اظهارت غرب برای مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان گفت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که با دانشمندان هسته‌ای ما مصاحبه کنند چراکه در حقیقت یک کاپیتولاسیون هسته‌ای است و ملت ایران به هیچ وجه اجازه این امر را نمی‌دهد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به ایام میلاد اهل بیت(ع) گفت: 4 شعبان مصادف با میلاد حضرت اباالفضل(ع) است و در عظمت او همین بس که امام حسین(ع) درباره او در روز عاشورا فرمود جان من به فدای تو است.

رضوی اردکانی با بیان اینکه به فرموده امام سجاد(ع) حضرت اباالفضل(ع) در قیامت در جایگاهی است که شهدا به او غبطه می‌خورند، افزود: مهم‌ترین شاخصه‌ای که آن حضرت را به این مقام رساند، ولایت‌پذیری است.

امام جمعه موقت شیراز با یادآوری اینکه روز میلاد حضرت اباالفضل(ع) را به نام روز جانباز نامگذاری کرده‌اند، گفت: جانبازان ما باید در هر جایی که هستند مورد احترام همگان باشد و مسئولان اجازه ندهند که آنان پشت درب اتاق‌هایشان معطل بمانند.

وی همچنین به ولادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) کسی است که به دلیل کثرت در عبادت به زین‌العابدین شهرت یافت و درباره او گفته‌اند که بالاترین مرتبه عبادت را دارا بود.

رضوی اردکانی با تأکید بر اینکه امروز شیعیان باید در عبادت به آن امام تأسی کنند، افزود: اگر آن حضرت در حادثه کربلا نبود، وقایع معکوس تبیین می‌شد بنابراین آن حضرت متمم نهضت امام حسین(ع) است.

امام جمعه موقت شیراز به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: اراده و مقامت جوانان کشورمان توانست خرمشهر را از دشمنان پس بگیرد بنابراین این روز را روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کردند.

نظرات بینندگان