کد خبر: ۷۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

آمادگي پليس راه فارس در آستانه فرارسیدن مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

رئیس پلیس‌راه شمالي فرماندهي انتظامي فارس از افزایش گروه‌های گشت همزمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، کسری سیروسی رئیس پلیس‌راه شمال فارس در اين زمينه گفت: با توجه به حرکت کاروان‌های اعزامی به مراسم ارتحال و از سویی در پیش بودن تعطیلات آخر هفته شاهد افزایش چشمگیر حجم ترافیک در جاده‌های استان خواهیم بود که ازاین‌رو پلیس نیز با استفاده از توان حداکثری خود به کنترل جریان ترافیک در محورهای استان خواهد پرداخت.

وي به کاروان‌هایی که قصد سفر به مرقد مطهر امام خمینی(ره) را دارند، توصیه کرد: کاروان‌ها به صورت انفرادی حرکت نکنند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که صرفاً از مسیرهای اعلامی و در مسیر مجاز و پیش‌بینی‌شده به پارکینگ‌های 10 گانه تردد نمایند و از تردد بی‌مورد و عبور از جاده‌های دارای ممنوعیت و محدودیت خودداری کنند.

سيروسي افزود: کاروان‌ها می‌بایست از اتوبوس‌های برون‌شهری سالم بدون عیب و نقص و رانندگان مجاز استفاده و مدت‌زمان حداکثر هشت ساعت رانندگی را رعایت نمایند.

رئیس پلیس‌راه شمال فارس با بيان اينكه در هر اتوبوس باید یک نفر نماینده تعیین و با کاور مشخص در طول مسیر پلیس را یاری کنند، تصريح كرد: پلیس یاران می‌بایست بر عملکرد راننده در اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی نظارت داشته باشند و قبل از ورود به محدوده اجرای طرح، نقشه مسیر ورودی به پارکینگ‌ها را مطالعه و آن را در دسترس داشته باشند و وسیله نقلیه برای جایگزینی خودروهایی که در بین راه دچار نقص می‌شوند نیز پیش‌بینی شود.

وي به آن دسته از زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی به این مراسم عزیمت می‌کنند، نیز توصیه کرد: از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز و حاشیه بزرگراه‌ها اجتناب و از برپایی چادر در داخل پارکینگ‌ها خودداری کنند.

سیروسی ادامه داد: رانندگان در طول مسیر به تابلوهای هدایت‌کننده و علائم راهنمایی و رانندگی توجه کافی را داشته باشند و از توقف‌های منجر به سد معبر به ویژه توقف در ورودی‌ها و خروجی‌های خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و روی پل‌ها اجتناب کنند.

رئیس پلیس‌راه فارس در پایان خاطرنشان کرد: هنگام وجود ترافیک رانندگان به هیچ عنوان از شانه‌های خاکی تردد نکنند و حتماً از سالم بودن سیستم روشنایی وسایل نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

نظرات بینندگان