کد خبر: ۶۹۸۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
نماینده مردم استهبان و نیریز در گفتگو با شیرازه:

وزارت صنایع بگوید چرا پس از نیم قرن خودرو سازی ایران پیشرفت نمی کند؟/ مشکل اشتغال حل نمی شود چون فقط شعار می دهیم

محمد سقایی گفت: اگر می‌خواهیم حلقه تولید را افزایش دهیم باید اشتغال پویا و مولد ایجاد شود
محمد سقایی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه ، به بررسی واردات بی رویه و تأثیر سوء آن بر اقتصاد کشور پرداخت و بیان کرد: واردات به دو بخش ضروری و مضر تقسیم می‌شوند که به عنوان مثال مواد اولیه کارخانجات در صنایع جزو ضرورویات ولی ورود مواد کشاورزی و دامی باعث ضربه زدن به کشاورزان و نظام می‌شود.

وی به واردات خودرو به عنوان کالایی لوکس اشاره و تصریح کرد: کارشناسان باید جوابگو باشند چرا کیفیت تولیدات داخلی افزایش نمی‌یابد تا انگیزه برای خرید این کالا از خارج کاهش یابد یا چرا بعد از گذشت 50 سال از صنعت خودرو سازی در ایران، این صنعت پیشرفتی ندارد، بی شک در این قضیه وزارت صنعت به دلیل عدم نظارت جدی باید پاسخگو باشد.

دغدغه رهبر معظم انقلاب بر تولید است

عضو مجمع نمایندگان فارس در ادامه با اشاره به ورود قاچاقی کالاهای لوکس و غیرضروری گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید با تدابیر ویژه جلوی این قضیه را بگیرد وزیر صنعت باید میزان واقعی این کالا را اعلام کند.

نماینده نی‌ریز و استهبان در ادامه فرمایشات مقام معظم رهبری را گواه این مساله دانست که دغدغه معظم‌ٌله بر تولید است، بیان کرد: اگر می‌خواهیم حلقه تولید را افزایش دهیم باید اشتغال پویا و مولد ایجاد شود و برای این موضوع باید بستر مناسب در حمایت از سرمایه‌گذاری و هدایت آن‌ها توسط مسئولین اجرایی فراهم شود.

با شعار اشتغال حل نمی‌شود

سقایی تصریح کرد: باید از فعالان سرمایه‌گذاری حمایت جدی شود و با تسهیلات ویژه و پیش بردن امور در بازه زمانی کوتاه‌تر به این فعالین توجه شود تا کارخانه‌ها از حالت خمودی و ورشکستگی خارج شوند و عاملی منفی برای تبلیغ سرمایه‌گذاری نباشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اشتغال حل نمی‌شود مگر اینکه از شعار وارد عمل شویم، گفت: باید با تدابیر ویژه و هوشمندانه به مسأله تولید و اشتغال و سرمایه‌داری پرداخت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
0
وقت انتخابات که میشود نماینده پیدا میشه
استهبانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
0
آقای سقایی شما خودت هم فقط شعار میدی که
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
0
آقای نماینده شما که خودت تو کمیسیون تحقیق و تفحص مجلسی، چرا با مفاسد داخل شهر خودت برخورد نمی کنی. دیدی خودت هم شعاری هستی.