کد خبر: ۷۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

عضو شورای شهر شیراز: مردم باید از نحوه محاسبه عوارض مطلع باشند

ترابی گفت: از شهرداران مناطق درخواست دارم که لیست صورتحساب عوارض را تحویل مراجعه‌کنندگان قرار دهند تا شاهد مراجعه مکرر آنها به شورا نباشیم.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، غلامعلی ترابی در نطق پیش از دستور خود در صدمین جلسه شورای شهر شیراز گفت: امام راحل ما همواره بر این نکته تأکید داشتند و به همه مسئولین در زمان خود و آینده انقلاب سفارش می‌کردند که نجات حال و آینده کشور در گروی رسیدگی به حال مستضعفین و محرومین است.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) بارها می‌فرمودند که یک موی کوخ‌نشینان را به همه اعتبار و زندگی کاخ‌نشینان معاوضه نمی‌کنند و در کلام گهربار دیگری فرمودند: جنوب شهرهای محروم و طبقه مظلوم در طول تاریخ، با تعهد به ارزش‌های انسانی و اسلامی بیشتر و مصمم‌تر در مقابل قدرت‌ها و وابستگان و دلباختگان به آنها به پا خاسته و می‌خیزند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: بار سنگین مسئولیت سپرده شده توسط مردم به همه کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی امانتی است که با امانت‌داری صحیح صاحب اصلی این انقلاب خواهد رسید و ان شاء ا... که در پیشگاه امام زمان (عج) شرمنده خیانت به این امانت الهی نباشیم.

وی از معاونت فرهنگی شهرداری به‌واسطه تأثیرگذاری در فضای فرهنگی شهر و استفاده از فرهیختگان در حوزه‌های مختلففرهنگی و انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی تشکر کرد و گفت: امید داریم در ایام دهه مهدویت با برگزاری جشن‌های باشکوه ضمن تعظیم شعائر الهی فضای پرنشاط معنوی را در شهر مقدس شیراز ایجادکنند.

ترابی به مراجعه مکرر شهروندان و درخواست آنها برایریز محاسبه عوارض اشاره کرد و گفت: اطلاع شهروندان از نحوه محاسبه عوارض جزو حقوق مسلم آنان است لذا از شهرداران مناطق درخواست دارم که لیست صورتحساب عوارض را تحویل مراجعه‌کنندگان محترم قرار دهند تا شاهدمراجعه مکرر آنها به شورا نباشیم.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا از شهردار شیراز و معاونینش و شهرداران مناطق تقاضا کرد که به وضعیت پروژه‌های عمرانی در مناطق جنوب و شرق شهر بیشتر توجه کنند.

وی افزود: متأسفانه سرعت احداث چند پارک در مناطق جنوبی شهر مانند پارک 10 هکتاری رحمت، پارک 50 هکتاری کوشک میدان و پارک 300 هکتاری حاشیه رودخانه چنار راهدار بسیار پائین بوده و طبق برنامه پیشرفت ندارد لذا استدعا دارم ضمن اختصاص اعتبار کافی جهت تکمیل آنها، تاریخ بهره‌برداری آنها هرچه سریع‌تر مشخص و به اطلاع عموم برسد.

نظرات بینندگان