کد خبر: ۷۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 5 خرداد 94

تنها زن آزاده فارس در شورای شهر چه گفت؟/ شیراز شهری با ریه‌های سوخته

شاهد خبرهای مختلفی را در روزنامه‌های امروز هستیم از سخنرانی رسایی در شیراز تا جلسه علنی شورای شهر شیراز.
تنها زن آزاده فارس در شورای شهر چه گفت؟/ شیراز شهری با ریه‌های سوخته

به گزارش شیرازه؛ گزیده‌خوانی روزنامه‌های امروز را تقدیم شما خوانندگان عزیز می‌کنیم:

تنها زن آزاده فارس در شورای شهر چه گفت؟/ شیراز شهری با ریه‌های سوخته تیتر یک خود را به موضوع تغییرات دولت در اداره برق استان اختصاص داده و تیتر زده: «44 میلیارد بدهی میراث برق فارس». مشفقیان به عنوان قدیمی ترین مدیر استان شناخته می‌شد و از سال 85 تا کنون در این سمت فعالیت می‌کرد که جای خود را به عبدالعزیز کریمی داده است.

عکس امروز این روزنامه مربوط به جدال ظریف و کوچک‌زاده در جلسه غیرعلنی مجلس است. اما عکسی که این روزنامه انتخاب کرده مربوط به رحیم زارع نماینده آباده است که درحال فیلبرداری از این مجادله است که با توضیحات آقای زارع تیتر شده: «فیلم منتشر شده در فضای مجازی هیچ ربطی به من ندارد». سوال اصلی این جاست که پرداختن به این موضوع آن هم به این شکل چه لزومی داشته و این روزنامه چه نفعی از آن برده است؟!

موضوع تعطیلی کارخانه «نقره‌نخ» که دیروز در روزنامه‌ها بازتاب داشت، امروز به موضوع یادداشت این روزنامه تبدیل شده و نویسنده به این بهانه قلم نقدی بر مشکلات بخش صنعت در فارس کشیده است.

صفحه پایانی این روزنامه اما در اجاره شهرداری صدرا است و تمام و کمال به موضوع افتتاح مسکن مهر صدرا اختصاص یافته است.

تنها زن آزاده فارس در شورای شهر چه گفت؟/ شیراز شهری با ریه‌های سوخته در نگاه اول کاریکاتور صفحه نخست این روزنامه توجه جلب می کند با اینکه در گوشه‌ی صفحه قرار گرفته است. موضوع کاریکاتور و تیتر آن هم مربوط به گرانی نان است؛

تنها زن آزاده فارس در شورای شهر چه گفت؟/ شیراز شهری با ریه‌های سوخته

«رویای دوردست برای شهری که ریه‌هایش سوخت» عنوان گزارش این روزنامه از کمربند سبز شیراز است که درحال پیگیری و اجرا است. در این گزارش که با سوال «شیراز دوباره شهر سبز می شود؟» کار خود را شروع کرده و پشنهاداتی برای تسریع در روند اجرایی این پروژه ارایه کرده است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران برای مراسم تکریم و معارفه رییس اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به شیراز آمده و طی این مراسم گفته: «فارس در هیچ یک از شاخص های کتابخوانی جزء 15 استان اول کشور نیست». این خبر هم با تیتر «بی‌مهری شیرازی‌ها به یار مهربان در صفحه اول تیتر شده و مطلب آن قسمت اعظمی از صفحه فرهنگ و هنر این روزنامه را به خود اختصاص داده است.

«بغض فروخورده تنها زن جانباز و آزاده فارس شکست» عنوان گزارش دیگر این روزنامه است که مربوط به صحبت‌های خانم بهرامی است که به مناسبت روز جانباز به شورای شهر دعوت شده بود. وی با انتقاد از عدم حمایت مسئولین گفته: «ما کاخ و ویلا نخواسته ایم اما بی حرمتی را هم نمی پذیریم». در این مراسم از برخی از پاسداران سپاه هم به مناسبت روز پاسدار تجلیل شد.

صفحات داخلی میزبان دو خبر فاضلابی است؛ اول گلایه یکی از اعضای شورای شهر در مورد فاضلابی که در جنوب شیراز رها می‌شود و سلامت مردم را تهدید می‌کند. خبر دوم هم مربوط به آبیاری فضای سبز است که با استفاده از پساب فاضلاب صورت می‌گیرد. معضل فاضلاب شیراز مدت‌هاست که گریبان‌گیر شیراز است و هنوز برای آن فکری اساسی صورت نگرفته است.

تنها زن آزاده فارس در شورای شهر چه گفت؟/ شیراز شهری با ریه‌های سوخته تیتری از صفحه‌ی «خانه ملت» خود را به عنوان تیتر یک انتخاب کرده است: «بسیاری از ابهامات مذاکرات هسته‌ای با حضور وزیر خارجه در مجلس رفع شد». این را یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است. این درحالی است که نمایندگانی مثل رسایی و... نظرشان کاملا با این نماینده مجلس متفاوت است.

عکس امروز هم مربوط به بازی الهلال و پرسپولیس است که با تیتر «الهلال – پرسپولیس چند قدم مانده به خوشبختی» به چاپ رسیده است.

و در پایان ایده کاریکاتوریست این روزنامه برای سن اعتیاد؛

تنها زن آزاده فارس در شورای شهر چه گفت؟/ شیراز شهری با ریه‌های سوخته

تنها زن آزاده فارس در شورای شهر چه گفت؟/ شیراز شهری با ریه‌های سوخته تیتر یک خود را به جلسه شورای شهر اختصاص داده است و به نقل از یکی از اعضای شورا تیتر زده: «افزایش عوارض ساخت و ساز باعث نگرانی بخش عمده ای از مردم شیراز شده است».

رسایی در جمع دانشجویان شیراز گفته: «نمی شود خرمشهر اقتصادی را آزاد کنید اما تعامل و خنده با دشمن داشته باشید». این خبر که در صفحه اول به چاپ رسیده مربوط به سفر این نماینده مجلس به شیراز است. «روحانی موافق حسر سران فتنه بود» از محورهای صحبت رسایی در شیراز است. این خبر در صدر اخبار داخلی این روزنامه و در صفحه دوم تیتر شده است.

تنها زن آزاده فارس در شورای شهر چه گفت؟/ شیراز شهری با ریه‌های سوخته باز هم به سیاق گذشته خود برگشته و تمام صفحه نخست خود را با اخبار و تیترهای کشوری پر کرده است. از تیتر یک امروز که مربوط به صحبت‌های سخنگوی قوه قضائیه است. «در مورد پرونده سه هزار میلیاردی» تا یکسان سازی نرخ سوخت که این روزها در صدر اخبار رسانه‌هاست.

خبر مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در صدر اخبار داخلی این روزنامه خودنمایی می‌کند. مهندس کریمی به عنوان گزینه جدید دولت این شرکت را مدیریت خواهد کرد.

نظرات بینندگان