کد خبر: ۷۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
پنج شنبه ها با شهدا:

شهدای استان فارسی «مدافع حرم» کجا دفن شده اند؟

پس از تعرض تکفیری ها به حرم‌های حضرت زینب(س) و همچنین حرم حضرت رقیه(س)، گروه هایی از خارج از سوریه به منظور دفاع از این حرمین شریفین، تحت عنوان مدافعان حرم، به یکدیگر پیوستند.
به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه، کشمکشها در کشور سوريه که اوايل در قالب اعتراض‎‎هاي مردمي بهوجود آمده بود، به سرعت ماهيت صهيونيستي خود را نشان داد و گروهک‎‎هاي مختلف تکفيري و وهابي به پشتوانه جبهه ضد مقاومت غربيـ عربي، سوريه را به ميدان نبرد جهاني براي تخريب اسلام ناب محمدي (صلياللهعليهوآلهوسلم) و نابود کردن جبهه مقاومت تبديل کردند. اما جوانان دلباخته سيدالشهدا در دفاع از حريم حضرت زينب (سلاماللهعليها) کوتاهي نکردند و تا پاي جان در دفاع از حريم زينبي ايستادند و خود را به قافله سيدالشهدا رساندند. شیرازه این هفته برای ستون پنج شنبه با شهدای خود به سراغ شهدای مدافع حرم فارس رفته است.

شهید حاج عبدالله اسکندری

شهدای مدافع حرم فارس

سردار شهید حاج عبدالله اسکندری هرچند رزمنده‌ای نام‌آور در جنگ تحمیلی بود، اما نام او وقتی سرزبان‌ها افتاد که پیکر مطهرش پس از شهادت به دست گروه تروریستی «اجناد الشام» افتاد و ابوجعفر نامی که از فرماندهان این گروه تروریستی بود سر از تن بی‌جانش جدا کرد و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر ساخت. البته طولی نکشید که وعده خدا محقق شد و با کشته شدن ابوجعفر به دست ارتش سوریه، این بار تصویر لاشه او بود که در معرض دید جهانیان قرار گرفت و دل همه دوستداران شهید را شاد کرد. سردار اسکندری از مدافعان حرم در سوریه و رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس بود که در نهایت پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت به آرزوی قلبی‌اش رسید و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) در اولین روزهای خردادماه سال ۹۳ به شهادت رسید.

شهید داد الله شیبانی

شهدای مدافع حرم فارس

شهید دادالله (ماشاءالله) دهقان شیبانی متولد ۱۳۴۷ و در خانواده‌ای مذهبی در شیراز متولد شد. سال ۶۶ به عضویت سپاه درآمد و با مسئولی‌های امداد‌گر و تبلیغات گردان تا پایان جنگ در جبهه حضور داشت. 27 سال خدمت خالصانه در مهندسی مخابرات سپاه از ایشان اسطوره‌ای ساخته بود که در این روزگار نایافتنی است. تابستان سال ۹۲ بود که جواز حضور در جرگه مدافعان حرم حضرت زینب (س) را گرفت و با حضور داوطلبانه خود، برگ زرینی از زندگی یک مجاهد فی‌سبیل‌الله را در یک سال از مأموریت خود رقم زد و سر‌انجام در دوم تیر ماه ۹۳ در حالی که از پرچم دفاع از مظلومیت اهل بیت را در دست داشت به لقاءالله پیوست و در مقام قرب و شهادت در شهر حماء دست یافت. این شهید در شیراز تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

شهید جاوید یوسفی

شهدای مدافع حرم فارس

جاوید یوسفی، افغانی شیعه ساکن کوار، در دفاع از حریم آل الله و مقابله با تروریست‌های تکفیری در اسفندماه 93 آسمانی شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید در حرم سید علاالدین حسین تشییع و در شیراز به خاک سپرده شد.

شجاعت علمداری مورجانی

شهدای مدافع حرم فارس

پیکر شهید خلبان، شجاعت علمداری مورجانی در تیرماه سال 93 دردفاع از حرم حضرت زینب به دست تکفیری ها به شهادت رسید و چند روز بعد در روستای سیاخ دارنگون به خاک سپرده شد.

شهید نجیب الله مرادی

شهدای مدافع حرم فارس

شهید نجیب الله مرادی که در شیراز و محله سعدی زندگی می کرد. در تیرماه 93 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.  این شهید ۱۷ ساله در شیراز تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید سید جواد سجادی

شهدای مدافع حرم فارس

شهید سجادی این شهید از خانواده‌ای مجاهد است که سال‌ها پیش از کشور افغانستان به کشور ایران و شهر شیراز مهاجرت کرده بود. سیدجواد سجادی از مردم افغانستانی مقیم شیراز بود که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفت و در اردیبهشت 93 در درگیری با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. پیکر این شهید در شیراز تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

شهید محمد صاحبکرم

شهدای مدافع حرم فارس

محمد صاحب‌کرم اردکانی یکی از جوانان غیور استان فارس که چندی قبل برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفته بود، در اسفندماه 93 توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در سپیدان تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید جهانپور شریفی

شهدای مدافع حرم فارس

جهانپور شریفی 25 شهریور سال 92 در روز تولدش در حال دفاع از حرم مطهر زینب کبری در کشور سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسید. پیکر این شهید در جهرم تشییع و در زادگاهش روستای پر زیتون میمند به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان