کد خبر: ۶۹۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 4 خرداد 94

چشمتان روشن؛ یک کارخانه دیگر در فارس به زمین خورد!

آغاز عملیات ساخت بیمارستان سرطان جنوب دستمایه تمام روزنامه‌های امروز شده است. برخی در صفحه نخست به آن پرداخته‌اند و برخی در صفحات داخلی.
چشم روشنی نمایندگان مجلسی فارس/ وقتی که پزشک عاشق بیمار باشد

به گزارش شیرازه؛ گزیده‌خوانی روزنامه‌های امروز را تقدیم شما خوانندگان عزیز می‌کنیم:

چشم روشنی نمایندگان مجلسی فارس/ وقتی که پزشک عاشق بیمار باشد تیتر یک خود را به درددل‌های یکی از اعضای شورای عالی اشتغال اختصاص داده است: «چشم نمایندگان فارس روشن یک کارخانه دیگر به زمین خورد». مؤیدی در خصوص واگذاری کارخانه‌های فارس به بخش خصوصی گلایه‌های فراوان کرده است. وی به نمایندگان فارس در مجلس هم معترض شده و گفته: «برخی که 8 سال است به نمایندگی از مردم فارس بر صندلی های خانه ملت تکیه زده اند، حتی 8 بار هم به کاخانجات بحران زده استان سر نزده اند». و در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از نمایندگان گفته: «نمایندگان مجلس با سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود برای حمایت از تولید نباید مسئولان دولتی را زیر سوال ببرند». گرچه نمایندگان مجلس می توانند با پیگیری و مطالبه ی خود نقش به سزایی در این زمینه داشته باشند اما نقد اصلی در این زمینه متوجه دولت است چرا که مگر وظیفه نماینده مجلس این است که در حمایت مستقیم از یک کارخانه آستین بالا بزند و به دنبال منابع مالی مورد نیاز آن شرکت باشد؟

استاندار در دومین سفر خود به چین به بازدید از یک شرکت بین المللی واگن سازی رفته و طی توافقی با این شرکت قرار شده یک کارخانه واگن سازی در شیراز راه اندازی شود. استاندار در مورد محل تامین منابع مالی این پروژه گفته: «شرکت نورینکو متعهد شده است نسبت به احداث کارخانه واگن سازی در شهر شیراز از محل تسهیلات خارجی میان مدت(فاینانس) اقدام کند». این در حالی است که در حال حاضر شش شرکت واگن سازی فعال در کشور فعالیت می‌کنند.

«گرایش مردان به عمل جراحی زیبایی سه برابر شد!» حاصل گفت‌وگوی این روزنامه با یک جراح پلاستیک است که در کنار کاریکاتوری جالب در صفحه اول به چاپ رسیده است؛

چشم روشنی نمایندگان مجلسی فارس/ وقتی که پزشک عاشق بیمار باشد

چشم روشنی نمایندگان مجلسی فارس/ وقتی که پزشک عاشق بیمار باشد «تک‌نرخی شدن بنزین در دولت نهایی شد» تیتر یک این روزنامه است. بعد از عدم واریز سهمیه بنزین خرداد ماه، خبرها حاکی از افزایش قیمت توسط دولت تدبیر و امید است.

عکس امروز این روزنامه اما برخلاف سیاق همیشگی این روزنامه که به مطالب کشوری بیشتر بها می‌دهد، به موضوع کلنگ زنی بیمارسان سرطان جنوب کشور اختصاص یافته است. نیمی از صفحه سوم هم به این موضوع و سخنرانان این مراسم اختصاص یافته است.

دادستان شیراز با اعلام اینکه بیشترین جرایم در فارس مربوط به ضرب و جرح است گفته: «60 درصد کل زندانیان محبوس در زندان های فارس، متاهل هستند». وی همچنین درصد زندانیان بیکار را 70 درصد اعلام کرده و گفته: «40 درصد زندانیان فارس را مرتکبین جرایم مواد مخدر تشکیل می دهند».

چشم روشنی نمایندگان مجلسی فارس/ وقتی که پزشک عاشق بیمار باشد تیتر یک خود را به موضوع افزایش یکباره قیمت بنزین و گازوئیل اختصاص داده است: «سوختگیری دوباره بنزین».

قلم نقد یادداشت امروز به ساختمان سازها کشیده شده است و از نبود مهندسی تخریب و مدیریت ریسک در خاک‌برداری گفته است. نویسنده با اعلام آمار 20 کشته و 400 زخمی در جریان این خاک‌برداری‌ها در سال گذشته از اصولی نبودن آنها انتقاد کرده است. این مطلب با عنوان «مهندسی ویرانی» کار شده است.

خبر آغاز خاک‌برداری فونداسیون بیمارستان سرطان جنوب کشور در نیمه‌ی پایینی صفحه نخست تیتر شده است. ساخت این بیمارستان که هزینه آن از محل وقف جمعی خیرین تامین می‌شود، بزرگ‌ترین بیمارستان سرطان در جنوب کشور خواهد بود.

چشم روشنی نمایندگان مجلسی فارس/ وقتی که پزشک عاشق بیمار باشد به نقل از روحانی در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران تیتر زده: «سرزمین اقتصادی ما در اشغال 1+5 و شورای امنیت است».

عکس امروز این صفحه مربوط به بمباران دزفول می‌شود که با تیتر «دزفول، فریادی خفته در دل تاریخ» با چاپ رسیده است. عسلی نویسنده این مطلب، به بررسی اقداماتی نظیر بمباران دزفول در دوران دفاع مقدس و بی توجهی سازمان‌های بین‌المللی پرداخته است. این مطلب در صفحه سیاست این روزنامه به چاپ رسیده است.

1826 واحد از مسکن مهرهای شهر صدرا گشایش یافت. این خبر که در صدر اخبار داخلی این روزنامه است وعده‌ی یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور است که با تیتر: ««مسکن مهر» امسال تمام می شود» چاپ شده است. رحمانی در این مراسم ابراز امیدواری کرده که پرونده مسکن مهر امسال بسته شود.

وقتی که پزشک عاشق بیمار باشد؛

چشم روشنی نمایندگان مجلسی فارس/ وقتی که پزشک عاشق بیمار باشد

چشم روشنی نمایندگان مجلسی فارس/ وقتی که پزشک عاشق بیمار باشد امروز با دستی خالی به دکه روزنامه فروشی ها آمده؛ تمام تیترهای امروز این روزنامه به موضوعات کشوری اختصاص یافته است از صحبت‌های رییس جمهور در کنگره تجلیل از ایثارگران گرفته تا صحبت‌های هاشمی رفسنجانی به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مورد افراد ظاهرالصلاح.

نیمه‌ی پایینی صفحه نخست اما به موضوع شروع عملیات ساخت بیمارستان سرطان جنوب اختصاص یافته است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
farhad
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
0
وقتی مشاور اعظم استاندار یک پستچی بازخرید شده را در سازمان صنایع می نشاند بهتر از این نمیشه