کد خبر: ۷۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس منصوب شد/ معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور: تکمیل پروژه های احمدی نژاد 16 سال زمان می برد

صالح گفت: انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور غیرقانونی بود.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، علیرضا صالح در شورای اداری استان فارس با بیان اینکه حجم پروژه‌های ناتمام باقیمانده از دولت‌های نهم و دهم اجازه شروع پروژه‌های جدید را نمی‌دهد، گفت: در سال 84، یک هزار و 300 طرح تملک سرمایه با 60 هزار میلیارد تومان تعهد وجود داشت که تعداد این پروژه‌ها در سال 92 به 2 هزار و 900 طرح با 400 هزار میلیارد تومان تعهد افزایش یافت.

برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های دولت قبل به 16 سال زمان نیاز داریم

وی با بیان اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری از این تعداد پروژه به 16 سال زمان نیاز داریم، تصریح کرد: در این دولت از شروع پروژه‌های جدید خودداری شد و بر پروژه‌های نیمه‌تمام متمرکز شدیم.

معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با یادآوری اینکه پروژه‌هایی که از درصد پیشرفت بیشتری برخوردار هستند در اولویت قرار گیرند و اعتبارات لازم به این طرح‌ها اختصاص یابد تا آماده بهره‌برداری شوند، گفت: با در پیش گرفتن این سیاست، 248 طرح از مجموع طرح‌های باقیمانده کاهش یافت.

صالح انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را در سال 86 اقدامی غیرقانونی دانست و گفت: امروز شاهد هستیم که این وعده رییس جمهوری محقق شده و فعالیت این سازمان در کشور و استان‌ها آغاز شده است، البته بنا نیست که این سازمان پا جای قبلی خود بگذارد و روند گذشته را ادامه دهد بلکه فعالیت آن با اصلاحاتی همراه خواهد بود.

معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: در کنار فعالیت این سازمان در استان‌ها، دبیرخانه شورای تخصصی صاحب‌نظران را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم تا به عنوان یک مرکز هم‌اندیشی، از نظر تمام نخبگان در توسعه استان‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: برای جلوگیری از مراجعه به مرکز و انجام اکثر کارها در مراکز استان‌ها، حداکثر تفویض اختیارات را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها انجام می‌شود.

صالح بیان کرد: با تشکیل ستاد عالی نظارت استان‌ها، بحث نظارت در استان‌ها هم که مغفول مانده بود را زیر نظر رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواهیم داشت.


گفتنی است ساسان تاج‌گردون به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس منصوب شد.

نظرات بینندگان