کد خبر: ۷۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

فرماندار لامرد: باید به حال فرودگاه لامرد گریست

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی ظرفیت سرمایه گذاری بومی را از مهمترین نقطه قوت این منطقه دانست.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سید موسی موسوی در همایش توسعه راه های ارتباطی جنوب فارس که در لامرد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های عظیم منطقه اظهار داشت: نزدیکی به دریا و فاصله کمتر از 30 کیلومتر و همچنین بحث ظرفیت عظیم حمل و نقل دریایی یکی از مهمترین این امتیازات است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همیشه توجه به پس کرانه بیش از کرانه ها بوده است، افزود: ظرفیت ها و زیرساخت ها در پس کرانه ها وجود دارد و با این امتیاز دیگر نگرانی های کرانه از نظر پدافند غیر عامل دیگر وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: رشته کوه حائل بهترین موقعیت را برای جانمایی و مکان مناسب سرمایه گذاری و استقرار صنایع بوجود آورده است.

موسوی گفت: همجواری با منطقه پارس جنوبی می تواند سرریزهای این صنعت در حوزه های مختلف را به منطقه لامرد و مهر منتقل نماید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حوزه گازی پارسیان، یکی از حوزه های بزرگ کشور و اولین حوزه گازی شیرین، سیمان، گچ، دولومیت، معادن غنی سیمان که یکی از بزرگترین کارخانه های استان در این منطقه در حال فعالیت است که با تولید مناسب و همچنین بازاریابی خوب به دنبال راه اندازی خط دوم تولید خود است، از دیگر امتیازها و ظرفیت های عظیم این منطقه است.

وی ظرفیت سرمایه گذاری بومی را مهمترین نقطه قوت این منطقه برشمرد وبیان داشت: خیلی از صنایع فعال در منطقه از جمله کارخانه سیمان توسط همین سرمایه گذاران بومی راه اندازی، احداث و در مدار تولید قرار گرفته است.

موسوی نیروی انسانی و فکری با ظرفیت بالا را یکی دیگر از این امتیازات دانست و خاطر نشان کرد: زیرساخت های خوبی در منطقه فراهم شده که از جمله آن ها منطقه ویژه اقتصادی لامرد با امتیازات و ظرفیت های منحصر به فرد است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: همه این شرایط و در کنار توسعه راه های ارتباطی در محورهای مختلف و وجود ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بالا، دولت را در سفر استانی خود به فارس مجاب کرد تا پروژه هایی با اعتبار قریب 10 هزار میلیاردی را در این منطقه آغاز نماید که از مهمترین آن ها مجتمع تولید آلومینیوم می توان نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خودادامه داد: در کنار همه این ظرفیت ها و زیرساخت ها بحث فرودگاه لامرد نیز مدنظر قرار گرفته است و توسط وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم در خصوص افزایش پروازها، تطویل باند فرودگاه و اتمام ترمینال خارجی و تجهیزات این فرودگاه صادر شده است.

موسوی اظهار امیدواری کرد: به طور قطع یقین این منطقه قابلیت بالایی دارد بویژه به عنوان پشتیبان پارس جنوبی مطرح است و در حوزه استقرار صنایع و همچنین سکنی گزیدن نیروی های فنی نیز می تواند به خوبی نقش آفرینی نماید.

فرماندار لامرد:باید به حال فرودگاه لامرد گریست

در ابتدای این همایش نیز عبدالرضا منصوری نیز با اشاره به موقعیت شهرستان لامرد در جنوب فارس، اذعان داشت: این منطقه از امتیازات بسیار بالایی برخوردار است.

فرماندار لامرد اضافه کرد: امروز شاهد هستیم به برکت انقلاب اسلامی و نفس قدسی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، شهرستان لامرد که در زمان طاغوت بیشترین صدمات را از حوزه راه متقبل شده بود، به چه درجه و سطحی رسیده است.

وی با بیان اینکه راه های ارتباطی شهرستان در وضعیت خوبی به سر می برد، اما همچنان جای توسعه وجود دارد، ابراز داشت: در کنار توسعه راه و توسعه دیگر حوزه ها باید به این نکته اشاره داشت که فرودگاه لامرد نیز به رشد و توسعه مناسب دست یابد.

منصوری خاطر نشان کرد: وضعیت فرودگاه لامرد که زمانی توسط خیرین و خیلی قبل تر از اینکه راهی در این منطقه وجود داشته باشد، ایجاد شده و زمانی نیز پروازهای بسیار زیادی به مقصد های داخلی و خارجی در آن انجام می شد.

نماینده دولت در لامرد خاطرنشان کرد: اما امروز وضعیت این فرودگاه به سطحی رسیده که باید به حال آن گریست که امیدواریم با تحقق برنامه های دولت شاهد رونق هرچه بیشتر آن در آینده ی نزدیک باشیم.

نظرات بینندگان