کد خبر: ۶۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴

هشدار مدیر کل بهزیستی: سن اعتیاد در فارس به یازده سال رسیده است

مدیر کل بهزیستی استان فارس معتقد است: سن اعتیاد در ایران و به تبع آن استان فارس به یازده سالگی کاهش یافته است.

شیرازه: سید مرتضی موسوی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه فارس، افزود: آمار اعتیاد در زنان طی دهه اخیر به 2 برابر افزایش یافته که این آمار نگران کننده است.

وی ادامه داد: افراد امروز گرایش بیشتری به روانگردان‌ها پیدا کرده‌اند و تغییر اعتیاد سنتی به اعتیاد صنعتی به سرعت در حال پیشرفت است.

مدیرکل بهزیستی فارس، پیشگیری، آموزش و مصون سازی افراد در برابر انواع اعتیاد را ضروری، عنوان و تاکید کرد: کار آموزش و پیشگیری را باید در سطوح مختلف همچون مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها، خانواده‌ها، مناطق آسیب‌خیز مانند حاشیه شهرها، متناسب با هر بخش و با دقت، برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

وی با تصریح بر اینکه اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت از گرایش‌های جدید اعتیاد به‌شمار می‌رود که عوارض آن کمتر از مصرف مواد روانگردان نیست، ادامه داد: اعتیاد به اینترنت و حضور در فضای مجازی، چالش جدی در عصر جدید به‌شمار می‌رود که نیازمند توجهی عالمانه و عاقلانه است.

موسوی اضافه کرد: امروز روش‌های مقابله‌ای در برابر آسیب‌هایی چون اعتیاد جواب نمی‌دهد. با آموزش مهارت‌ها و مصون سازی باید افراد را در مقابله با آسیب‌های اجتماعی توانمند کرد.

مدیرکل بهریستی فارس، آموزش مهارت‌های زندگی، آموز‌ش‌های پیش از ازدواج و تشکیل کمیته‌های اجتماع محور در محیط‌های اداری، آموزشی و اجتماعی را از فعالیت‌های این اداره‌کل در جهت پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

نظرات بینندگان