کد خبر: ۶۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

خاکسار جانباز قطع نخاعي: جانبازان فراموش شدگاني هستند كه سالي يكبار گل‌كاري مي‌شوند

این جانباز گفت که امروز ما مانده‌ايم در پاسخ به نسل آينده كه از ما خواهند پرسيد چرا به جنگ رفتيد، چه پاسخي بدهيم.

به گزارش خبرنگار شیرازه، بغض فروخورده تنها زن جانباز و آزاده استان فارس و يكي از چهارزني كه در دوران دفاع مقدس چهار سال اسارت رژيم بعث عراق را تجربه كرد، در صحن علنی شوراي شهر شكست.

شمسي بهرامي در جلسه علني شوراي شهر شيراز گفت:با وجود تاكيدات، امروز و در عالم واقعيت، جانبازان وآزادگان در پيچ و خم‌هاي زندگي امروز محو شده‌اند و شاهد حمايت‌هايي كه گفته مي‌شود، نيستيم.

وي گفت: من تنها زن جانباز و آزاده اين استان هستم كه 50 درصد جانبازي و چهار سال اسارت را در پرونده دارم، اما هيچگاه چشم به دست بنياد و كمك‌هاي آن نداشته‌ام.

وي با تصريح اينكه مشكلاتي براي او طي اين سال‌ها پيش آمده كه تلاش كرده است شخصا آنها را رفع كند، گفت: امروز من به‌دليل آنكه اسير و جانباز بودم، ازدواج نكرده و فرزندي ندارم، پدر و مادر هم ندارم، چه كسي از امثال من، حمايت كرده و مي‌كند.

این آزاده سرافراز گفت: همواره تلاش دارم كه عزت نفس خود را با پول معاوضه نكنم، اما امروز آن غيرت لازم براي حمايت از جانبازان را در جامعه نمي‌بينم، اگرچه از تمام كساني‌كه از جانبازان و آزادگان حمايت كرده‌ و براي خانواده شهدا گامي برمي‌دارند، قدرداني مي‌كنم.

بهرامي با يادآوري اينكه يك فرهنگي بازنشسته و تنها است، گفت: امروز به راحتي يك بنگاه‌دار سر من كلاه مي‌گذارد و بخشي از دارايي‌ام را از من مي‌گيرد اما كسي نيست كه از حقوقم دفاع كند، من هيچ كمكي جز احقاق حقم نمي‌خواهم.

وي با تصريح اينكه امروز هم مانند دوران دفاع مقدس، دفاع از شرف و عزت را در اولويت مي‌داند، گفت: من به‌عنوان يك زن، با مرد جانباز و اسير دوران دفاع مقدس چه تفاوتي دارم؟ اگر آنان توهين شنيدند و سختي كشيدند، من هم شنيده و كشيده‌ام و امروز در تنهايي خود نشسته‌ام تا كي به پايان عمرم خواهم رسيد.

بهرامي با اشاره به اينكه او اكنون در يك خانه 50 متري سكونت دارد، گفت: ما كاخ و ويلا نخواسته‌ايم، اما بي حرمتي را هم نمي‌پذيريم، ما آن زمان براي عزت و شرفمان به عرصه دفاع مقدس رفتيم، براي داشتن آينده بهتر.

رئيس شوراي شهر شيراز گفت: بهرامي يكي از چهار زن آزاده‌اي است كه خانم آباد در كتابش از آنان ياد كرده و حماسه‌هاي بزرگي در زندان‌هاي عراق خلق كردند.

غلام‌مهدي حقدل خاطرنشان كرد: اين چهار زن، با اعتصاب غذاي طولاني، تا مرحله شهادت پيش رفتند تا رژيم بعث مجبور شد نامشان را به‌عنوان اسير ثبت كند.

جعفر خاكسار، جانباز قطع نخاعي نيز با بيان بخشي از مشكلات جانبازان،‌ گفت: امروز در فارس 120 جانباز قطع نخاعي حضور دارند كه يك تيم بسكتبال راه‌اندازي كرده‌اند اما علي‌رغم حضور اين تيم در رقابت‌هاي كشوري هيچ كس حاضر به پذيرش حمايت از اين تيم نشده است.

خاكسار با بيان اينكه همه گمان مي‌كنند جانبازان از تمام امكانات برخوردار هستند، گفت: مردم به ما به چشم فردي نگاه مي‌كنند كه دست به هر كاري بزند به راحتي انجام مي‌شود، حال آنكه من اكنون 2 سال است درگير يك پرونده هستم و هيچ كس هم حمايت نكرده است

.وي افزود: متاسفانه جانبازان فراموش شدگاني هستند كه سالي يكبار در روز جانباز گل‌كاري مي‌شوند. امروز ما مانده‌ايم در پاسخ به نسل آينده كه از ما خواهند پرسيد چرا به جنگ رفتيد، چه پاسخي بدهيم.

شوراي شهر شيراز، به مناسبت روز جانباز از اين جانبازان تجليل كرد.

مدير كل بنياد شهيد استان فارس نيز در اين جلسه بر لزوم همراهي همه دستگاه‌ها در حمايت از جانبازان تاكيد كرد.

راهي گفت: تيم بسكتبال فعال در شيراز، تنها تيم بسكتبال با ويلچر كشور است كه تمام اعضاي آن را جانبازان تشكيل مي‌دهند.

وي اضافه كرد: سالانه اين تيم بين 120 تا 150 ميليون هزينه دارد كه هزينه جاري تيم‌داري است و ريالي از آن به هيچ يك از اعضاي تيم نمي‌رسد، بنياد نيز سال گذشته 30 ميليون كمك كرده است.راهي از شورا و شهرداري خواست كه از اين تيم حمايت كنند تا بتواند در رقابت‌ها با نام شورا و شهرداري شركت كند.

رئيس شوراي شهر شيراز در پاسخ اعلام كرد كه براساس دستورالعمل وزارت كشور، شورا و شهرداري از تيم‌داري منع شده‌اند و تنها امكان كمك‌هاي مقطعي وجود دارد.

نظرات بینندگان