کد خبر: ۷۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

شربت شهادت لبنانی + تصویر

وقتی سید حسن داشت سخنرانی می‌کرد لیوانی از شربت آبلیمو یا بقول لبنانی‌ها لیموناضه (لیموناد) بر روی میز داشت که گاه در کمال آرامش جرعه‌ای می‌نوشید؛ از همان شب مردم درباره لیموناد، مطالب جالبی منتشر کردند.
به گزارش شیرازه محمود علوی در وبلاگ خاطرات و نظرات یک ایرانی ساکن لبنان نوشت: شنبه گذشته قرار بود سید حسن نصرالله صحبت کند. با انتشار خبر پیروزی‌های پله پله و مرحله‌ای در منطقه کوهستانی قلمون بین لبنان و سوریه، مردم می‌گفتند معلوم است سید حسن که قرار است شنبه صحبت کند، می‌خواهد پیروزی در این جنگ را اعلام کند. بعضی هم به شوخی می‌گفتند: بله، سید به جوان‌های حزب الله گفته تا شنبه بزنید تمومش کنید کار رو!

پیروزی در قلمون از لحاظ نظامی، موفقیت بسیار بزرگی است. مناطق کوهستانی صعب العبور در منطقه‌ای به وسعت حدوداً 30 یا 40 کیلومتر مربع، با داشتن استحکامات و سنگر و تونل و غارهای طبیعی، به ادعای تروریست‌ها و کری خوانی‌های قبلیشان، قرار بود مقبره مبارزان حزب الله شود!

برای همین هم بود که وقتی در کمال ناباوریِ افسران اطلاعاتی خارجی حامی داعش و تروریست‌ها، حزب الله مناطق وسیعی را به سرعت آزاد و پاکسازی کرد، شبکه‌های دروغ ساز حامی تروریسم مثل الجزیره و العربیه آمار عجیب و غریبی از تعداد بالای شهدای حزب الله در این درگیری جعل و منتشر کردند.
با این حال وقتی سید حسن نصر الله روز شنبه از این دستاورد غیر قابل باور و معجزه گونه پرده برداشت، حقایق را اعلام کرد. وقتی سید حسن داشت سخنرانی می‌کرد لیوانی از شربت آبلیمو یا بقول لبنانی‌ها لیموناضه (لیموناد) بر روی میز داشت که گاه در کمال آرامش جرعه‌ای می‌نوشید.

 

از همان شب مردم درباره لیموناد، مطالب جالبی منتشر کردند:

-لیموناد شربت رسمی حزب الله است!

 

دوشنبه، اولین روز هفته، در مدارس المهدی بچه‌ها لیموترش لبنانی آب گرفتند و با آن شربت آبلیمو درست کرده و نوشیدند.


نظرات بینندگان