کد خبر: ۷۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

توصیه آیت الله ایمانی به دادستان شیراز: بر اتباع بیگانه در شیراز اشراف اطلاعاتی و امنیتی داشته باشید

امام جمعه شیراز گفت: مسئولینی که امنیت شهر را تأمین می‌کنند باید به شکل جدی در نوع برخورد با حوادث و امنیت شهر حساس باشند.

به گزارش خبرنگار شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه امروز جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: نحوه عملکرد دستگاه قضایی نمادی از آن کشور و جامعه است و عنایت‌ها و توجه خاص رهبر معظم انقلاب در بحث توسعه عدالت در جامعه و ایجاد امنیت در فضای عمومی از نکاتی است که معظمٌ‌له در دیدارهای مختلف مورد توجه قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تلاش‌هایی که برای بالا بردن ضریب عدالت در استانی فارس از مدت‌‌ها قبل آغاز شده، ادامه یابد.

امام جمعه شیراز به رقم بالای اتباع بیگانه در فارس اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه حضور اتباع بیگانه در هر کشوری می‌تواند تهدید و یا فرصت باشد، باید دقت و تدابیر لازم برای این حضور اندیشیده شود.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه شکایت‌های فراوانی از حواشی شهر شیراز رسیده و می‌رسد، گفت: این مسئله در حدی است که در نقطه‌ای افراد بیگانه بیش از افراد بومی ممکن است متمرکز شود.

وی تصریح کرد: پراکنده بودن اتباع بیگانه در مناطق مختلف و بدون ملاحظات لازم ممکن است تهدیدها را به شکل جدی مطرح کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: ما از دادستان محترم به‌عنوان مدعی‌العموم درخواست داریم که نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند، چنان باشد که اشراف اطلاعاتی و امنیتی برای دستگاه‌های ذی‌ربط وجود داشته باشد.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: باید مسائل حاشیه شهر و به‌ویژه بافت فرسوده و اطراف حرم بایستی با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

وی در مورد باغ‌های اطراف شیراز نیز تصریح کرد: بارها گفته‌ام و باز می‌گویم باغ‌هایی‌که بدون نظارت هستند علاوه بر مفاسد اخلاقی دچار مشکل مفاسد امنیتی فیزیکی هستند و این امر امنیت اجتماعی را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

امام جمعه شیراز گفت: مسئولینی که امنیت سیاسی، اجتماعی و... شهر را تأمین می‌کنند باید به شکل جدی در نوع برخورد با حوادث و امنیت شهر حساس باشند.

نظرات بینندگان