کد خبر: ۷۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

توصيه هاي پلیس فتا فارس براي جلوگيري از هك شدن

توجه داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابر این آنتی ویروس و نرم افزار های امنیتی خود را همواره آپدیت کنید.
به گزارش شیرازه، پلیس فتای فارس برای کاربران کامپیوتر جهت جلوگیری از هک شدن چند تصویه کرده است که به شرح زیر منتشر می شود.

امروزه تمامی کاربران کامپیوتر و موبایل از اینترنت در منزل خود استفاده می کنند. مودم های امروزی دو نوع با سیم و بی سیم هستند، که مودم های بی سیم به دلیل قابلیت های بالا، کاربر بیشتری دارد. اما در این میان وجود ترافیک محدود در سرویس های اینترنت باعث شده تا کاربران نگران تمام شدن حجم ترافیک خود باشند. حتما برای شما هم پیش آمده که یکی از دوستانتان از شما رمز وای فای می خواهد، اما شما علاقه ای به دادن رمز ندارید و شاید این مسئله باعث ناراحتی شود. یا نگران باشید که شاید رمز شما هک شده و افرادی از اینترنت شما استفاده کنند.

توصیه های زیر را برای جلوگیری از هک شدن انجام دهید: 1 - توجه داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابر این آنتی ویروس و نرم افزار های امنیتی خود را همواره آپدیت کنید.
2 - از فایلهای مهم خود (مثل عکسهای خانوادگی، اسناد کاری و اداری) در یک درایو رمزنگاری شده USB پشتیبان تهیه کرده و به خوبی از آنها نگهداری کنید. (از نرم افزار های امنیتی نیز می توانید برای رمزگذاری اطلاعات مهم مثل حسابهای بانکی و پسورد ها و ... استفاده نمایید.) 3 - برای آنکه در هنگام هک شدن، مجبور به تعویض یا نصب دوباره ویندوز نشوید، از نرم افزار هایی که امکان تهیه پشتیبان و بازیابی ویندوز را دارند استفاده کنید. 4 - به هر سایت دانلودی اطمینان نکنید. سایت های دانلود غیر معتبر ممکن است خواسته یا ناخواسته حاوی فایل های مخرب و آلوده باشند. اگر سیستم خود را به طور مرتب کنترل نکرده و متوجه هک شدن آن نشوید، ممکن است کار به جایی برسد که اطلاعات مهمی را از دست بدهید که خسارت های مادی یا معنوی برای شما داشته باشد.


نظرات بینندگان