کد خبر: ۷۰۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
گزارش لحظه به لحظه از سفر آخوندی به لامرد:

سفر دسته جمعی مسئولین وزارت راه و شهرسازی به لامرد/ محور گله دار - دارالمیزان افتتاح شد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه هیئتی از مسئولین کشوری به شهرستان های لامرد و مهر سفر کرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه هیئتی از مسئولین کشوری به شهرستان های لامرد و مهر سفر کرد.

وی به منظور شرکت در همایش توسعه راه های ارتباطی جنوب کشور در لامرد، افتتاح محور گله دار دارالمیزان و قطعه اول لامرد اشکنان و همچنین بازدید از احداث آزاد راه لامرد پارسیان و تونل شهید باقری مسیر لامرد خنج به این دو شهرستان سفر کرده است.

با توجه به آغاز ساخت صنایع بزرگی همچون مجتمع تولید آلومینیوم و پالایشگاه تولید بنزین از گاز و همچنین وجود پالایشگاه گاز پارسیان و با توجه به استراتژیک بودن محورهای ارتباطی جنوب فارس و نزدیکی این محورها با خط ساحلی خلیج فارس، وزیر راه و شهرسازی به همراه تمام معاونین خود در این دو شهرستان حضور یافته است.

همچنین آخوندی پیش از سفر به شهرستان های لامرد و مهر، از احداث شهرکی بر روی دریا و آغاز روند احداث آن در این سفر خبر داده بود.

در این سفر حناچی معاون معماری و شهرسازی، امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل، نریمان مدیرعامل شهرهای جدید، کشاورزیان رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه ها، میرشفیع معاون روستایی و سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس، بی نیاز مشاور و مدیرکل روابط عمومی، خادمی معاون شرکت ساخت راه های کشور، مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کنند.

عباس آخوندی در مراسم بهره برداری از محور گله دار – دارالمیزان حضور یافت

در این آئین افتتاح جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی به همراه عده ای زیادی از مردم، وی را همراهی می کردند.

سید موسی موسوی در حاشیه این مراسم  گفت: راه گله دار ـ دارالمیزان در ادامه مسیر ارتباطی شهرستان های لامرد و مهر به محور جم – فیروزآباد است که فاصله این دو شهرستان به مرکز استان را کاهش داده است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این محور یکی از مسیرهایی است که با تکمیل آن قطع‌یقین درصد زیادی از مسافران جنوب استان فارس برای رسیدن به مرکز استان و دیگر نقاط کشور از آن استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از عید نوروز ۹۴ قطعه دوم محور مواصلاتی مهر-گله دار-دارالمیزان-دوراهی جم به طول ۳۰ کیلومتر به منظور سهولت تردد مردم شریف شهرستان مهر بدون برگزاری هیچ مراسم رسمی زیر بار ترافیک رفت واز آنجا که به منظور بهره برداری از این محور بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و هیچ مراسمی جهت افتتاح این محور و تقدیر از پیمانکار پروژه برگزار نشده بود، مقرر گشت در این سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی این قطعه نیز به صورت رسمی افتتاح گردد.

 طول این محور ارتباطی مهر – گله دار - دارالمیزان ۶۵ کیلومتر است که به منظور برنامه ریزی بهتر مقرر گشته در ۳ قطعه کوچک تر تعریف گردد قطعه نخست از شهرستان مهر تا گله دار با مسافتی در حدود ۲۳ کیلومتر که هم اینک زیر بار ترافیکی است . قطعه دوم این محور به طول ۲۴ کیلومتر بوده و از بخش گله دار تا ابتدای آبنمای دارالمیزان را شامل می گردد و قطعه سوم نیز با ۱۸ کیلومتر مسافت از آبنمای دارالمیزان آغاز و به ورودی جاده فیروز آباد–جم منتهی می شود.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از عملیات اجرایی بزرگ ترین تونل جنوب کشور

عباس آخوندی از بزرگ ترین تونل جنوب کشور بازدید کرد و از نزدیک درجریان آخرین وضعیت ساخت این پروژه بزرگ ملی قرار گرفت.
با احداث تونل شهید باقری و ساخت اتوبان مسیر ارتباطی لامرد – خنج، مسیر این دو شهر به کمتر از یک ساعت کاهش خواهد یافت. با بهره برداری از تونل شهید باقری گردنه صعب العبور موسوم به گردنه چاه شور نیز حذف خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رونالدو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
0
مگه چن کیلومتره این تونل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
که بزرگترین تونل جنوب کشور هس .. .. ..