کد خبر: ۷۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

مسئولان محترم! جام جهانی کشتی شیراز نزدیک است

رییس هیئت کشتی استان فارس از پای کار نیامدن مسئولان ارشد استان فارس و کمبود منابع مالی برای میزبانی از رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در شیراز ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا: مسئولان محترم! جام جهانی کشتی شیراز نزدیک استزین‌العابدین عرب درباره آخرین وضعیت آمادگی هیئت کشتی استان فارس برای میزبانی از رقابت های جام‌ جهانی کشتی فرنگی اظهار کرد: در حال حاضر کمانه رییس اداره کل ورزش و جوانان استان فارس مدت یک‌ماه است که از این سمت کنار گذاشته شده و این مجموعه با سرپرست اداره می‌شود که این موضوع باعث شده در جریان کارها خلل ایجاد شود و ما نتوانیم کارگروه‌های مختلف برای میزبانی شایسته از رقابت‌های جام جهانی را تشکیل دهیم.

رییس هییت کشتی استان فارس افزود: متاسفانه مشکلات مالی و کمبود امکانات مهمترین مشکل کشتی استان فارس برای میزبانی از این رقابت‌های بسیار مهم است. استانی که تاکنون میزبانی مسابقات در سطح بین المللی قبول نکرده باید بسیار بیش از این‌ها خود را مهیای این میزبانی کند و شایسته است که مسئولان استانی حمایت کاملی از این موضوع داشته باشند چرا که با آبرو و اعتبار استان در آمیخته است.

وی یاداور شد:7 ماه به برگزاری رقابت‌های جام جهانی باقی مانده است اما هنوز اقدام مهمی برای برنامه‌ریزی و هماهنگی کارها با حضور مسئولان استانی انجام نشده است و این نگرانی وجود دارد که در این روند خلل ایجاد شود. بدون شک برگزاری شایسته این رقابت ها نقش بسیار مهمی در پیشرفت بیشتر استان، دیده شدن شیراز و جذب توریست خواهد داشت و همچنین به رشد کشتی و امکانات آن کمک زیادی خواهد کرد.

عرب درباره احتمال لغو میزبانی استان فارس از رقابت های جام جهانی با توجه به این اوصاف تاکید کرد: به هیچ وجه بحث لغو میزبانی ما از این رقابت‌ها مطرح نیست بلکه با چنگ و دندان به دنبال خوب برگزار کردن و میزبانی شایسته در خور نام شیراز هستیم اما نگرانی من اینست که باید هر چه زودتر مسئولان ارشد استان در جهت هماهنگی امور وارد کار شوند و وظایف به طور کامل مشخص شود. با معاون استاندار جلسه‌ای برگزار کردم و با دبیر فدراسیون کشتی نیز جلسه کوتاهی داشتم اما دلخوری من بخاطر این است که انجام کارها و برنامه‌ریزی‌ها با تاخیر همراه شده است.

رییس هیئت کشتی استان فارس با اشاره به کمبود امکانات گفت: متاسفانه خانه کشتی شیراز با وجودیکه 7 سال از کلنگ زنی آن می‌گذرد هنوز به افتتاح نرسیده و هر روز اعلام می‌کنند 80 یا 90 درصد از کار انجام شده و بزودی به افتتاح می‌رسد، در حالیکه مدت زمان کافی برای راه‌اندازی این پروژه تنها 2 سال بوده است. به ما اعتباری برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا نمی‌کند و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس اعتبار آن را دریافت می‌کند که آن هم بسیار محدود است. سالن تمرین کشتی‌گیران شیراز حدود 50 سال پیش ساخته شده و بسیار فرسوده است!

وی درباره گنجایش سالن شهید دستغیب برای میزبانی از رقابتهای جام جهانی نیز گفت: این سالن 4 هزار نفر گنجایش دارد اما لازم است به سرعت تجهیز شود تا بتوانیم میزبانی از تیم‌ها را در این سالن انجام دهیم. مواردی مانند دسترسی به سالن تمرین، کانال ارتباطی و ... از جمله مشکلات این سالن است که البته هزینه زیادی برای رسیدگی به آنها مورد نیاز نیست.

رییس هیئت کشتی استان فارس درباره بودجه مورد نیاز برای میزبانی از جام جهانی کشتی فرنگی گفت: رقمی در حدود 4 میلیارد تومان برای میزبانی از این رقابت‌ها مورد نیاز است که امیدوارم با حمایت مسئولان و جذب حامیان مالی این مقدار بودجه تامین شود.

عرب در ادامه درباره میزان بودجه هیئت کشتی استان فارس خاطرنشان کرد: بودجه ما بسیار محدود و رقمی در حدود 10 میلیون تومان در سال است که واقعا با این رقم هیچ کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم. مثلا ما باید 20 کشتی‌گیر به رقابت های انتخابی تیم ملی جوانان به تهران اعزام کنیم که این مبلغ پول تغذیه و هزینه اتوبوس آنها هم نمی‌شود، حال چطور می‌توانیم با این بودجه یک سال کشتی استان را اداره کنیم؟ ما حتی یک بار هم به امید نوروزی بخاطر رفت و آمد به اردوهای تیم ملی در تهران هزینه‌ای ندادیم و او هم چون می‌داند ما نداریم بزرگواری می‌کند و یکبار هم اعتراض نمی‌کند.

رییس هیئت کشتی استان فارس با تمجید از اقدام فدراسیون کشتی برای اختصاص حقوق ماهیانه به محمد علی چمیانی بهترین مربی سازنده کشور در کشتی فرنگی گفت: چمیانی به عنوان برترین مربی سال انتخاب شد و فدراسیون کشتی در اقدامی بسیار خوب و با ارزش رقمی در حدود 2 میلیون تومان به صورت ماهیانه به او اختصاص داد که این کار باعث شده او انگیزه بسیار زیادی بگیرد و با جدیت بیشتری در راه استعدادیابی در استان فارس اقدام کند که قطعا این موضوع باعث پشتوانه سازی هر چه بیشتر برای تیم‌های ملی در سال‌های آینده خواهد بود.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به توجه هر چه بیشتر به استان کشتی خیز فارس اظهار کرد: امیدوارم در جام جهانی کشتی فرنگی چهره‌های سرشناس کشتی استان فارس مانند امید نوروزی و محمد علی گرایی به روی تشک بروند تا باعث کشاندن هر چه بیشتر مردم و علاقمندان به سالن مسابقه شوند.

نظرات بینندگان