کد خبر: ۷۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

ساخت 5 بیمارستان بزرگ در نقاط مختلف کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توافق بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ساخت پنج بیمارستان بزرگ در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدهادی ایمانیه در جشن شصت‌ویکمین سالگرد تأسیس بیمارستان نمازی شیراز اظهار داشت: بر پایه ابن توافق 70 درصد اعتبارات ساخت این بیمارستان‌ها را دانشگاه‌های علوم پزشکی از املاک خود پرداخت خواهند کرد و 30 درصد اعتبارات باقی‌مانده را نیز وزارت بهداشت متقبل می‌شود.

وی بیان کرد: طبق این توافق پنج بیمارستان به قرارگاه خاتم‌الانبیا معرفی‌ شده است که در بین آن‌ها بیمارستان دوم نمازی شیراز قرار دارد.

ایمانیه خاطرنشان کرد: ما املاک دانشگاه علوم پزشکی شیراز را برای این امر معرفی کردیم که با تغییر کاربری و ایجاد ارزش‌افزوده آن 70 درصد مقرر تأمین و 30 درصد دیگر نیز از سوی وزارت بهداشت فراهم خواهد شد.

 وی گفت: تا دو ماه آینده ساخت بیمارستان دوم نمازی 60 سال بعد از احداث نخستین بیمارستان آغاز می‌شود.

در این آئین مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس نیز در سخنانی با اشاره به اینکه از انفاق در قرآن مجید به‌عنوان بهترین اعمال یاد شده است، گفت: واقفان بیمارستان‌های نمازی، خلیلی و پوستچی در شهر شیراز که بیشتر قشر ضعیف جامعه از خدمات آن‌ها بهره می‌برند، از مصادیق انفاق‌کنندگان هستند.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی اسیری بابیان اینکه بیماری سرطان گریبان‌گیر جامعه شده، افزود: همگی مسئولیم که با هر بضاعتی به‌عنوان خیراندیش گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کنیم.

وی تصریح کرد: با تلاش اداره اوقاف و پزشکان خیراندیش طرح بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور در شیراز پایه‌ریزی شد که به‌صورت وقف جمعی ساخته می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: در سه نقطه کشور ازجمله شیراز ساخت سه بیمارستان تخصصی سرطان کلید خورده است که نسبت به دو بیمارستان دیگر در تهران و استان مرکزی، پیشرفت بیشتری داشته‌ایم.

در این آئین همچنین از دکتر محمود حقیقت پزشک نمونه کودکان نیز تجلیل شد.

بیمارستان موقوفه مرحوم نمازی در شیراز و مابقی زمین‌های مرتبط با این موقوفه در عین حال روشن شدن تکلیف توسط اوقاف و مراجع بزرگ همچنان مورد مناقشه دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی این شهر است که مردم شیراز بی‌صبرانه منتظرند تا تمام زمین‌های موقوفه مرحوم نمازی که برای ساخت بیمارستان و کمک به بیماران وقف شده است، به جایگاه اصلی خود بازگردد و بیمارستان معروف و پرقدمت نمازی شیراز بنابه ضرورت گسترش یابد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان