کد خبر: ۷۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

اختصاص یک معدن برای حمایت از خانواده زندانیان فارس نهایی شد

این خبر را طهماسب یزدانیان سه شنبه در جشن نسیم مهر به مناسبت پنجم خرداد روز حمایت از خانواده زندانیان در شیراز اعلام کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با مجوز اخذ شده برای اعطای امتیاز بهره برداری از یک معدن شن و ماسه برای حمایت از خانواده زندانیان موافقت کرد و این موضوع نهایی شد.
این خبر را طهماسب یزدانیان سه شنبه در جشن نسیم مهر به مناسبت پنجم خرداد روز حمایت از خانواده زندانیان در شیراز اعلام کرد.

نخستین بار استاندار فارس 19 خرداد 93 در حاشیه جشن نسیم مهر شیراز گفته بود: در راستای کمک به خانواده زندانیان، بهره برداری از یک معدن سنگ را به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان این استان سپرده ایم.

سید محمد احمدی افزود: انتظار می رود با این اقدام، درآمد بسیار زیادی برای حمایت از خانواده های زندانیان استان فارس در اختیار این انجمن قرار گیرد.

** 70 درصد زندانیان فارس بیکار بوده اند

دادستان عمومی و انقلاب شیراز همچنین با بیان این که میانگین سن زندانیان استان فارس بین 30 تا 35 سال است، گفـت: 70 درصد زندانیان استان قبل از زندانی شدن بیکار و فاقد شغل بوده اند.

یزدانیان اظهار کرد: 60 درصد زندانیان استان متاهل هستند که نشان دهنده آن است که مشکلات ناشی از نبود سرپرست خانواده گریبانگیر این خانواده ها است و از این رو، همه دستگاه ها وظیفه دارند در راستای کم کردن مشکلات آنها گام بردارند.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان شیراز گفت: این انجمن غیرانتفاعی و خیریه از سال 1320 با هدف کمک به خانواده زندانیان در شیراز شکل گرفته است و تاکنون از حمایت های خیرین در این مسیر برخوردار شده است.

وی از پرداخت مستمری، کمک هزینه آموزشی، عیدی، کمک هزینه خرید مایحتاج در بند نسوان، معرفی خانواده ها برای اخذ وام به کمیته امداد و بهره گیری از خدمات درمانی به عنوان بخشی از ماموریت ها و فعالیت های انجمن حمایت از خانواده زندانیان شیراز یاد کرد.

یزدانیان گفت: این انجمن از طریق ستاد دیه استان و جلب رضایت شاکیان پرونده ها، زمینه آزادی 101 نفر زندانی را در یکسال گذشته فراهم کرد و به تنهایی نیز با کمک 400 میلیون ریالی خیرین موجب آزادی 13 نفر دیگر از زندانیان شد.

به گفته وی ،انجمن حمایت از خانواده زندانیان شیراز در حال حاضر از محل آموزشگاه پایه یکم، شهرک آزمایش رانندگی پایه یکم، طرح متادون درمانی در زندان، مزایده مستغلات و کیوسک های مستقر در کنار مراجع قضایی درآمد ثابت دارد و از این رو، حمایت خیرین برای گسترده شدن چتر حمایت از خانواده زندانیان ضروری است.

** پوشش هفت هزار نفری انجمن حمایت از خانواده زندانیان شیراز

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده های زندانیان شیراز نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از هفت هزار خانواده زندانیان استان تحت پوشش خدمات این انجمن هستند.

محمود قربانی اظهار کرد: حدود شش و نیم میلیارد ریال در یکسال گذشته به عنوان مستمری به حدود 800 خانواده زندانیان که وضعیت دشوار مالی دارند و درآمد دیگری جز کمک های انجمن و خیرین ندارند پرداخت شده است.

وی با دعوت از خیرین و افراد نیک اندیش برای حمایت از خانواده های زندانیان در راستای پیشگیری از دچار شدن این خانواده ها به آسیب ها و مسایل اجتماعی، گفت: خانواده های زندانیان همچنین از خدماتی همچون کمک هزینه تحصیلی، درمانی و مایحتاج زندگی و ... بهره مند می شوند.

پنجم خردادماه به نام روز نسیم مهر و حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است.

به گفته رییس کل دادگستری استان فارس، حدود 16 هزار و 700 نفر در مقطع کنونی در زندان های این استان حبس هستند.
نظرات بینندگان