کد خبر: ۷۰۰۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
دادستان شیراز:

مبارزه با زمین‌خواری دستور مستقیم رهبری است/دستگیری باند آتل‌بندهای سارق

یزدانیان گفت که گاهی متولیان زمین و محافظان اراضی راه را برای تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی باز می کنند.

به گزارش خبرنگار شیرازه، طهماسب یزدانیان در جلسه امروز جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه اکنون در دادسرای شیراز 68 قاضی شمال بازپرس، دادیار و معاونان دادستان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد 34 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند و نظارت و ریاست دادستان بر ضابطین یک موضوع قانونی است.

وی افزود: نحوه نظارت دادستان بر ضابطان به این‌گونه است که واحد نظارت و ارزیابی داریم، قضات ما مکلف به بازدید مکرر از پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها هستند و مشکلات را به دادستان گزارش کنند تا با آن برخورد شود، شعبه‌ای هم دادسرای انقلاب تشکیل شده که بر جرائم و تخلفات ضابطان رسیدگی می‌کند.

دادستان شیراز ادامه داد: در دادگستری واحدی داریم به نام واحد نظارت و ارزشیابی قضات، نگاه من این است و به دنبال این هستم که این تفکر را در همه همکاران ایجاد کنم که ما هیچ‌گاه اجازه نداریم در سنگر قضاوت به کسی اهانت کنیم، رئیس قوه قضائیه هم اشاره‌های خوبی در این زمینه درباره نگاه قاضی به خود و انسان تأکید دارند.

وی گفت: پرده‌پوشی و اغماض در کار قضا، کار قاضی است و قاضی که بخواهد پرده‌دری کند و اسرار مردم را افشا کند قاضی خوبی نمی‌تواند باشد، همکاران قضایی ما به سختی گزینش می‌شوند و مراحل مهمی می‌گذرانند و تعدادی از آنان از خانواده شهدا و جانبازان هستند.

یزدانیان بیان کرد: گاهی آنها با این شرایط هم که دارند برخورد خوبی با مردم ندارند و گله‌هایی از آن می‌رسد و ما متناسب با اوضاع تذکر داده و برخورد می‌کنیم ولی در کل قاضی باید انسانی صبور، ملایم و خونسرد باشد.

خانم کشف حجاب‌کننده در شهرک گلستان جنون ادواری دارد

یزدانیان در ادامه صحبت های خود با اشاره به این که روز 12 فروردین در فضای مجازی دعوتی از سوی جریانات معلوم‌الحالی برای کشف حجاب انجام‌شده بود گفت: در این راستا بنا بود عده‌ای لخت و برهنه وارد خیابان‌ها و معابر شوند که در شهرک گلستان نیز یک مورد اتفاق افتاده بود.

این مقام قضایی ادامه داد: در این شهرک خانمی به‌صورت عریان به خیابان آمده بود که پرونده این فرد با توجه به توزیع عکس و فیلم آن در فضای مجازی و حساسیت ایجادشده، با جدیت پیگیری و این خانم مجرد دستگیر شد.

وی اضافه کرد: پس از دستگیری مشخص شد که وی از نظر وضع روانی بیمار بوده و باید در بیمارستان ابن‌سینا بستری شود و پزشکان گفته نزدیکان این خانم مبنی بر جنون ادواری را تائید کردند.

دشمنان نظام نسل‌کشی را در دستور کار قرار داده‌اند

وی گفت: دشمنان نظام نسل‌کشی را در دستور کار قرار داده‌اند که یکی از وسیله‌ها در این راستا شیوع ماهواره، بدحجابی و مواد مخدر است؛ در ارتباط با بدحجابی هم به سپاه و هم به نیروی انتظامی دستورات لازم صادر شد اما گاه احساس می‌کنیم که با برخورد قهری نمی‌توان با بدحجابی برخورد کرد و باید با فرهنگ‌سازی، آگاهی بخشی در رسانه‌ها، وعظ‌ها و منابر از این موارد پیشگیری کرد.

دادستان شیراز بیان کرد: شیراز به‌عنوان شهر علما و فضلا و 15 هزار شهید دفاع مقدس، شهر حافظ و سعدی و سومین حرم اهل‌بیت، نباید به‌عنوان قلیان‌کشی شهره شود، ما به نیروی انتظامی دستور اکید دادیم که با مصرف قلیان در معابر عمومی و پارک‌ها برخورد شده و جمع‌آوری شود.

موضوع زمین‌خواری از معضلاتی است که مقام معظم رهبری به‌طور مستقیم دستور برخورد با آن را صادر کرده‌اند

یزدانیان بیان داشت: موضوع زمین‌خواری از معضلاتی است که مقام معظم رهبری به‌طور مستقیم دستور برخورد با آن را صادر کرده‌اند و ما در استان فارس به جد مشغول بررسی آن هستیم، گاه اما متولیان زمین و محافظان اراضی راه را برای تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی باز کرده یا با اغماض و چشم‌پوشی خود باعث شده‌اند جرم رخ دهد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری تصرف اراضی برنامه‌هایی در دست اجرا داشته و علاوه بر آن برخورد قاطع با عاملان تصرف اراضی در سنوات گذشته را مدنظر قرار داده‌ایم.

پیشگیری از جرم و کاهش جمعیت کیفری فارس از دغدغه‌های دادستانی است

یزدانی گفت: پیشگیری از جرم و کاهش جمعیت کیفری فارس از دغدغه‌های دادستانی است.

وی با اشاره به کاهش آمار سرقت در شیراز گفت: یکی از علت‌های این کاهش برخوردهای قاطعی است که قوه قضائیه انجام می‌دهد و ما در مورد سرقت‌های توأم با آزار و جرائم خشن به‌هیچ‌وجه آزادی مشروط، مرخصی و سایر تسهیلات را قائل نمی‌شویم.

دستگیری باند آتل‌بندهای سارق

دادستان شیراز در ادامه از دستگیری باندی موسوم به آتل بندها خبر داد که با گچ گرفتن یک دست خود در صندلی عقب تاکسی نشسته و به نحوی مسافران دیگر را مورد سرقت قرار می‌دادند.

وی افزود: در این زمینه گزارشات مختلفی رسیده بود که در نهایت در معالی آباد با اقدام به تیراندازی فرد اصلی این باند زخمی و دستگیر شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شروند سپيداني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
0
زمين خواري فقط شعار ميدين . لطفا به سمت سپيدان بيياييد . از دو راهي قلات تا شپيدان زمينهاي منابع طبيعي كه اصلا كشاورزي نشده دارن ديوار ميكششن و باغ شهري درست ميكنن. مسئولين سپيدان اين نديدن . شيراز تو را خدا شما چاب كنيد .