کد خبر: ۶۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 2 خرداد 94

بازار تولید طلای فارس به زمین خورد/ قطار هزار و یک شب در راه فارس

ماجرای عزل فرماندار جهرم هنوز هم در رسانه‌ها داغ است. آخرین سوژه رسانه‌ها در این مورد، صحبت‌های وزیر کشور است.
بازار تولید طلای فارس به زمین خورد/ قطار هزارویک شب در راه فارس

به گزارش شیرازه؛ گزیدهای از روزنامههای اولین روز کاری خرداد ماه را تقدیم شما خوانندگان محترم میکنیم؛

بازار تولید طلای فارس به زمین خورد/ قطار هزارویک شب در راه فارس«طلای شیراز از سکه افتاد» را تیتر یک خود کرده که مربوط به گزارش این روزنامه در مورد کارگاههای طلاسازی استان است که به تعطیلی کشیده شده است. بنا به گزارش این روزنامه نبود کارگر حرفهای و عدم هماهنگی صاحبان کارگاهها با اتحادیه باعث تعطیلی این کارگاهها و تبدیل آنها به طلافروشی شده است. هم اکنون طلای مورد نیاز بازار شیراز از اصفهان، یزد و تهران تامین میشود.

یادداشت امروز هم با موضوع طلا و بازار سکه به چاپ رسیده است. «سرگردانی طلایی» تیتر این یادداشت است که به بررسی بازار سکه پرداخته و علل فراز و نشیب این بازار را طی سالهای اخیر پرداخته است.

در بررسی اخبار داخلی مطلبی دستگیرمان نشد.

بازار تولید طلای فارس به زمین خورد/ قطار هزارویک شب در راه فارس که امروز در 52 صفحه چاپ شده، صفحه نخست خود را به سه بخش تقسیم کرده است؛ «ماجرای سخنرانی مرعشی و مطهری در شیراز» تیتر یک این روزنامه است که در بخش اول به چشم می‌خورد. عزل فرماندار جهرم و صحبت‌های متعدد درباره علت برکناری وی چند روزی است که سوژه رسانه‌ها شده و هر کدام از رسانه‌ها با توجه به موضع‌گیری سیاسی خود به این موضوع پرداخته است. در این میان صحبت‌های فرماندار غزل شده که دخالتش در جریان علی مطهری را علت برکناری خود می دانست باعث موضع گیری های بسیاری از سوی استاندار و معاون وزیر کشور شد تا این‌که پای شخص وزیر کشور هم به این موضوع باز شد. رحمانی فضلی در مورد عزل رضایی گفته: «برکناری فرماندار جهرم ربطی به حادثه شیراز نداشت چون اصلا حوزه کاری او این شهر نبود».

«استاندار فارس رفتنش را تکذیب کرد» تیتر دیگر صفحه نخست است. چندی پیش شایعه تغییر استاتدار در فارس طنین انداز شد که بسیاری از رسانه ها هم به آن دامن زدند اما استاندار برای چندمین بار این خبر را تکذیب کرده است.

به مناسبت روز جانباز این روزنامه به سراغ جانبازان شیمیایی رفته و پای درددلشان نشسته است. این گفتوگو با تیتر «پشت این سرفه های خردلی هنوز عشق نفس می کشد» در دومین بخش این صفحه به چشم می‌خورد. این مطلب در ششمین صفحه این روزنامه چاپ شده است.

مدیر کل استاندارد فارس گفته: «حتی یک پروانه استاندارد هم برای محصولات ارگانیک در قطب کشاورزی کشور صادر نشده است». خبرجنوب با استناد به این گفته از مردم خواسته گول تبلیغات را نخورند. این مطلب با تیتر «ارگانیک هایی که هیچ چنگی به دل نمی زنند» در صفحات داخلی این روزنامه به چشم می‌خورد.

«قطار هزارویک شب در راه فارس» تیتر صفحه گردشگری این روزنامه است. هزارویک شب نام هفتمین قطاری است که قرار است گردشگران را به فارس بیاورد. مدیر کل میراث فرهنگی فارس با بیان این خبر گفته قرار است 70 گردشگر با این قطار به شیراز بیایند.

بازار تولید طلای فارس به زمین خورد/ قطار هزارویک شب در راه فارس تیتری جالب از میان سخنان فرمانده سپاه فجر انتخاب کرده است؛ «هیچ وقت به آنان لبخند نخواهیم زد». نکته جالب این تیتر این است که اولا این تیتر هیچ مفهومی در مورد اصل مطلب ارایه نمی کند. ثانیا منظور از «آنان» چه کسانی هستند؟ حال چرا چنین تیتر تازه‌کارانه ای برای این روزنامه انتخاب شده سوالی است که می بایست از سردبیر این روزنامه پرسید.

همچنین در ستون سمت راست صفحه نخست، خبر امام جمعه اصفهان در مراسم بهره برداری از طرح های منطقه 12 شهرداری اصفهان منتشر شده است. که در صفحات داخلی در نیم صفحه به طور کامل به آن پرداخته شده، حال اینکه چرا به این مطلب در شماره امروز اهمیت داده شده جای سئوال دارد. که باز هم باید از سردبیر روزنامه پرسید.

«آمادگی شهر صدرا برای تبیین و ترویج افکار و آرای حکیم ملاصدرا» این دومین تیتر صفحه نخست عصر مردم است که در نشست مدیران، صاحب نظران و کارشناسان به مناسبت روز صدرا که به میزبانی شرکت عمران شهر جدید صدرا بوده بیان شده است.

«ژرفای تاریخی همدلی و همزبانی» تیتر یادداشت مدیر مسئول روزنامه است. در این یادداشت به دوران دفاع مقدس اشاره شده و اینکه رزمندگان با همدلی که با امام خمینی(ره) داشتند و با الهام از حماسه عاشورا، عاشورایی دیگر آفریدند. در ادامه این یادداشت مدیر مسئول مدعی شده که «بدیهی است کار ما در دفاع سخت تر از اقدامات آنها( رزمندگان دفاع مقدس) است، مثل اینکه در برابر بمب های شیمیایی بخواهیم جانمان را سپر کنیم.»

و در پایان قطار تغییرات فارس از دید کاریکاتوریست این روزنامه؛

بازار تولید طلای فارس به زمین خورد/ قطار هزارویک شب در راه فارس

بازار تولید طلای فارس به زمین خورد/ قطار هزارویک شب در راه فارس با صحبت‌های قادری کار خود را شروع کرده و به نقل از وی تیتر زده: «دلیل اصلی که فارس در مملکت جایگاهی نداشته است، عدم ثبات رای سیاسیون است». صفحه آخر این روزنامه تمام و کمال به این موضوع اختصاص یافته است.

عکس امروز و تیتر آن مربوط به سفر دولت به استان آذربایجان است. روحانی در جریان این سفر گفته: «ما حامی بخش خصوصی هستیم». این مطلب هم تقریبا کل یکی از صفحات داخلی را به خود اختصاص داده است.

عکسی هم از غیب‌پرور در این صفحه خودنمایی می‌کند که گفته: «سپاه با تمام توان در مقابل زیاده خواهی دشمنان انقلاب در خارج و بدخواهان در داخل ایستادگی کرده است». این تیتر مربوط به صحبت‌های غیب‌پرور در سخنرانی قبل از نماز جمعه این هفته در شیراز است.

بازار تولید طلای فارس به زمین خورد/ قطار هزارویک شب در راه فارسمجددا به سراغ تیترهای کشوری رفته و اخبار استان را در گوشه‌ی صفحه به چاپ رسانده است. اولین تیتری که از استان در این صفحه چاپ شده صحبت‌های حجت الاسلام رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه است که در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفته: «ملت ایران اجازه کاپیتولاسیون هسته ای را نمی دهد».

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در خصوص ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع)(ستاد) از «عدم جابجایی تاسیسات، علت 90 روز عقب افتادگی عملیات اجرایی ایستگاه امام حسین(ع) مترو» خبر داده و گفته به دلیل این عدم جابجایی پیشرفت فیزیکی این ایستگاه که باید 31 درصد باشد، در حال حاضر فقط 18 درصد است. این خبر را می‌توانید در صفحه سوم این روزنامه بخوانید.

نظرات بینندگان