کد خبر: ۷۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

عضو شورای شهر شیراز: یکی از اماکن شیراز به نام شهدای غواص نامگذاری شود

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز گفت: شهدای غواص به طرز ددمنشانه‌ای به شهادت رسیدند و این کار به‌طور قطع یک جنایت جنگی بوده و حاکی از حقارت بعثیان نسبت به رزمندگان ما بود.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، بهرام پارسایی در صدمین جلسه شورای شهر بیان داشت: شهدای غواص به طرز ددمنشانه‌ای به شهادت رسیدند و این کار به‌طورقطع یک جنایت جنگی بوده و حاکی از حقارت بعثیان نسبت به رزمندگان ما بود.

وی افزود: از سویی با توجه به این‌که پیکرهای مطهر شهدای غواص تازه پیداشده، مناسب است در شهر شیراز مکانی درخور به نام شهدای غواص نام‌گذاری شود.

داشته‌های شهر شیراز درزمینه توریسم درمانی کم‌نظیر است

این عضو شورا اضافه کرد: داشته‌های شهر شیراز درزمینه توریسم درمانی کم‌نظیر است و چهره‌هایی همچون دکتر ملک‌حسینی و خدادوست و بسیاری بزرگان علمی دیگر از افتخارات بخش بهداشت و درمان این شهر هستند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: شیراز از دیرباز مهد پرورش علمای علم و ادب بوده و ازاین‌رو آن را دارالعلم می‌نامند که قطب‌الدین شیرازی و ملاصدرای شیرازی از قدما و دکتر خدادوست و ملک‌حسینی از متأخران آن هستند که باعث می‌شوند صفت علمی بودن شیراز زنده بماند.

پارسایی بیان کرد: در حوزه معنوی همه ما به این بزرگان افتخار می‌کنیم اما آنجا که باید حمایتی عینی صورت گیرد گاه مضایقه رخ می‌دهد.

این عضو شورا یادآور شد: با توجه به خدماتی که این بزرگواران انجام می‌دهند، به‌طورقطع مردم شهر از حمایت از این بزرگواران دانشمند خشنود می‌شوند؛خدادوست یا ملک حسینی بارها به کشورهای همسایه دعوت‌شده‌اند تا با امکانات کامل و در اختیار قرار گرفتن بیمارستان‌های مجهز به درمان بیماران بپردازند اما از سر عشق به میهن در این دیار باقی‌مانده‌اند و بر همه ماست که شرایط اعتلای کار آنان ا فراهم آوریم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز گفت: در این زمینه مناسب است اماکنی مناسب و درخور به نام بزرگانی مانند دکتر خدادوست و ملک حسینی نام‌گذاری شود و با در اختیار دادن مکان مناسب به ایشان امکان تربیت شاگرد و آوردن دانشجو برای این اساتید از خارج از کشور فراهم شود.

نظرات بینندگان