کد خبر: ۶۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
هم‌زمان با سالروز فتح خرمشهر؛

آغاز عملیات خاکبرداری بیمارستان فوق تخصصی سرطان جنوب کشور در شیراز

عملیات خاکبرداری بیمارستان خیریه فوق تخصصی سرطان جنوب کشور در شیراز آغاز شد.
آغاز عملیات خاکبرداری بیمارستان فوق تخصصی سرطان جنوب کشور

شیرازه: به گزارش ایسنا؛ همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با تكميل مرحله خاك‌برداري و اجراي فوندانسيون، فاز جدید احداث بیمارستان تخصصی سرطان جنوب كشور به‌نام ملاصدراي شيرازي، آغاز شد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکی شیراز يكشنبه 3 خرداد در حاشيه آغاز فاز جديد احداث بيمارستان تخصصي سرطان ملاصدراي شيرازي، بیماری‌های غیرواگیر را مشکل بزرگ کشور عنوان و اضافه كرد: سرطان يكي از مهمترين بيماري‌هاي غيرواگير است.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه با همت دولت و مجلس شورای اسلامی، این مشکل در حال کم شدن است، تصریح کرد: امروز بی شک شرایط بهتر از گذشته است، اما با توجه به تاکیداتی که بر روی تامین نیازهای سخت افزاری در خصوص سرطان داشتیم، ایده ساخت این بیمارستان با 500تخت، شکل گرفت.

وی همچنین در خصوص انتخاب روش وقف جمعی برای ساخت بیمارستان، افزود: در گفت و گو با مسئولان اداره اوقاف، استان تهران و همچنین فارس که مهد خیرین ایران محسوب می شود، کاندید استفاده از روش وقف جمعی اعلام شده بودند و بر همین اساس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ساخت بیمارستان سرطان جنوب کشور، این شیوه را در نظر گرفت که با همکاری سایر ارگان ها نتیجه بخش شد، به نحوی که امروز کارهای طراحی به سرانجام رسیده و کار از این پس نیز با سرعت ادامه می یابد.

ایمانیه با اشاره به نزدیک بودن بهره برداری از بیمارستان ابن سینا، از اختصاص 200تخت این بیمارستان به بیماران سرطانی خبر داد و گفت: با تکمیل احداث بیمارستان سرطانی ملاصدرا، این 200تخت به همین بیمارستان انتقال پيدا مي‌كند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به همکاری وزیر بهداشت در ساخت این بیمارستان از طريق تامين سود تسهيلات 50 ميليون توماني، اضافه كرد: مبلغ وام از سوی دانشگاه تامین می شود تا بتوانیم هرچه سریع تر این پروژه را به بهره برداری برسانیم، چرا که هر روز سرعت در این زمینه، ثواب بزرگی برای کمک به بیماران است.

فرمانده سپاه فجر فارس نیز با اعلام آمادگی سپاه فجر در خصوص تسريع در ادامه روند اجرايي اين بيمارستان و همچنین جمع آوری کمک‌های مردمی، گفت: مردم ما به کار خیر عادت دارند و آن را صدقه جاریه می دانند.

سردار سرتيپ غلامحسين غیب‌پرور گفت: مسئولیت استان فارس در تامین سلامت جامعه، به ساكنان استان محدود نمی‌شود و همواره خدمت‌رساني به شهروندان استان‌هاي همجوار نيز انجام شده و حتی به کشورهای حوزه خلیج فارس نيز تسري يافته است.

وي حضور اساتيد توانمند در رشته‌هاي مختلف پزشكي در استان فارس و شيراز را مايه مباهات دانست و با اشاره به استفتاء از مراجع دینی در زمينه وقف جمعی برای ساخت بیمارستان سرطان، گفت: همه ما در این دنیا فانی هستیم و مشارکت در این کار خیر، خدمت به مردم و محرومان است که ماندگار خواهد بود.

غيب‌پرور گفت: مبتلایان به سرطان تنها خود گرفتار نیستند، بلکه تمام اعضای خانواده و وابستگان آنان نیز دچار آلام و مسایل حاصل از این بیماری می شوند که در همین راستا، باید از آحاد مردم دعوت کنیم تا دراین امر مشارکت کنند و بسیج نیز به دلیل دارا بودن وسیع ترین شبکه ارتباطی با مردم، می تواند در این زمینه موثر باشد.

سردار غیب پرور خاطرنشان کرد: در خرمشهر اتفاق بزرگی رخ داد و کارهای بزرگی چون ساخت این بیمارستان، در ادامه همان اقدام است، چرا که مردم ما کارهای این چنینی را تجربه کرده اند که همه به برکت اسلام است.

علي‌اكبر رامجردي، مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز با اعلام خبر جمع آوری مبلغ هفت میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان، گفت: از این مبلغ، چهار میلیارد تومان وجوه نقدی کمک‌های مردمی و سه میلیارد تومان نیز تعهدات مالی است که این گام با مشارکت همه اقشار جامعه برداشته شده است

نظرات بینندگان