کد خبر: ۷۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

تحصن دانشجویان انقلابی شیراز طی روزهای آینده/ کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای اعلام موجودیت کرد

دبیر کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای از اعلام موجودیت این کمیته خبر داد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عباس توانا در جمع شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز اظهار داشت: در طول دو سال اخیر که مذاکرات هسته ای ادامه داشته است، شاهد آغاز روندی از سوی دولت هستیم که دشمنان قسم خورده نظام جسارت توهین‌های بی سابقه ای را پیدا کرده‌اند و به این نیز اکتفا نکرده و ادعای عبور از خطوط قرمز نظام را دارند.

وی انتظار جریان دانشجویی از مسئولان دولتی را موضع گیری قاطع در قبال گزافه گویی های دشمن دانست و با بیان اینکه متاسفانه به زعم دولت محترم، موضع گیری قاطع، خلاف دیپلماسی لبخند است افزود: علت این رفتار ناشی از گره زدن مشکلات کشور به مذاکرات است از این رو نگاه قاطبه مسئولان دولتی همان نگاهی است که راه حل برون رفت از مشکلات کشور را، به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و جلب اعتماد طرف مقابل می‌داند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه اگرچه رفع تحریم، عامل مثبتی در وضعیت اقتصادی کشور به حساب می‌آید، به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر خوش بین نبودن به طرف مقابل اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده باید ضمانت اجرایی رفع تحریم‌ها را به نحوی تنظیم کند که موید رفع همه تحریم‌ها بصورت یکجا باشد.

توانا با اشاره به نحوه رفتار دولت در مواجهه با مشکلات اضافه کرد: تحریم می‌تواند محرکی برای گریز از اقتصاد نفتی و نیل به سوی اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی به عنوان طلایه داران دلسوزان کشور همواره نقد منصفانه و ناصحانه را وظیفه خود می‌داند و این مهم را در طول سالیان پس از انقلاب به اثبات رسانده است تصریح کرد: رویکرد نیز باید مبتنی بر رعایت انصاف باشد به ویژه امسال که سال همدلی و همزبانی است.

این فعال دانشجویی با حمایت از تلاش‌های شبانه روزی تیم مذاکره کننده، از اعلام موجودیت کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای در شیراز ادامه داد: نظر به اتفاقات اخیر هسته ای، کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای را تشکیل دادیم تا به صورت تخصصی، روند مذاکرات را دنبال کرده و نقاط ضعف مطالب مطروحه در عرصه بین الملل را به گوش تیم مذاکره کننده برسانیم.

دبیر کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای با بیان اینکه خطوط قرمز هسته ای مانند عدم بازرسی ولو مدیریت شده مراکز نظامی و هسته ای و عدم مصاحبه بیگانگان با دانشمندان و ... بارها به دولت اعلام شده است خاطرنشان کرد: مذاکرات باید تا زمانی ادامه یابد که شبح تهدید بر فعالیت طرفین سایه نیفکند و خطوط قرمز رعایت شود.

وی با بیان اینکه پس از درخواست‌های مکرر جهت اخذ مجوز تجمع دانشجویی در شهر شیراز و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، دانشجویان انقلابی در شیراز، روزهای آینده متحصن می‌شوند، تصریح کرد: هدف نیز اعلام موضع دانشجویان نسبت به توقف مذاکره زیر شبح تهدید، رعایت خطوط قرمز هسته ای، انتشار جزئیات مذاکرات، عدم اجازه بازرسی و دسترسی به مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان، حفظ ظرفیت مورد نیاز قطعی کشور در غنی سازی، لغو یکجای همه تحریم‌ها در روز امضای توافق و رعایت حق تحقیق و توسعه بدون محدودیت است که اطلاعات تکمیلی در این خصوص نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

نظرات بینندگان